torsdag 23. juni 2011

Påfyll grunnet innevær

Som de fleste sikkert har fått med seg har vi ikke hatt godt vær her i Hernes de siste ukene, etter haglværet mandag har det riktignok lettet noe, men vi er godt vant med regnvær her nå... (btw. Hortensiaene mine har fått "blåmerker" - brune - etter haglskuren!!)

Så jeg pynter opp inne. Mellom Norema og matbutikken på senteret har vi en nydelig blomsterbutikk. Mestergrønn. Og der handler jeg....



Det har blitt påfyll på sjenken og i vinduene - orkideene koster 100,-/stk om dagen, og det må de da være verdt!



Til Grete som lurte på pottene til hortensiaene: Den er fra Mestergrønn, finnes i 3 størrelser og dette er den midtre.

Håper du får en fin St.Hansaften - jeg har byttet til meg en langdag i dag, så min kveld består av jobb. ;)







*forhåndspublisert innlegg*

9 kommentarer:

  1. Trist vær ja, vi får kose oss innendørs:) Koselig inne hos deg da! Likte så godt benken din. Og så har du pyntet så vakkert:)

    Ser du har ferie fra oppussingsonsdag... Tenkte jeg skulle slenge meg med skjønner du, men vi får ta det til høsten! Du ser før- og etterbilder inne hos meg nå.

    Kos deg inne!!!
    Klemmer fra meg

    SvarSlett
  2. Ja, det er nitrist når det er dårlig vær...
    Her i sør har det vært sol, men varmen savner jeg!

    Koselig å pynte innendørs, kjempekoselig pynta på skjenken din!
    Håper på bedre vær...for ALLE!

    Klem Bodil

    SvarSlett
  3. Hei hei! Koselig du har det! Har hatt en trivelig, men våt og kald St.Hans med gode naboer:-) Klem fra meg:-)

    SvarSlett
  4. Liker godt orkideer jeg også :) De krever så herlig lite stell ;))
    Fine vinduskarmer du har :) (pyntmessig altså ;) )

    SvarSlett
  5. Orkideer er vakre blomster!:)
    Hernes ja...Da har du vel noe av det samme været som meg som bor i Rendalen tenker jeg.;)
    Ha ei fin helg!

    SvarSlett
  6. Så koselig! Og så flott blogg du har! Setter meg opp som følger, jeg! Her hos oss har vi hatt veldig mye fint vær (men litt skiftende i dag...), så her er det virkelig "male huset vær", og godt er det!
    Klem

    SvarSlett
  7. Fiiine bilder! :)
    Koselig å pynte inne når været ute er trist og grått. Spørs om jeg må en tur på Mester Grønn, var jo billige orkidèer.

    Håper sommeren kommer snart:)

    SvarSlett
  8. Været var ikke faaantastisk her heller på st.Hans, men oppholdsvære og over 10 grader er mer enn nok til å gjøre en nordlending fornøyd, hehe!

    Så koselig i spisestuevinduene dine! Orkideer er virkelig noe jeg overfodet ikke mestrer... Jaja, kan jo ikke være dritgod i alt, haha!

    Klem
    Benedicte

    SvarSlett
  9. Jolie maison!
    très bon week-end
    Catherine

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails