tirsdag 18. februar 2014

Litt kjøkkeninfo

Jeg fikk, for altfor lenge siden, et par spørsmål om noen småting på kjøkkenet.


Innredningen er Aspekt hvit fra NOREMA.
Det er en malt 19 mm MDF-dør.


Håndtakene heter Horisont Mini Hvit
De legges oppå fronten og skrus inn på baksiden.
Supert om vi ombestemmer oss, da er det ingen hull gjennom fronten. ;)


Benkeplaten er 40 mm laminat i hvit eik.
Benkehøyden er derfor 91 cm, 1 cm høyere enn standard.
Men det er bare fint siden vi er relativt høye begge to. ;)


Veggfargen er halvblank "Kalkgrå", 
mens tak og lister er malt i helblank "Tidløs" som er tilnærmet lik innredningsfargen.


Det er ikke spurt om, men ventilatorhette er Trio fra Røros Hetta 
og resten av hvitevarene er fra Whirlpool.

* * * * *

Jeg vil minne om gavedrysset mitt, se innlegget under,
samt oppfordre til å legge igjen bidrag til OppussingsOnsdag
Pr nå har jeg ingen bidrag til i morgen..... :P

* * * * *

Nå er det Arrow på TV'en og så er det natta!

//Vibeke

6 kommentarer:

  1. Å jeg aner en krukke på toppen av vifta der som jeg har "sett før", passa fint den :)
    Klem B

    SvarSlett
  2. Kjøkkenet deres er kjempelekkert!! liker innredningen godt - neste gang vi skal pusse opp kjøkken (når vi kjøper ny bolig en eller annen gang :P ) så ønsker jeg noe lignende ;)

    Ha en fin Onsdag!

    SvarSlett
  3. Du kan gjerne bruke min oppussing av gangen i OppussingsOnsdag om du vil :)

    http://www.jattes.net/2013/05/velkommen-inn-i-gangen.html

    http://www.jattes.net/2013/03/gangen-etter-oppussingen.html

    SvarSlett
  4. Flott kjøkken dere har! Jeg likte veldig godt ideen med glassplate over komfyren og de lure håndtakene på skuffene! Har et lite spørsmål ang hvitevarene fra Whirpool. Hvordan er du fornøyd med dem? Evt noe du ville valgt annerledes? Planlegger IKEA kjøkken og da er det jo Whirpool å velge mellom...

    SvarSlett
  5. Hei Underberget! :)

    Vi har valgt, fordi jeg fikk råd med personalrabatt, valgt toppmodellene til Whirlpool. Jeg har ingen erfaring med de hvitevarene som selges på IKEA, men jeg vet de er mye bedre enn ryktet tilsier. Tidligere var det mer ræl-produkter, men de fikk også masse klager som de måtte ta alvorlig.

    Det at Whirlpool i mange år har samarbeidet med IKEA, og ikke hadde supre produkter der gjør at Whirlpool har fått et ufortjent dårlig rykte jevnt over. Men det gjør også at prisene er lavere enn f.eks. Miele, Siemens og AEG. ;)

    Jeg er usikker på om jeg ville kjøpt hvitevarene på IKEA, jeg føler meg tryggere på å kjøpe det i en kjøkken-/hvitevarebutikk, om du skjønner? Når det er sagt kjenner jeg flere som har handlet både innredning og hvitevarer på IKEA, og som er veldig fornøyd. Jeg er bare litt yrkesskadet. ;) (Vi vurderte å kjøpe innredning på IKEA, men det nye systemet deres passet dårlig med målene her.)

    Til det vi har valgt;
    Jeg er veeeeeldig fornøyd med den digre platetoppen vår, selv om den allerede etter 2 uker fikk en feilmelding. :P Den har klikket et par ganger, men det går på garanti, og det kunne like gjerne skjedd med et annet merke. ;) Som selger av hvitevarer i mange år, har jeg ingen erfaring med at Whirlpool er oftere på service enn noe annet. :)

    Oppvaskmaskinen; Vi har valgt en med bestikkskuff, noe jeg liker, men det tar jo selvsagt plass i høyden. Etter litt prøving, og feiling, har vi funnet ut hvilket program som passer oss. Det er litt mye å velge mellom når man går fra en 15-år gammel maskin. :P

    Stekeovn; Dessverre var den ovnen jeg kjøpte restet helt til slutten av februar, så vi har mens vi venter en enklere modell enn hva vi skal ha. Men når man går fra en frittstående ovn med varmluft som finesse, er det jo selvsagt mye bedre. ;) Vi har steketermometer, pyrolyse og glideskinner på denne (den andre har også en del stekeprogrammer). Jeg anbefaler alt av det. Veldig lettvint å få maten ut av ovnen med glideskinnene, pyrolyse er jo gull (du MÅ vaske ovnsdøra først, ellers brenner fettet seg fast i glasset *jeg leste ikke bruksanvisningen*) og steketermometer er lettvint å ha integrert i ovnen.

    Vi har ikke ny micro, da vi ikke bruker den så mye at jeg synes det er verdt prisen for å få det integrert. MEN Whirlpool er RÅ på micro, det er de absolutt best på. Over alle andre leverandører.

    Håper det var litt til hjelp ;)

    SvarSlett
  6. Takk for info, den benkeplaten... Sukk!!! Så fin og delikat:D Holder på med kjøkkenet hjemme nå, og denne typen hadde passet perfekt når flisene er malt ferdig :D ha en fin søndag videre!:)

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails