søndag 7. februar 2010

Et funn!

Aller først:
Tusen takk for alle hyggelige kommentarer de siste dagene!
Her går det i maling og maling, så jeg har valgt å heller publisere enn å kommentere denne tiden, men jeg kommer innom når ting er litt mer på plass.
Vi skal nemlig ha ferdig soverommet til storesøster og loftsstua til torsdag!!
***
Jeg hadde tenkt at Hedda skulle få med sprinkelsenga opp på soverommet sitt.
Sprinkelsenga jeg hadde da jeg var liten, og som Hedda har brukt siden hun var baby.


Jeg har ønsket henne en skuvseng, og fant en på Finn.no for lenge siden.
Innen jeg hadde ordnet henting (den var i Østfold) var den solgt... Selvfølgelig!

Så vi fant ut at det fikk bli når hun ble litt større,
da skulle vi kjøpe vokseseng på Ikea.
Så så jeg (under en av våre "sehvasomerher-turer") at det sto en storjentskuvseng på låven hos svigers.
Svigefar hadde laget til Alexandra da hun var liten...
Men siden jeg ikke vil at alt Hedda har skal være noe storesøster skal ha med seg når hun blir stor og flytter, nevnte vi for bestefar at Hedda ønsket seg slik seng til 2-årsdagen sin til sommeren.

I går skulle vi hente et skap til maling, og under noe, inni et hjørne sto denne herligheten!


Det er Heddas oldefar som har laget den til hennes tante, for over 40 år siden!
Så den har også Heddas pappa brukt da han var liten.

Jeg spurte pent om ikke Hedda kunne få ha den på rommet sitt til hun ble litt større,
og heldige oss fikk ja!
(det er greit å bruke denne fordi den er tante og pappa sin,
litt forskjell fra å bare arve alt etter 9 år elde halvsøster)

Jeg hadde ikke tenkt til å male den, selv om jeg fikk lov.
Med arvemøbler som har minner som denne liker jeg å vise at den er gammel og brukt. Faktisk!
Min sprinkelseng har mine og søsteren min sine tannmerker...
(men gamle møbler kjøpt på Finn maler jeg uten å tenke på det! De er kjøpt for å males…)


Men da vi fikk den opp hit så vi hvor stygg malerjobben den ble utsatt for for 9 år siden var utført,
både selve malejobben og det at hvitmalingen ikke dekker de fæle grønnmalingen som mannens tante malte den i for noen og 20 år siden, ombestemt vi oss.
Så den skal faktisk få et nytt lag med hvitmaling i løpet av dagen.
(Etter å ha spurt svigerfar enda en gang!)

Nå er Hedda i seng, så da er det bare å hente frem malerklærne!
Ha en herlig (jobbe?)søndag!

 
PS: Mye som nærmer seg ferdig her nå, så snart kommer det innlegg som perler på en snor… ;)

6 kommentarer:

  1. Å so fine funn ☺ Er nåke spesielt med arvemøblar ja ☺

    Ska sei dåke står i med malinga ☺ Spennande!!

    Nyt søndagen ☺

    Klem M ♥

    SvarSlett
  2. Hej Vibeke!

    Vilken mysig blogg du har!
    Den lilla barnsängen ser verkligen fin ut.
    Jag gillar också Calou clogs och har dessa vita som du visar.
    Men jag skulle gärna ha i någon annan färg också.

    Vill du vara med i utlottningen av ett somrigt armband och en necessär i päls, så titta in till mig.

    Kram
    ♥♥♥Fröken Vit i Madickenhuset♥♥♥

    SvarSlett
  3. Hei :) så fin en sprinkelseng og så morro at pappa og hennes tante også he brukt den..

    Ha en fin søndag.. glede meg til å se bilder :)

    SvarSlett
  4. Så utrolig heldig du er som finner slike funn! Det må være så gøy :)

    Har en liten award til deg på bloggen min!

    Ha en strååålende søndag videre :)
    Klem

    SvarSlett
  5. Skjønner at dette må være morro!Så bra at sånne ting blir tatt vare på og kan komme til nytte og bli brukt.Ha ei fin uke,klem Sissel

    SvarSlett
  6. Å ja den var kjempefin! Elsker slike barnesenger!!

    Heldige Hedda!!

    God arbeidslyst! ;)

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails