fredag 28. juni 2013

Vi har testet for Nûby - smokker

Vi har testet vel og lenge, jeg har vært utrolig treg med å skrive om det og det beklager jeg veldig, men nå har vi fått testet alt vi fikk, noe veldig lenge, så her er det godt testet

Nûby har to "serier". Nûby og Nûby Natural Touch. Som dere kanskje ser på bildet er Natural Touch en hel del mer avdempet i fargene. Det er også forskjellig utforminger på flasker og smokker.

Vi fikk jo flere digre poser med produkter etter å ha vært på besøk der (samt en pose med ting jeg skal gi bort - følg med!), og vi har vært i lykkerus siden. Jeg har fått varene for å teste, det har ikke vært noe mas om å skrive og alt jeg skriver er mine egne meninger.

Alt i alt er jeg veldig, veldigfornøyd med Nûby, selv om Signe hverken tok flaskene eller smokkene. ;) Hun er like sær som sin søster og vil bare ha Mam. Men flere av smokkene er ganske like Mam sine, så jeg tror at det hadde vært større suksess om vi hadde begynt med de fra fødselen, Signe var jo nesten 4 mnd.  Jeg tenkte å ha innlegg om flere ting om gangen, men etter å ha skrevet dette måtte jeg revurdere det.... Det blir en del erfaringer, og da blir det også en del skriving. Så denne gangen blir det rett og slett om smokkene. :)

Jeg fikk med meg noen smokker som var mindre enn de minste til Mam, og jeg vet at noen som har slitt med at barnet ikke ville ta smokk har hatt suksess med disse.
Ei venninne av meg har ei jente med KISS, og dette var eneste smokkene hun ville ta, endelig. Natural Touch Soft Flex, som finnes både i 0-6 mnd og 6+ mnd. Som dere ser av bildet er sugedelen rund, og når de suger på den beveger den på seg (dårlig forklart, se strektegning på pakken ;) ) For Ingrid og mammaen var disse redningen, de fikk det til å løsne både vedr smokk og flaske. Jeg har også tipset andre om disse, og det har vært suksess. 
En litt annerledes variant av den over. SoftFlex Classic Oval.  Denne har flat smokk, og den er ganske lik Mam sine smokker. Så denne tok Signe også, innimellom. Den var bare ganske lik vet dere.... ;) 

Samlebilde av tre av smokkene, den øverste er den Signe bruker på bildet over, de andre to er fra Nûby-serien. Mini Brites er en bitteliten smokk str 0-3 mnd som jeg skulle ønske vi hadde visst om da hun var helt nyfødt. Finnes i flere farger, og også i Brites str 0-6 mnd og 6+ mnd, som er lik men litt større. 

GEO Orthodeotic Pacifier kommer i fire størrelser; 0-3 mnd, 0-6 mnd, 6-12 mnd og 12+ mnd. De er som navnet sier spesielt gode i forhold til tannstilling. Denne var jeg helt sikker på at ikke ville fungere, siden den var helt ulik alle de andre, og vi hadde rett. Igjen kan det hende dette var andeledes om Signe hadde fått denne fra fødselen. ;)
Den siste smokken vi har testet er Paci-Pals 0-6 mnd. Finnes også i 6+ mnd. En serie med søte smokker med dyr og åpne "vinger". Hedda plukket ut denne til Signe og den er blitt brukt noen ganger. Som sagt har jeg "sære" unger, og samme hvor søt mamma synes denne var hjelp ikke det om natta. Om dagen kunne den fungere, men siden smokken er litt annerledes enn hva hun var vant med.....

Summert: Jeg likte smokkene veldig godt, flere har endelig funnet en smokk som fungerer med den runde SoftFlex'en, men Signe ville helst ha de hun var vant til. ;)


***

I dag er planen tannlege med Hedda, før begge jentene skal sove hos svigers. Det er "testing" til vi skal på konsert i august, Signes første natt uten mamma og/eller pappa. I morgen er det farting hele dagen og på søndag er det grillfest og feiring av Hedda, så i kveld må jeg bake kaker. Om det blir bra blir det sikkert skrytebilder på Instagram, hvis ikke hører dere nok aldri om det igjen. *ler*

Ha en flott fredag!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails