tirsdag 31. mars 2009

Kake til barseltreff - oppskrift FRA meg!

I dag har det vært barseltreff hos meg, og da har jeg bakt kake (i tillegg til å vaske huset, det er praktisk å be inn folk innimellom… ;P) og siden jeg sniker oppskrifter hele tiden tenkte jeg å dele en veldig enkel kake som er veeeldig god!
Jeg skal ikke ta æren, jeg har fått den fra ei venninne, men pytt pytt. ;)
DSCF8919
Lag mandelbunn av makronfyllposen til Freia, men putt oppi en ekstra eggehvite (= 3 stk) og en pose hakkede mandler. Stek på 225 grader i ca 25 minutter (Dette står på posen, jeg har bare i litt ekstra).
Når bunnen har kjølt seg ned, legg den på et fat – om den sprekker opp gjør ikke det noe, det skal skjules!
DSCF8923
Ha på en pakke vaniljekrem
DSCF8924
og krem på toppen
(her prøver jeg å få den fin i kantene ved å bruke ringen til formen, det gikk ikke… Den blir ikke pen i kantene ;P)
På toppen har du det du ønsker av bær/frukt.
(NB! Bær vil som regel trille av… *fnise*)
DSCF8925
Ferdig!
DSCF8926
(glemte å ta bilde før jeg serverte og måtte ta av det hjørnet som var igjen *ler*)
---
Forrige gang jeg skulle lage hadde jeg ikke bær eller vaniljekrem (mandagsmorgen…) så jeg byttet da ut vaniljekremen med sjokolademousse (fra Toro ja) som jeg lot stivne oppå bunnen før jeg tok på kremen. Nydelig!!
---
DSCF8922
Jegvilogså-ungen har fått brev i posten i dag:
DSCF8929
Deilig!
---
Og til slutt vil jeg tipse om en blogger – min kusine.
Ikke interiør her i gården , men kort!
DSCF8930
Se hva jeg fikk i posten i dag (som skal gis videre), Therese er så flink og jeg er så heldig at innimellom får jeg også en liten oppmerksomhet i posten! :D
(Mitt første valentines-kort var lekkert!)
DSCF8931
Siden hennes finner dere her!

3 kommentarer:

  1. Den kaken så kjempegod ut!!

    Jeg har også bakt i dag :o) J.

    SvarSlett
  2. Tusen takk for oppskriften.Midt i blinken for meg.Min kjære har nemelig bursdag i helgen,og da skal jeg prøve denne!Den virket jo så lettvint og lage og såg kjempegod ut!

    SvarSlett
  3. Tusen takk for generøste ord (og reklamen). Gleder meg til du skal bake når jeg plustelig kommer på besøk!

    T

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails