fredag 21. mai 2010

Bildene...

Vi har hele tiden vært enige om å ha en bildevegg med familiebilder.
Pr nå er det mest fra min familie,
siden jeg har funnet bilder hos farmor og farfar da vi ryddet ut av leiligheten deres.
Svigermor skal få oppdraget om å lete i deres "arkiv" også... ;)

Vi har blandet nye, eldre og veldig gaaaaaamle bilder på veggen vår.
Morsomt med bilder av Hedda ved siden av bilder av hennes oldemor på samme alder.
(Helt øverst til venstre er Hedda med søsteren på fanget til farmor, bilde nr 2 fra høyre er min farmor og søsteren hennes på fanget til deres farmor!)


Alle bilder er i sort/hvit, noen mer sorte og hvite enn andre ;P

Som fortalt tidligere valgte vi sorte rammer for å matche tapeten på motstående vegg.
Noen rammer er kjøpt sorte, andre er omlakkerte.
Det var en gang gullrammer var superpopulært,
og siden jeg alltid har hatt mye bilder på veggene hadde jeg et stort rammelager i kjelleren.

(Ikke bli støtt om du fortsatt liker gullrammer, smaken er som baken, jeg er mest lei ;P)


Brudebildet til farmor og farfar,
og hennes foreldres.
Vi har også bilder fra "gjestebudet", der de sitter rundt bordet som nye ektefolk.
Disse ovale rammene, og de to firkantede med avrundede hjørnet er etter farmor og farfar.
Jeg har sett lignende på Clas Ohlsson!


Familiebilde av familen Olsen - vi er litt usikre på om det er farfar eller farfars far som er ung gutt der...
Og en bekreftelse fra sognepresten i Eid i Romedals Sogneprestembede om at min farmors far har utmerket god kristendomskunnskap og har utflyttingsrett fra sitt prestegjæld.
Datert 17.mars 1905...


Det mangler en liten ting, som er bestilt og  på vei...

(usj, detaljfreaken ser det skjeve bildet ja...)

Wallstickers med teksten "FAMILIE".
Det er godt en har PhotoScape mens vi venter... ;)
*
I dag er det fotografering i barnehagen,
vi tar en rolig frokost hjemme og på med klær etterpå…
Vi har masser av bilder med møkkete unge, kanskje de første barnehagebildene blir uten flekkete klær? ;P
 
Håper dere får en flott dag!


13 kommentarer:

  1. Innmari fint! Stilrent og nostalgisk på samme tid :)

    SvarSlett
  2. Kjempefin bildevegg!! Ble veldig inspirert nå!

    Klem klem!

    SvarSlett
  3. Nydeleg fint! Her var mange tips som eg plukker med meg! Likte spesielt godt at du har miksa eldre og nye bilder. Og wallstickersen:)
    Ha ein strålande dag!
    Klem:)

    SvarSlett
  4. Veldig fint!
    Hjemme hos foreldrene mine har de også en slik vegg, veldig morsomt å se gamle familiemedlemmer :)

    Ha en fin dag!
    Klem Hege

    SvarSlett
  5. Så fint du har fått det til! Du bruker jo masse forskjellige rammer, jeg er imponert over at du har fått til det uten at det blir rotete. For dette var jo kjempe fint!!

    Koooselig med slik familie-vegg :)

    Ha en fin fin dag!
    klem

    SvarSlett
  6. Så fin bildevegg! Det funker kjempe bra å blande nytt og gammelt - og stickers :D

    God helg til deg og familien!
    /Christine

    SvarSlett
  7. Kjempeflott bildevegg !!
    Det minner meg på at jeg har en del bilder liggendes ;)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  8. Kjempeflott! Takk for rammetips, Claes Olson next;-) Så fint med wallsticker der da, kommer til å bli skikkelig stilig!

    Nå går jeg rundt her for å finne ut hvor jeg skal lage min bildevegg, skikkelig inspirert!

    Ha en fin langhelg!

    SvarSlett
  9. Utrolig stilig ble det! :) Koselig med en slik vegg med familiebilder, både nye og gamle. Stickeren som er på vei ser ut til å komme til sin rett også. ;)

    SvarSlett
  10. det ble kjempefint!! :) Flott med svarte rammer og sort/hvite bilder!
    God helg :)
    Synnøve

    SvarSlett
  11. Hei!!!

    For en nydelig bildevegg!!!

    Ha en fortsatt god pinse.

    Hilsen
    Marianne

    SvarSlett
  12. Så stilig det ble duen! I sommer har dere ekstra soverom så jeg og mor kan komme med en flask med vin (eller to) eller? ;)

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails