onsdag 25. august 2010

Trau

For dere som har lest bloggen en stund, og for dere som kjenner oss
vet dere at vi er glad i å ta vare på gamle ting.


Både hus og innredning er ganske klassisk i stil,
og vi er ikke helt hektet på den veldig gamle stilen.
Det finnes rette linjer i vårt hus også,
som dere ser av Expedit-hylla vi har til TV og oppbevaring. ;)


Men vi liker å bruke gamle elementer i innredningen,
spesielt om det er fra familien.
Som min gamle Singer i hjørnet,
radioen vi har oppå hylla,
og trauene vi har fått.


Dette trauet har vi hatt en stund, nå er det flyttet til denne hyllen,
og der det var er det kommet et mindre.


Jeg elsker formen, og fargen på de.
Naturlig slitt tre har så god glød.


Knapphullsblomsten til mannen og et hjerte i "sølv" er pynten oppi.
Gode minner fra en flott dag!


Dette lille trauet fant jeg på syrommet til svigermor, sammen med et stort et.
I steden for å stå der fikk jeg lov til å ha det i stua vår.
(Til svigerinnen min vil ha sin del av de ;P)


Dette digre var det vanskelig å plassere,
det mest ideelle hadde vært om skapet var hvitt i dette forholdet,
men her gjør faktisk trauet litt nytte for seg....


På gulvet under skapet og bak trauet er det nemlig ledninger.
Til telefon og til modem, i tillegg til et lite pent modem.

Og nå slipper jeg å se på det!


Og om dere lurte på hvordan jeg får trauet til å stå på hylla over TV.


Dørdemper på dobbeltsidig teip som støtte. ;) 

*

Håper dere får en flott kveld
- jeg skal på barseltreff (!) og Hedda skal sove hos bestemor og bestefar (de er dagmamma de dagene Hedda ikke har barnehage), så det blir nok en god og rolig kveld for mannen i huset. ;)

9 kommentarer:

  1. En fin bruk av trauene du viser her. Jeg har et veldig stort gammelt trau. Vinterstid lar jeg ofte det stå framme i gangen, enten på en kommode eller direkte på golvet. Dette bruker jeg til å samte votter og luer som er i bruk - votter på en side, luer på den andre.


    Hilsen Fama

    SvarSlett
  2. Så fine trau du har! Syns de har så fin form, *ønsker seg*
    Kjekt å gjemme ledninger, de er ikke så dekorative;) Skapet ditt blir veldig fint i hvitt da *sette griller i hodet på vibeke* Jeg har malt mine eikemøbler, og er meeeget fornøyd;)
    Stoltrekken passer nok dine stoler også, for bredere rygg enn på stolene mine skal man lete leeeenge etter...:/

    SvarSlett
  3. Er litt sånn som meg du da...gammelt og velbrukt...gjenbruk er tingen.

    Men ett trau mangler jeg i samling mi....hmmm..

    Ha fått tak i en gammel dør med tre like store speil i...og gjett hva den skal bli..;-)

    Supert tips m de knottene....det er lagret

    ha en fin kveld

    SvarSlett
  4. Så fint :)

    Kos deg på barseltreff :)

    SvarSlett
  5. Så fine trau! Jeg har ett jeg også, som jeg pleide å ha interiørblader i, men av en eller annen grunn la jeg det i kjelleren, nå må jeg ned å hente det;-)

    Lurt å skjule modem og ledninger! Jg HATER slikt, derfor forsøker jeg alltid å skjule det så godt jeg kan, men ikke alltid like lett!

    Ha en herlig kveld!

    SvarSlett
  6. Koselig med gamle ting - vi er også glade i å kombinere nytt med gammelt, hvertfall hvis det er ekte :)

    Takk for hilsen inne hos meg :) Skal skrive litt mer om formen min i løpet av helga jeg. En liten oppdatering. 33 uker nå! HJELP!

    SvarSlett
  7. Herlig med slike gamle skatter ♥ Og du hadde jo riktig mange... De er kjempefine de trauene, jeg ønsker meg et som jg kan bruke som fruktfat jeg:)
    Veldig lurt og sette det store i hjørnet for og skjule ledninger ol, det er jo så stygt, men det har jo sin nytte (hadde vært kjedelig uten og, hihi)

    Jeg digger tapeten du har på den ene veggen i stua, den er knall fin:))

    Ha en herlig kveld!

    Klem Line

    SvarSlett
  8. nyyydelige trau!ønsker ønsker,hehe:-) selv har jeg veldig sansen for gamle ting..har kjøpt et hus vi ska pusse opp og flytte inn i til våren,dær fikk vi "på kjøpet" bla 2 amerikakofferter, et tove-brett(tror jeg det heter), 3 gamle kjøkkenstoler, 7stk tallerkener(en veninne hadde sett disse i oslo på bruktbutikk til 450! kr stk!jeg må selfølgelig beholde de:-) ), gaaamelt vaffeljern...ja jeg tror faktisk jeg har vært heldig!gleder meg bare til å sette i gang å ordne noe av dette..bla en av de koffertene er allerede malt,lyseblå!tror jeg skal male den hvit og ha sånn skrift på...feks "Pledd og puter"hehe:-) noen som har gode ideer til hva jeg kan gjøer med disse tingene?:-)

    SvarSlett
  9. Good evening

    Definitely gonna recommend this post to a few friends

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails