fredag 9. mars 2012

Her bor vi: Nytt bad (bilderas)

Det siste rommet i huset er endelig ferdig! Nå gjenstår bare litt småflikking.
Jeg flyttet hit i april 2007, og ikke lenge etter begynte vi med omgjøring. Så da nærmer vi oss snart 5 år med oppussing.....

Påsken i fjor hadde jeg en liste over "things to do".... Bildet til venstre er tatt da, planen var å rydde rommet som skulle bli bad og bod. Det tok litt lenger tid, og bildet til høyre viser hvordan vi delte opp rommet. (Inngang til boden er i trappa.)

(På Mannens t-skjorte står det "My boys can swin"...en gave fra meg da jeg var gravid med Hedda ;) )

Men nå er altså dette siste rommet ferdig, og jentene (og gjester) har fått eget bad. Veldig deilig å få alt deres ut av vårt bad, og i tillegg få en ekstra do, samt badekar i hus.
Skapet - etter Mannens besteforeldre - sto tidligere på gjesterommet, der står nå det siste finn-kuppet umalt, mens dette kun trengte ett strøk med hvit bengalakk for å bli klart, og fikk flytte på badet. ;) Nå rommer det Heddas klær. Veldig lettvint.
Veggene er kledd med malt faspanel (S 2502-B) i gran, og baderomsplater fra Fibo-Trespo i høyglans rundt badekaret. Gulvet er belegg og taket er ferdigmalt fra Smartpanel.
Badekaret fra Ifö og batteriet fra Hansgrohe har vi bestilt fra bad.no, like før midnatt en kveld. Det ble levert på døra halvannet døgn senere. At sjåføren ikke kontaktet meg og signerte fraktbrevet selv er en annen sak, bad.no er vi meget fornøyd med. ;)

På den andre veggen er det toalett og vask. Innredningen er faktisk fra Netthandelen og har stått i garasjen i 3 år... Vi visste jo at vi skulle ha et bad til. *ler* Speil og lamper er fra Ikea.
På dette badet har vi valgt å lage en kasse som akkurat dekker sisternen, mens vi på badet nede har bygget den helt inn i veggen. En ekstra hylle å vaske av er jo bare fint....? 
 Ikke helt etter planen at det skulle ta så lang tid, men sånn er det når tid og penger ikke helt strekker til. ;P Toalett og sisterenen har også ligget i garasjen et års tid, kjøpt på salg i god tid før rommet ble påbegynt. ;)
Siste bilde viser fra badet og ut i gangen, hvor et annet gammelt skap står. Malt i Isvann, inspirert av Ida  i fjor sommer. ♥ Jeg digger den fortsatt, fineste fargen!

Et sent innlegg i kveld, med en påminnelse helt til slutt: I morgen kl 21 trekker jeg vinneren av en vegghent do fra Ifö, som jeg gir bort i samarbeid med skikkeligrørlegger.no.  Du kan melde deg på ved på kommentere på hovedinnlegget som du finner her.


Håper dere alle har hatt en fin fredag - god helg!!



29 kommentarer:

  1. Knallfint!! Elsker blågråfargen på veggene også, min yndlingsfarge:)

    Sisternehyllen er superpraktisk, vi har det på begge badene og det funker veldig bra!

    God helg!
    Klem
    Benedicte

    SvarSlett
  2. åååå fy søren så fint det ble :) kjenner jeg gleder meg skikkelig til ny innredning som vi har kjøpt til badet her, den er ganske lik som deres bare at vi skal ha topplate i heltre og bollevasker:)

    Blåfargen på skapet var nydelig, størstegutten her har fått den blå som heter isbre på rommet sitt og den har jeg fått sååå mye skryt for :)

    Ønsker deg og dine en super helg og du skal ikke se bort ifra at jeg slenger inn et bidrag på oppussings onsdag snart :)

    klem klem

    SvarSlett
  3. Gratulerer med flott Nytt bad!, det ble skikkelig fint.

    SvarSlett
  4. Gratulerer! Så herlig og gjennomført! Nydelig farge!

    SvarSlett
  5. Så utrolig flott det ble!! Elsker fargen på veggen :)

    Ja, har det ikke gått fort? Jeg syns det er altfor tidlig å være borte fra lille snuppa, så gla vi har den muligheten til å være lenger hjemme...

    Klem

    SvarSlett
  6. Kjempeflott bad! Herlig farge på veggene, synes det er så flott med panel på bad:-)

    Synes dere er flink som ordner og styrer på selv.

    God helg!

    SvarSlett
  7. Så fint det nye badet deres ble, flinke folk altså :)
    Klem B

    SvarSlett
  8. Har bare en ting og si jeg... NYDELIG!! Dette er akkurat slik mitt drømmebad ville sett ut ;).
    Klem Madelén

    SvarSlett
  9. Utrolig fint bad!! Nydelig rett og slett!
    Akkurat slike panelvegger er jeg på jakt etter, de har den rette størrelsen mellom bordene. Hvor har dere kjøpt det??

    SvarSlett
  10. Nydelig bad! Og for en nydelig farge du har valgt på veggene! :) Vi skal gå i gang med en mini-oppussing av badet selv iløpet av våren/sommeren, så dette var herlig inspirasjon! :)

    Ha en fin helg! :)

    klem Frøken H

    SvarSlett
  11. Nydelig bad! Og for en nydelig farge du har valgt på veggene! :) Vi skal gå i gang med en mini-oppussing av badet selv iløpet av våren/sommeren, så dette var herlig inspirasjon! :)

    Ha en fin helg! :)

    klem Frøken H

    SvarSlett
  12. GRISELEKKERT!!!
    Wow, for ett bad! Nå ble jeg iallefall skikkelig inspirert når vi skal starte oppussing av "det rosa rommet" som til slutt skal bli ett toalett i 1.etg. Pr i dag har vi kun bad i 2.etg, noe som i utgangspunktet bokstavelig talt er ganske dritt ;-D
    Og såå gøy at du ble inspirert til å male med isvann. Jeg trodde ikke vi kom til å finne en plass til isvannkommoden min.. og gråt mine indre tårer... men så ble det plass likevel.. hurra! Jeg tror isvann er en sånn farge man aldri går lei av.. håper det iallefall:)

    Nyt helgen! Her er d jobbings!
    Klemmer

    SvarSlett
  13. Utrolig flott bad dere har fått dere :) Kan tenke meg det er superdeilig med to bad i huset!

    Ha en herlig Lørdag,
    Klem Jatte!♥

    SvarSlett
  14. Så koselig og vakkert det ble på badet! Siden dere er ferdigoppusset er det vel bare å flytte og starte på nytt, da? (hehe)

    God helg!

    SvarSlett
  15. Fantastisk fint bad!! Liker kassen rundt doen, synes det er fint å kunne sette noe dill dall der jeg :)
    Fargen på veggene og kommodene liker jeg spesielt godt.

    God helg til dere
    hilsen Katla

    SvarSlett
  16. Guri, så fint det blei:) Herlig altså!
    Fin veggfarge altså:)
    Og ekte panel er jo MYE finere enn mdf, ingen tvil om det:)
    Ha en superduper helg:)
    Klemklem, Fruen i Nord:)

    SvarSlett
  17. Sååå gøy å se så fint det ble!! Ha ei riktig fin helg fortsatt!!! Klem

    SvarSlett
  18. Åh, så glad jeg er for at jeg ikke hadde kommentert her når jeg leste dette i dag tidlig :)

    Knallfint bad! Jeg bare eeeeeeeeelsker det!

    Klem

    SvarSlett
  19. Dette var utrolig lekkert. Elsker fargen og detaljene, ja engentlig alt. :)

    God helg til deg.

    Klem fra Kari

    SvarSlett
  20. Lekkert!! Du har en flott blogg- har lest her noen dager nå... Masse inspirasjon å hente :)
    Heldige deg som har så masse fine skap. Tror jeg heller mot å male mitt vitrineskap med bengalakk jeg også- ser jo at det blir veldig blankt og fint!
    hilsen Sissel

    SvarSlett
  21. Det ble kjempefint!!! Tenker du er fornøyd:) Hva heter den nydelige gråfargen du har på veggene? Grattis med nytt bad!

    Pernille

    SvarSlett
  22. Åh, så fint det ble! Ble inspirert, driver å planlegger bad her vi også, litt sånn på sparebluss. Derfor hadde jo toalettet kommet supert med også, jeg krysser fingrene!

    Mvh Ragnhild

    SvarSlett
  23. Åååå Vibekefint! Flinka :) Digger bilde av Hedda, det passer jo så fint inn akkurat der.

    SvarSlett
  24. For ett vakkert bad :)

    Ønsker deg en fortryllende lørdagskveld.Her skal jeg finne fram malerkosten igjen, hjemmet skal bli hvitt, hvitt, hvitt :)

    klemklem

    SvarSlett
  25. Dette ble utrolig lekkert og smakfullt altså. Likte alt jeg!!!

    Ha en fin fin kveld videre;).

    Klemklem fra Marilinn

    SvarSlett
  26. Så flott det ble!!! Kan tenke meg du er storfornøyd med det badet, kan ikke si det samme her hjemme. Ja ja den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves... Er det ikke slik det heter hi hi.

    Ha en flott lørdagskveld, strengt tatt natt;-)

    Klem

    SvarSlett
  27. Pernille: Det står jo i teksten... ;P S 2502-B

    Den varierer fra grååå til ganske blå. Men jeg liker blått, og den matcher fugene i baderomsplatene perfekt. ;)

    SvarSlett
  28. For et fantastisk fint bad!! Elsker veggfargen :) Klem

    SvarSlett
  29. Vakkert vakkert bad- og velkjente "før bilder"!
    Virkelig en lekker veggfarge dere har valgt! Fin ny uke ønskes, klem i fleng.

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails