fredag 8. januar 2010

Endring i planene

Elektrikerpappa kommer oppover til kulda i morgen, for å gjøre klart det nye sikringsskapet så e-verket kan komme på mandag og bytte strømledning.

Mer strøm til familien Nordhagen!
Det blir stort å slippe å huske på å ta ut varmtvannstanken og slå av varmekabler når man skal bruke mer enn 2 plater på komfyren...
(Det sa "poff" en del ganger i jula for å si det sånn - og det skjer dessverre ganske jevnlig....)


Men da ble det litt endring i middagsplanene våre, mest fordi han har fått kyllingburger 3 av de siste 5 gangene han har vært her. ;P

Så helgens meny blir:

Fredag
Bakt potet
Vi fyller med hvitløkssmør, ost, bacon, mais og rømme. :)



Lørdag
Biff med fløtegratinerte poteter, asparges og sopp.


Jeg fant en kjempegod oppskrift i Foreldre & Barn for en tid tilbake:

3 dl melk
3 dl fløte
(jeg bruker selvsagt kremfløte)
finhakket hvitløk
(jeg bruker et par fedd - ta så mye du liker!)
Poteter i skiver  - Asterix er fine til dette!
(jeg tar i så mange at væsken så vidt dekker potetene)
Salt & pepper.

Dette kokes til potetene er møre

Helles så i en form med
1 løk i skiver/biter
Ost på toppen

Stekes til den er gyllen, ca 10 min på 250 grader

Noen ganger bruker jeg mer melk, da øker jeg bare mengde poteter og hvitløk ;)

Veldig enkel og veldig god!!!


Søndag



Denne retten er grunnen til at jeg lager innlegget (for så interessant er det da ikke at vi skal endre på vår meny) - for de som ikke har oppdaget siden til Trine; Kom dere inn dit!!!

Nydelig!!!



12 kommentarer:

  1. Blir alltid så sulten når jeg er innom deg :-)
    Tusen takk for tips om barnehage + kjempefine ord på innlegget mitt. Det varmer... Godt at det blir mindre tabu å snakke om fødselsdepresjoner osv slik at flere får hjelp. Tror det er flere og flere kommuner som satser på dette.

    Så moro at din familie (farfar) er fra Svartskog da. Mamma (og besteforeldrene mine) er jo derfra og det er mye følelser til det stedet. Mamma er fra Linnekastveien, vet ikke helt hvor langt unna det er. Hva heter familien din? skal sjekke med mamsen om hun vet hvem det er. Verden er ikke stor altså. Tror det blir den kirken om vi skal gifte oss også (skal nok det altså)..... om vi ikke rømmer landet :-)

    Ha en deilig helg søte du.

    SvarSlett
  2. Trines matblogg slår matprat.no ned i støvlene!
    Får alltid vellykket matlaging ved å følge henne!

    SvarSlett
  3. Ikke sant bloggen til Trine er fantastisk? Jeg lagde portvinssausen hennes forrige helg, og det var bare så snadder!!! Hele helgemenyen din så forresten herlig ut!:)

    Her hos oss må vi også trikse og mikse litt med strømmen i blant - stekeovn og den store kokeplata (som oftest er i bruk) kan ikke brukes samtidig. Som jeg gleder meg til ¨få et ORDENTLIG hus...!

    God helg!

    SvarSlett
  4. Nam nam!!! Hadde jeg ikke akkurat spist hadde jeg jammen meg bakt meg en potet-yummi!!

    Ha en finfin helg :-)

    SvarSlett
  5. Det så veldig godt ut. Skal ta en titt innom trine, takk for tips!

    SvarSlett
  6. Takk for din åpenhet og deling Vibeke. Du virker som et utrolig ærlig, åpent og herlig vesen... blir vel sånn av Svartskoganene :-)... skal sjekke med min mor når jeg treffer henne om hun er kjent med Olsenklanen...eller vet hvem Ragnar er ihvertfall. Verden er ihvertfall ikke så stor. Takk igjen for flott støtte og fine ord. KLEM

    SvarSlett
  7. Takk for hyggelig kommentar:)
    Jeg har ikke fått svart deg på den forrige enda heller jeg...
    Aner ikke når vi flytter, det kommer an på hussalg og jobbmuligheter...får jeg en jobb må jeg jo bare reise...vanskelig kabal å legge gitt;P
    Butikk hadde vært tingen - 2 butikker, da hadde vi blitt kjede da, hoho!
    Forresten søkkimponert over at du har laget matplan for 8 uker!! Det er maaaange middager det, sikkert fler enn jeg klarer å klekke ut på årevis;)

    SvarSlett
  8. OI - nå ble jeg virkelig sulten og jeg ser at menyen for denne helga er klar! Potetene må prøves i kveld sammen med biffen som ligger klar i kjøleskapet. Tror vi må forsøke oss på kyllingen i morgen. Nam nam. Nå må jeg inn å kikke hos Trine.

    God helg og takk for menyen

    SvarSlett
  9. Hjelpes meg nå ble jeg sulten!! Trines mektige matblogg er blitt mitt leksikon i matveien;) Hehe..har begynt å lage mat ukeplaner jeg også men ikke så mye som 8 uker - det er imponerende! prøver å få ned matbudsjettet vårt, for det har en tendens til å ryke på en skikkelig smell med alle disse "små" butikk besøkene..

    Ønsker deg en kjempe fin helg:)

    Klemmer

    SvarSlett
  10. Ja, jeg tenkte faktisk på det i går at den lampa var litt lik den du viste tidligere! :)

    Håper dere har ei fin helg!

    SvarSlett
  11. Takk for tipset,skal sjekke ut denne siden.Dette såg jo bare såå lekkert ut.Ha en fortsatt fin lørdagskveld,klem sissel

    SvarSlett
  12. Den kyllingen ble spist i dag og den var JUMMY!!

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails