fredag 20. januar 2012

Her bor vi: Stue - en oversikt



Lysbrettet på stuebordet er et yndet fotoobjekt, og pynten byttes ut etter sesongen... Men hva om jeg steller meg med ryggen mot bokhyllene (som absolutt ikke er fargekoordinert) i hjørnet... ? Hva ser jeg da?


Vi har vinkelstue, eller L-formet om du vil....
Døra mellom ovn og kommode er ut i gangen, til badet, trappa og kjøkkenet, som stua ligger rundt. Veggene med tapet er også kjøkkenvegger.


Til høyre har vi sofakroken som jeg blogget i går. Gulvet er forresten hvit ask, laminat fra Alloc.
Og til venstre har vi spisestuen og døra inn til soverommet vårt.

Jadda, stor stue og masser av plass. Deilig! ;)


Tusen takk for alle fine kommentarer! Nå er det jo ikke uvanlig at jeg viser oversiktbilder, men det er moro med så mye fine ord om rommene jeg har vist til nå. ♥  Tre av kommentarene gjorde meg ekstra fornøyd;

Merethe sa dette: "Jeg kjenner jeg liker den sofakroken deres altså! Veldig varm og personlig, en sånn stuekrok man vil slenge beina oppi sofaen i, og lage seg en kaffekopp! ;) Liker hele hjemmet ditt forøvrig, fordi det ikke er kliss likt de andre hjemmene!! Så det så! :)"


Maj-Nan sa: "Synes dere har en utrolig koselig og lun stue...her er det godt å være!!"


Og Benedicte sa: "Jeg elsker sofakroken deres!! Så koselig og personlig - ikke sånn perfekt katalogside-stue hvis du misforstår meg riktig:))"

Det er nettopp slik vi vil ha det, godt, lunt og koselig. Et sted man føler seg hjemme.  Kusina mi kaller stilen for Vibeke-koselig. ♥  Det er mye Ikea, og enda mer gamle møbler, og masse dill. Som ikke tørkes støv av hver uke nei. ;P


Nå er det fredag ettermiddag, storesøsterhelg og dermed tacotid - håper dere har hatt en fin dag! 

19 kommentarer:

  1. Du har et kjempeflott hjem ;:)

    Ser du har god plass og det e deilig, ha ei fortreffelig helg, og fortsett med og kose dæ i den kjempe koselige stua di <;Ø)

    Hilsen Lisbeth

    SvarSlett
  2. Så kjekt at du satte pris på kommentaren min da ;)

    Veldig kjekt å se sånn oversiktbilde - det var nesten sånn jeg tenkte planløsningen var. Gøy å se!

    Kjekt med vinkelstue - da er man liksom i samme rom selv om man har flere soner!

    God fredag til deg!

    Klem

    SvarSlett
  3. Veldig koselig stue dere har, personlig! Likte så godt de blå detaljene du har tilført. Var på Kremmerhuset i går og der drev de og endret utstilling og satte frem nye blå varer, du kommer trendene i forkjøpet;-)

    Lekekrt pledd der på sofaen også!

    Ønsker deg en god helg!

    SvarSlett
  4. Det som er så dumt med å lese bloggen din er at jeg alltid får akutt trang til å ommøblere her i måsahuset! Etter forrige innlegg fikk jeg dessuten en overdreven trang til å style sofakroken med noe blått....Nydelige bilder, god helg!
    Klem,Janne

    SvarSlett
  5. Rååååå koooooselig Vibeke-vennen!

    Som de andre sier; lunt og hjemmekoselig - jeg er henført;)
    Og gleder meg til jeg en vakker dag kan slenge beina oppi sofaen og kaste hodet bakover etterfulgt av høy latter ( dét er viktig - den må være HØY, sant?!) med et glass vin og selskap av deg og besteste Vic;)))

    Typisk trykket stemning med andre ord, hihii;)

    Psssst: jeg har endelig klart å overtale R til ny sooooooofaaaaaaaa! Hurra:)

    KLEMMEMASSEPÅ

    SvarSlett
  6. Kjempekoselig stue, liker tapeten. Sofakroken er spesielt koselig.

    Ha en strålende flott helg.

    Klem fra Kari

    SvarSlett
  7. du har ei utrolig DEILIG stue, hjemmekoselig og lunt :)
    Der hadde jeg glatt kunnet slappe av å følt meg hjemme :)
    klem Tone

    SvarSlett
  8. Så koselig at du likte min kommentar<3

    Så morsomt når du tok bildet med ryggen til bokhylla - det tror jeg aldri har sett før på bloggen(?)
    Jeg skal også hive meg rundt å fotografere litt i helgen. Det må seriøøøs rydding til, hehe!

    God helg til dere, her er det fredagspizza!

    Klem
    Benedicte

    SvarSlett
  9. Heheee, ja vi kan godt kalle det monster;)
    Skal legge den ut for sal i løpet av helgen, så får vi se hva som skjer;)

    SvarSlett
  10. Fantastisk fint! Her kunne jeg ha kosa meg også. Liker veldig godt at du har kontraster jeg, ikke alt er hvitt.

    God helg :)

    SvarSlett
  11. Her var det fint:) Liker så godt slike vegger med bøker og prøver å overtale mannen med å bygge slike fastmonterte:)))


    god helg:)))

    SvarSlett
  12. For en deilig, lys, ryddig, stor og vakker stue! :)
    Du er flink!

    SvarSlett
  13. Superfin stue. Den tapeten var sååå stilig da!

    Lotte

    SvarSlett
  14. Utrolig koselig stue dere har... må si at sofakroken er definitivt favoritt delen min. Så harmonisk og koselig krok.

    Ha en fin helg
    klem

    SvarSlett
  15. Åååååååå så koselig dere har det:)
    Tror ikke jeg har fått med meg helt hvordan det hang sammen i stua deres og må si meg enig med ei over her i kommentarfeldtet at det var fint med vinkelstue for da blirt det litt oppdelt slev om man er i samme rom.
    Du er så flink til å pynte og mixe ting sammen. Stuen hos oss har jeg aldri fått helt til, mye pga tv'n eller der hvor tv'n står, men dere hadde et kult tv skap som kunne løst litt av problemet. Hvor har dere funnet det tro?
    Takk for koselig kommentar inne hos meg og en kosleig helg ønskes dere.

    Klem Nina :)

    SvarSlett
  16. Dere har ett så nydelig hjem.
    Ønsker deg en riktig God Helg.
    Klem fra Jeanette

    SvarSlett
  17. Kjenner at jeg misunner deg størrelsen på stua..og den bemerkningen om støvtørking er jeg helt enig i! :o) Ellers enig med de andre kommentarene! :o)

    Mette S

    SvarSlett
  18. Jeg eeeeeeeeeeeelsker stua deres! Fantastisk fin! :) Og koselig!
    Og jeg vil viiiiiiiiine der! :)

    SvarSlett
  19. Veldig kjekt å se stuen fra denne vinkelen, fikk mer inntrykk av hvordan dere har det. Kjempe koselig!

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails