søndag 1. april 2012

Utfordring: Yttergang

Vivvi skal pusse opp yttergangen sin, og oppfordrer/utfordrer oss til å vise henne vår, slik at hun kan få litt inspirasjon.

Jeg liker slike utfordringer, nå fikk jeg nemlig både et "tema" å blogge om, samt at jeg fikk ryddet i gangen. Der bar det nemlig preg av at vi har ei i barnehage.... Les: Ekstremt mye sand og yttertøy.


Fra stuen ser vi gjennom trappegangen - med trapp både opp og ned, samt dører inn til kjøkken og bad. Døren ut i yttergangen var før påbyggingen ytterdøra. ;) Rett frem ser dere en hvit karm (mot den hvite veggen) - det er vindu ut på trappa og ved siden av er den nye *sorte* ytterdøra.

Sittebenk med oppbevaring er supert. Gulvet er laminat - det er 3 "fliser" på hver plate. Vi har varmematte under, slik at søl tørker og har derfor limt mellom hver plate. Søle synes godt, men annet er ikke så synlig.


Først hadde vi bare to store knagger i gangen, og alle gjester hang klærne på barneknaggen i steden for på de, så da måtte man kjøpe annet. Det ble en vegghengt "stumtjener" fra Celines Hus, med flyttbare knagger.

Klesskapet er Liatorp fra Ikea, det samme er skohylla til Hedda - en Benno CD-hylle. ;) Krakken er fra farmor og farfars kjøkken. ♥
Yttergangen er et trinn lavere enn resten av huset, og jeg måtte ha et repos i rommet, da jeg synes det ble rart med en dør hengene litt oppå veggen, samt at dette ble en mer naturlig trinnfølelse å gå ned fra denne, enn bare fra trappegangen. Forstå det den som kan. ;P

Som i alle andre rom er det gammelt, nytt, praktisk og dill om hverandre.

Et gammelt furuskap er malt i fargen isvann og har fått krystallknotter fra Kina (eBay, I love you) og rommer alt av småtteri, samt klærne til Hedda og mine sko. :)

Vil du også vise frem yttergangen din? Lag et innlegg, og legg igjen en link hos Vivvi. ;)



Skikkelig innesøndag i dag, vi har hatt så godt som alt av vær, og nå er det straks middagslaging på programmet. Pappa er på vei oppover fra Oslo, og svigerfar takker også ja til middag når fruen er på dametur i (varme) Italia. Det er en fin dag i det Nordhagenske hjem. ;)

Håper du også har en fin dag!


17 kommentarer:

  1. Så fin gang dere har:-) Nå ble jeg inspirert til å fixe og rydde i gangen vår.. Tusen takk:-)

    SvarSlett
  2. Herlige detaljer i en lys og fin gang:)

    Happy søndag ♥

    SvarSlett
  3. Så herlig yttergang! Super fin:)
    Kjente igjen stumtjeneren ja! Den er jo bare gørrlekker:D
    Jeg ønsker meg veggplass til en slik. Generelt ønsker jeg meg vel et påbygg. Men tror jeg må starte med å tippe lotto først;)

    Ha en fin påske:)
    Klemmer, Fruen i Nord:)

    SvarSlett
  4. Veldigt fint! Vi har också alltid så mye sand o ting i hallen att det faktiskt är lite generande. O då har vi ikke barn än (hon kommer om 2 uker). ;-) Men likavel ser det ut som det gör. Men litt på grund av att mannen min jobbar med bedrift där han blir litt mökkig om dagarna. :-)

    SvarSlett
  5. åhh så fin gang dere har :) jeg ønsker meg en gang...dvs vi har men den er så liten at den ikke synes på bilder engang :p

    Ha en fin kveld :))

    SvarSlett
  6. Kjempefine bilder av gangen din :)

    Jeg digger løsningen din med cd-hylle til barneskoene! Her må det være masser av inspirasjon å hente for alle og enhver :)

    Ønsker deg en super kveld. Klem Hilde

    SvarSlett
  7. Utrolig koselig yttergang dere har..
    Ønsker deg en kjempe fin påske
    klem

    SvarSlett
  8. Snasen gang altså! Det trinnet ved døra var jo også meget fint utført - svigerfar..?

    Vår yttergang er liksom bare en tarm med skyvedørgarderobe - ikke det mest spennende:)

    God påske til dere!!

    Klem
    Benedicte

    Ps; Fin ny header!

    SvarSlett
  9. Kjempe fin gang...

    Og god påske! :)

    SvarSlett
  10. Så fint dere har det! I gangen også... :) Det reposet gjorde seg veldig!
    Påskeklem*

    SvarSlett
  11. Så gøy å se mange bilder fra gangen deres! Kjempefin og praktisk! Smart med skoene til Hedda i cdhyllen. Her har vi fire store skap til yttertøy og sko, men jammen meg er de så fulle at vi knapt får dørene igjen:-P Bør vel ta meg en rydderunde jeg også tenker jeg;-)

    God påskeuke til dere, nyt dagene!

    SvarSlett
  12. Så fin gang!
    Supert med litt inspirasjon :)
    Kanskje det e detta eg må gjer for å få litt baderoms inspirasjon...?! hmmm

    Håpe dåke får ein fin-fin påske!
    Klem fra
    Kjersti

    SvarSlett
  13. Fin og stor gang dere har. Heldig:) Kos deg videre i på sken. Klem julie

    SvarSlett
  14. Heisann, lurte på kvar du har fått tak i barne knaggrekka? den kvite? :) og har du en link til ebay på dei knottane i "krystall"? :)
    mvh Monica

    SvarSlett
  15. Hei Monica!

    Den hvite knaggrekka er fra Ikea, og hvis du søker på "cabinet knob crystal" får du opp masse! :D

    SvarSlett
  16. Hei! :) Det klesskapet var nydelig, men finner det ikke på Ikeas sine sider. Utgått kanskje? :/ Mvh Malin

    SvarSlett
  17. Hei Malin!

    Jeg finner ikke kommoden som hørte til skapet heller, så den serien har nok dessverre gått ut. :(

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails