mandag 23. mars 2009

Hotell i Moss vs. hotell i Firenze

Aller først beklager jeg at innlegget blir prikkete – det vil ikke ha avsnitt på vanlig måte i dag igjen :P
.
.
Vi reiste til Moss forrige onsdag,
for å gjøre klart til bryllup.
Og siden mamma har en stk 1.20-seng å låne bort slo vi til med hotell fra onsdag av.
.
Greit nok, vi fikk bredere seng.
Men ingen bedre seng.
Og rommet.
.
Vi rygget nesten da vi åpnet døra.
Rommet var LILLA.
DSCF8431
 
Og ikke litt lilla heller. Veldig lilla.
To av veggene var lys lilla, med en mørkere lilla på listen øverst. De to andre veggene var i den mørke lillafargen, med den lyse på listen øverst.
DSCF8438
Lekkert.
NOT!
Rommet var to rom, sånn cirka... Det sto en skrivepult der, et klesskap med hull i gulvet, en tv og en sofa som tydeligvis var ødelagt da den var en smule skjev.
DSCF8434
Og badet.
Brune fliser. Riktignok gamle fliser, så det var moderene da de ble satt opp. For 30 år siden?
Doen var lysegul, med hvitt dosete og vasken var like lysegul Dusjen var grønn... Nice...
.
Og lyset; det tok ca 5 minutter fra man slo det på, til det kom på.
I taket var det vannrør, praktisk når man skulle henge opp klær - men de kunne senket taket - det er ikke viktig med 2,70 under taket når alt man ser i taket er stygge rør. ;)
.
Dessverre glemte jeg å ta bilde, skulle som vanlig bare først,
og da blir det gjerne borte i alt dette bare. ;P
.
Jeg måtte sende sms for å advare gjester som kom i dagene etter oss, men gudskjelov (fordi det var jeg som bestilte hotellet) fikk de finere rom enn oss.
Som om det hadde vært mulig å få verre.
.
Moss Hotel: Fort dere med oppussingen, for 1. etasjen var flott. Men rommene er noe av det verste jeg har sett!
(Det var rent, men dessverre luktet det mugg på noen av badene)
.
---
.
Så til Firenze, Italia.
.
Vi bestilte Juniorsuite siden det var bryllupsreisen vår (hotellet i Moss visste at vi skulle gifte oss, så bare der kunne de jo funnet et penere rom!) og jaggu fikk vi rom!
(Ved å titte inn når hushjelp eller gjester gikk inn på andre rom, så jeg at de mindre rommene også var flotte!)
DSCF8474
Det var to fløyer i rommet, soveavdelingen og oppholdsdelen. Der var det minibar, sofa og skrivepult. TV var det på begge sider.
DSCF8471
Og for et bad... :D
DSCF8469
Badekar.
Lyst.
Lekkert.
Behagelig.
(Og siden vi er i Italia; kalde gulvfliser ;P)
.
Senga var stein hard, men jeg var ikke stiv i kroppen når jeg våknet, i motsetning til i Moss, så den overser vi. Senga hjemme er uansett den beste!
.
Og så var det heis.
Riktignok har jeg ikke vondt av å gå i trapper, men det er fint med heis når man har baggasje!
.
.
.
Jeg vet hvor jeg vil bo igjen, og hvor jeg ikke booker rom neste gang. ;)

1 kommentar:

  1. Fiiiine badekaret! *fniser enda mer*

    Så fint dere hadde det på hotell nr 2 - bra det ikke var omvent igrunn..

    T

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails