lørdag 20. desember 2014

*sponset video* Tradisjon: Julemat

Har dere sett Gilde-reklamen som ruller på TV nå?


Ruller er faktisk det mest riktige ordet, siden Gilde har laget en containerrestaurant som 12 heldige familier rundt i landet har fått besøk av.




Gilde ville gi noe tilbake for å hedre de "ekstra snille" og har tatt imot nominasjoner til fra hele landet. 12 heldige personer ble valgt ut, og de vant et julegilde (!) i containerrestauranten. 

Heldiggrisene (ja, jeg skulle ønske det var meg ;) ) fikk servert pepperkake med gorgonzola med honning og valnøtt som en liten smakebit før maten (okei da, akkurat der var jeg ikke supermisunnelig siden jeg kun liker valnøtt *ler*) , så forrett med dadler surret i bacon *elsk*, bruschetta med julepostei med fiken og portvin, og lefse med juleskinke og sylte.


Som hovedrett kunne de velge mellom ribbe med pølser og medisterkaker (vår tradisjon på Julaften) eller pinnekjøtt med vossakorv. 


Som sagt er vår julemiddag ribbe med tilbehør 
1. juledag har vi lutefisk og rakfisk, samt ribberester til de som ikke liker fisken.
Og 2.juledag har det blitt tradisjon med taco, for å ha noe enklere og lettere. ;) 

Svigers kan gjerne spise ribbe og pølse hele året, men selv om jeg liker det veldig godt er dette julemat for meg. 

Hva spiser dere i jula, og spiser dere det samme hvert år? 

Ha en fin lørdag - i dag blir det pizza ;)

// Vibeke

*sponset innlegg*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails