torsdag 3. november 2011

Utfordring: Bildevegg

NIBs Ann Helen har etterlyst tips til bildevegg, og jeg slenger meg med i siste liten. Jeg har fått låne svigermors kamera mens jeg ønsker meg nytt objekt til mitt. Flaks at hun kjøpte mitt (mannens) gamle kamera! ;)

Bildeveggen er jeg veldig fornøyd med, og jeg er veldig glad i den. Mange fine mennesker som vi er veldig glade i ♥


Om noen skulle være i tvil; Det er altså familiebilder på denne veggen. ;) Flere ledd familie....

Heldigvis for oss samlet farmor på det meste, og jeg har mange brev fra krigsdagene, da farmor var sykepleier på Riksen mens resten av familien var samlet i Kirkenes. Det er bilder av farmor og farfar fra da de var unge, og mange bilder av pappa som barn.


Bryllupsbildet til mine oldeforeldre, farmors foreldre, samt farmor og farfars bryllupsbilde.

Og aller morsomst er oldefars utflyttingsattest (?), hvor det står at Anders Jørgen Zahl Gundersen Hagen *pust* hadde "utmerket god kristendomskunnskab" ved sin konfirmasjon 4. oktober 1891. Gutten sin det! ;)


Brevet er signert sognepresten 17. mars 1905 - etter at det er betalt kr. 1,- for brevet....Sikkert en stor sum på den tiden. ;)

Siden tapeten i trappegangen er sort og hvit, samt at de gamle rammene etter farmor og farfar var sorte, lakket jeg alle de gamle gullrammene i sort blank. Mange forskjellige rammer, i samme farge, gir en fin helhet.


Keep Calm-plakaten ble flyttet hit da jeg ommøblerte i yttergangen. Og her ble det stående. Synes det funker fint jeg, det er jo tross alt et gjennomgangsrom. Sooooooo carry on! ;)


Det var mitt bidrag til bildevegg - se mange fler flotte bidrag her!

I morgen har jeg fri, og jeg planlegger å ha rydde-hjemme-dag. Det trengs. Veldig. Da skal jeg også få blitt med på soveromsutfordringen NIB har gående. :) Med sort vegg i rommet, er det best med dagslys når en skal fotografere, og det er det jo manko på etter jobb nå som vi har gått over til vintertid.


Ha en flott torsdag!

5 kommentarer:

  1. Fineste veggen! Digger attesten og elsker den herlige døra! :)
    Den har jeg ikke sett/du ikke blogget før vel?!

    Stor klem!

    SvarSlett
  2. Lekker og nostalgisk.
    Klem Mette.

    SvarSlett
  3. Lekker bildevegg! Ble en veldig fin helhet over det med svarte rammer samtidig som det var veldig stilig at de var forskjellige i form og alder :)

    SvarSlett
  4. Er veldig fan av den bildeveggen din altså! Bringer gode minner til meg, for min mormor hadde det slik hos seg; hele slekten i flere ledd i sorte blanke rammer. Hennes vegger var tapetsert med tapet i gull og rødt da ..så din hvite bakgrunn er jo tusen ganger bedre...hihi;-)

    Ønsker deg en fin helg!

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails