lørdag 10. september 2011

Indian Summer

"Indian summer (indiansk sommar) er et uttrykk som blir brukt om en (uvanlig) varm, sommerlignende periode om høsten, ikke lenge før vinteren. På den nordlige halvkule kaller man det indian summer når det oppstår sent i oktober eller tidlig november." (kilde: Wikipedia)


Nå er det ikke helt oktober eller november, men jeg vil uansett kalle dagen i dag for Indian Summer. Det er lenge siden jeg har gått i singlet mesteparten av dagen!


Da vi sto opp kl 9.30 i morges var det bare å åpne verandadørene, og la sommeren komme inn!




Det ble ikke til at vi tok ut alt som var av puter, det har fått plass inne for høsten og vinteren, men vi koste oss ute i solsteken likevel. ;) Mye har druknet i høststormene, men georginene har masser av knopper og hortensiaene trives!




Det samme gjorde denne 3-åringen i dag ;)




Vi har hatt is-besøk av naboene og middagsbesøk av et vennepar med datter. Jeg må visst ta på meg noe av skylden for at kjøkkenet deres er halvveis om dagen, så jeg inviterte på lørdagsmat. ;)


Når de er ferdige får jeg blogge det nye badet, vaskerommet og kjøkkenet mitt, på andre siden av byen. ;) (Herren i huset kaller rommene for mine, siden det var jeg som tipset om måter å endre de på ;P)




I morgen er det meldt regn og høst igjen, vi skal på besøk til tvillinggutter og deres foreldre og storebrødre, og jeg skal avslutte gavedrysset med vinneren av almanakken fra Personlig Almanacka.


Håper dere har hatt en fin lørdag - her ser mannen på The Maiden Heist mens jeg blogger og følger med på tv med et halvt øye. ;)



7 kommentarer:

  1. Herlig med godværsdager! var fint her og i dag, skjønt ikke helt singlet-fint. Satser på Indian summer her i slutten av okt da! ;)

    SvarSlett
  2. Ja været i september har jo så langt vært helt fantastisk. Håper bare på flere varme dager....vi har jo egentlig en lang vinter foran oss så det er jo greit med litt "oppvarming ".

    Ha ei fortsatt fin helg :)

    SvarSlett
  3. Herleg med fint høstvær☺
    Vore bra her og-men no regna det!!

    Ha ein fiiiin søndag☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  4. så nyyydelig hus dere har!
    blir jo helt bergtatt...;o)

    SvarSlett
  5. Har hatt en herlig sommer-høst-dag i dag vi også. Det er godt med litt sol på kroppen nå som vi gradivs blir vant med mørke og høstvær. Men det gjelder å nyte det mens vi kan, for her er det også meldt mer regn i dagene som kommer..
    LørdagsKLEM

    SvarSlett
  6. For en herlig dag! Jeg har også åpnet verandadørene og kost meg ute hele dagen.

    Ha en fin kveld, hilsen Lottemora

    SvarSlett
  7. Hei på deg.
    Så deilig med en sånn dag! En godværsdag på denne tiden av året betyr så mye, og gjør så godt.
    Flotte bilder fra ditt lekre hjem!
    Ønsker deg en fortsatt fin helg.

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails