tirsdag 25. november 2014

100 kr i jula

Så er vi straks klare for julemåneden. I går var det 1 måned til julaften.
I år regner Hovedorganigasjonen Virke med en vekst i julehandelen på rundt fem prosent. Det kom frem da de la frem sine anslag under en pressekonferanse i begynnelsen av november. Økningen tilsvarer 54 milliarder kroner og er dobbelt så mye sammenliknet med ifjor.
– Det er første gang vi runder titusen kroner per person i desember, så det er en ny rekord, sier direktør for Virke mote og fritid , Bror W. Stende, til NRK.
Årsaken til økningen skyldes prisøkning befolkningsvekst, og at vi får en ekstra handledag i år.
(Hentet fra NRK.no)
Jeg har, som mange andre, allerede begynt.
Det er jo ikke til å legge skjul på at jeg liker å handle.... ;)
De første julegavene ble handlet i Cork og en del andre er bestilt på nett. 

Julematen er fast, men jeg må likevel lage liste, og så skal man jo handle inn etter hvor mange som kommer. I år som i fjor deler vi på det; Vi feirer alltid her siden det er vi som har små barn, men svigers stiller med ribbe og riskrem, og mamma kommer med lutefisken til 1.dag. ;) 

I samarbeid med CupoNation vil jeg oppfordre alle bloggere til å bli med på en kampanje. 
For hvert blogginnlegg som blir publisert om denne kampanjen gir CupoNation 100 kroner til Fattighuset i Oslo.

For meg er 100 kr i julen en blomst, sjokolade eller noen julehefter,
som er lest ut på 10 minutter....
For noen på Fattighuset er 100 kr en julemiddag, litt julestemning og en julegave til seg eller kanskje barnet sitt.


En kan ikke hjelpe alle, men alle kan hjelpe en. 



For noen år siden leverte vi julegaver til en innsamling,
det tror jeg at jentene skal få være med på i år også!


Ha en fin tirsdag ♥

//Vibeke 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails