søndag 22. mars 2009

Så var man hjemme igjen, med shoppingposer fra Italia! (Et lite reisebrev fra Firenze)

Natt til fredag kom vi hjem fra Firenze…

Italia var deilig, men det var også godt å komme hjem. Man er jo glad i å være hjemme og 9 netter i vonde senger gjør at man savner egen seng. ;P

Man koser seg på flytur. :)))

Vi byttet fly i Munchen på vei nedover, og i Frankfurt på vei hjem. Det ble lange reisedager, men med Lufthansa som spanderer (!) snop underveis går det som en lek (eller no’)

Vi tok taxi fra flyplassen til hotellet midt i sentrum, og minutter etter vi hadde sjekket inn (og mannen kom med koffertene våre, man skal jo ikke gjøre noe selv) kom denne på døren:

Ingen av oss er spesielt glad i “champagne”, men vi klarte å få i oss noen glass, mens vi nøt badekaret etter en lang dag (og dere med skitne tanker – Tessa og Bente; SLUTT! *ler*)

Første kvelden tenkte vi å benytte oss av “tilbudet” vi hadde fått med en gratis middag, men den restauranten var stengt, så vi fulgte råd fra Hvitstil.com-Christine og mannen om Gobbi 13.

Vi takker så mye for tipset!!!

Mat og service var NYDELIG!

(Vi kjøpte også med oss pølse hjem – så god var den!)

Dessverre tenkte jeg ikke på å ta bilder inne der, men som Christine sier; stedet anbefales!!!

Vi hadde et flott hotellrom (i motsetning til rommet i Moss, kommer i eget innlegg), juniorsuite og første morgen fikk vi frokost på senga.

(Jadda, vi betalte mer for første natta, siden det inkluderte både sprudlevann, middag og frokost på senga, men vi er da på bryllupsreise!)

Været var det heller ikke noe å si på – ganske flott å se denne himmelen når man står opp.

Og utsikten fra takterrassen (der frokosten ble inntatt de resterende dagene) var det heller ikke noe å si på!

Fornøyd frue! (Jeg er jaggu meg frue nå!)

Og domen ble ikke mindre mektig jo nærmere man kom

Innvendig var det heller ikke så verst

(En ganske vanlig hodestilling disse dagene)

Og noe godt å drikke på en fortauskafé

Stemningsrapport:

(Vi har så sinnsykt mye bilder, og akkurat nå orker jeg ikke kommentere alle ;P)

Tredje kvelden prøvde vi I Latini til middag, reisehåndboka skrøt av T-ben-steken. Den var utavdenneverdengod og vi er meget fornøyd. Det var også de to andre parene vi satt sammen med på 6-mannsbordet. *ler*

Mannen og jeg kom først, ba om bord til to og ble plassert på et stort bord… så kom et annet par og ble vist plassene ved siden av oss. Vi fikk beskjed om at den enorme vinflasken på bordet skulle deles på alle – bare å drikke. Så kom kelneren med småretter; skinke, paté, brød, pølser osv… og så kom det jaggu et par til, som fikk plassene på enden av bordet. :)

Det var snodig og snedig på samme tid, og hadde vi husket vår ordbok hadde det vært tre forskjellige rundt bordet. Jeg fikk heldigvis låne det skotske paret sin, den franske hadde ikke hjulpet mye (selv ikke med 4 i muntlig eksamen!).

I Latini anbefales på det sterkeste!!

Og så til shoppingen!

Italia er IKKE billig. Det er rett og slett dyrt, så det ble mindre shopping enn ønsket. Selv om vi klarte å få 17 kg overvekt på vei hjem ;P

(vi fikk pakke om og ta med noe som håndbaggasje – i den lille kofferten som lå i den store nye, så vi slapp unna “bot”)

De “obligatoriske” ferie-t-skjortene

Mor har fått klær….

Flotte skinnjakka!

Vi fikk to skinnjakker til 2.000,- på markedet, og ja det er ordentlig skinn! :D

Jeg trengte jo en ny veske. Har jo nesten ingen. Ingen grå jaffal!

Litt stæsj… Og det var så mye mer fint der! Både klær, vesker, skjerf og stæsj. Blir jeg millionær en gang…

Litt drikke, olje og balsamico, samt pølser og skinker.

Det måtte bli italiensk tapas med svigers i går det. På vårt nye servise, bryllupsgaven. :)

Italia anbefales!

I løpet av dagene kommer det fler bilder fra bryllup, grusomt hotellrom, bryllupsgaver o.l.