lørdag 12. november 2011

Change of plans

På det tredje skal det skje tydeligvis.... Første forsøk var tavlemaling, det andre var tavlefolie (link), og nå har jeg gått helt bort fra kritt og blackboard...
Jeg har laget "whiteboardtavle" i steden jeg!
Jeg synes ikke jeg fikk plass til alt på tavle ved å skrive med kritt - krittene jeg hadde var dårlige og jeg er glad jeg ikke er lærer for å si det sånn, pokker til håndskrift da. *ler*

Jeg synes denne kalenderen fra Ferm Living er kul, men den er for stor til noen vegg jeg har ledig (og på kjøkkenet er det panel) så den utgikk. Den samme med den flotte ukeplanen fra nettopp Ukeplan.no... Den ble litt i dyreste laget for oss....

Så da gjorde jeg det billig da....
Jeg printet ut denne ukeplanen, laget av FruFly, og blåste den opp til A3. Jeg gjorde som Heidi hadde gjort; limte inn flotte bilder av oss, men der hun kopierte opp flere og hang de i en klype på veggen, har jeg lagt den oppå tavlen og lagt på glasset som hørte til rammen i utgangspunktet. Alt blir skrevet utenpå glasset - og vasket bort igjen med en våt klut. :D

Whiteboardtusjer får man i de fleste bokhandlere vil jeg tro, eller på Europris hvor jeg fant mine.

Som dere ser er det mine rubrikker som er fylt opp, det er jeg som har mest ulike dager og det er vel aller mest for Mannens skyld vi har oversikten på veggen, jeg har jo tross alt mine ting i almanakken og på telefonen. ;)
Og selv om det er jeg som handler og lager middag, er det jo greit for Mannen å vite hva han får servert.

Endelig lørdagskveld - enjoy!

15 kommentarer:

  1. Smart ide, mannen her i huset hadde trengt en sånn oversikt over sin kone han også. :-)

    SvarSlett
  2. Så kjekt :)
    Mye mulig jeg må stjele den ideen;)
    Vi har kalender med bilder som har stor nok plass for å skrive på i år, men kalenderen for neste år blir mindre..så ikke så god plass på den, så da må jeg nok finne på noe lurt;)

    Og jeg så noe annet som jeg fikk lyst til å herme...nemlig å ha kokebøker i treeske..jeg har to treesker som jeg ikke har visst hva jeg skal bruke til nemlig. Nå står de ute med nips i :p
    Så mye mulig jeg hermer der og.

    Hilsen Hermegåsa:p

    SvarSlett
  3. Smart og stilig!

    God helg

    Klem Beate

    SvarSlett
  4. Så lurt!
    Det var en KJEMPEIDE;)
    FLink du!
    Her hadde jeg måttet blåst den opp ti ganger til, er så mange planer her at ejg går helt i surr...

    Størsteungen trener fotball nesten hver dag, konfirmasjonsforberedelser, tentamentid +++ og minstesnuppa trener fotball, er på sonelag, danser hiphop og går til kontroller på sykehus...
    Mannen er trener for guttungen og er masse treninger og møter der...
    Og jeg.... jeg blogger, hehe;)

    Ha en finfin kveld!

    Klem Line

    SvarSlett
  5. Har en nesten lik kalender jeg også...tok ideen fra barnehagen hvor jeg jobbet tidligere. Vi hadde slike ukeplaner i rammer med glass og så skrev vi med whiteboard tusj på glasset. Har hatt min i noen år nå og selv om vi bare er to her hjemme så er det greit for guttongen å kunne se når ting skjer i løpet av uka.
    Er kjempessmart :)

    Klem....

    SvarSlett
  6. Den var virkeleg genial, og kjempe fin!!!
    Hadde vært super til deg og fam, men også som julegave!!
    Takk, takk for tipset!! :o)

    SvarSlett
  7. Lurt! :)
    Håper lørdagskvelden er fiiiiiiiin!

    Klem

    SvarSlett
  8. GENIALT!
    En kalender som både er personlig og dekorativ!
    Tusen takk for tipset, må kanskje ha en slik her i huset også :)

    Fortsatt god helg!

    SvarSlett
  9. change of planes.. hvilke fly skal du forandre?
    Eller mente du change of plans?
    Sorry, men måtte bare;)

    SvarSlett
  10. Det var utrolig lurt!! :)
    Stor klem

    SvarSlett
  11. Hei! Det var lurt, med kritt er det vanskelig å skrive så smått. Flott krok du har:O) ha en fin søndag, klem

    SvarSlett
  12. Genial den kalenderløsningen!!

    Jorunn

    SvarSlett
  13. Så flott den var! og så gøy at du bruker min ukeplan!!:) Ha en strålende uke:) - Heidi

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails