onsdag 3. juli 2013

Reisetips til baby

Vi var, som tidligere fortalt, 8 dager i Spania i midten av juni. Skulle gjerne vært der fortsatt, for her er det lite som minner om sommer.... I dag titter sola så vidt frem mellom skyene, men det blåser jo. *sutre*

Siden Signe bare var 6,5 mnd da vi reiste ville vi ha med en vogn med ordentlig liggestilling, og da meldte behovet for Prampack seg. Da vi reiste med Hedda var hun 14 mnd og vi kjøpte en brukt liten trille, som vi bare sendte i plastpose, men det ville jeg ikke nå. Vi reiser ikke så mye at jeg ville kjøpe en PP, så jeg googlet etter utleie. Og jeg fant Barnombord.no som leier ut flere produkter og har utlevering på flere flyplasser. Veeeeeeldig praktisk!

En Prampack har de fleste sett (hvis ikke, se her), men jeg vil vise frem noe hverken flyvertinnene på vår flyvning eller jeg hadde sett før. En Flyebaby! :D

(bilde: Flyebaby.com)

På turen nedover prøvde vi den mot Mannen, altså at den festes rundt oss som på bildet over, men det ble for kort avstand mot setet foran, siden det er en smule trangere på Norwegian sine fly. ;) Signe ble sittende i en veldig feil stilling, spesielt siden hun ikke sitter selv, så da ble den lagt bort. Men på hjemreisen hadde radene rundt oss ledige seter, så jeg flyttet meg og Signe fikk et sete for seg selv. Og da var Flyebaby genial!
Dårlige mobilbilder og rot, det hører med på ferietur ;) 

Båndet måtte festes på innsiden av bordet på setet bak for denne stillingen, og vi var veldig heldige med de som satt bak oss. De hjalp til med å stramme, og da det en gang skled ned kastet de alt de hadde i hendene for å hjelpe igjen. Jeg hadde forresten på forhånd skrevet ut monteringsforklaring, og det var bra, for det fulgte ikke med.

Vi hadde kveldsfly, og etter skift til pysj og litt en flaske, tok Signe seg en god blund i hengekøya si. Flyvertinnene stoppet så godt som hver gang de passerte, og var helt "over seg" når de så denne. De synes den var så praktisk. Og Signe gliste til alle som stoppet, så vi ble rimelig populære. ;) Les mer om Flyebaby her.

Kort summert er jeg veldig godt fornøyd med Barnombord.no, både service og deres produkter, vi er også veldig godt fornøyd med de ansatte på flyvningene. :)

Ellers scorer ikke Norwegian/OSL høyt på lista denne gangen; dårlig utvalg i mat på flyet, spesielt til barn (vi hadde matpakker begge veier, men det trenger vel ikke være så fancy??), bilsetet til Signe sto fortsatt i Oslo da vi landet i Spania, med beskjeden "det kommer i morgen" (....), hjulene på trillen vår er blitt skjeve, selv i PP og siden vi ikke oppdaget det før vi kom hjem - og fordi jeg ikke har klart å komme i kontakt med noen i Norwegian (det er helt umulig å komme gjennom på taelefon om dagen, og har vært det siden før vi reiste) innen 7 dager etter ankomst vil de ikke dekke noe. Da vi landet kl 23.35 sto det på bagasjebånd 5 at der kom spesialbagasje for bånd 4-8 (vi hadde bagasje på bånd 4), og innimellom kom det vogner, Prampack'er og bilseter. Så vi ventet, og ventet.... Men vårt kom ikke. For alt fra vår flyvning kom på bånd 10....! (Der det sto "rullestoler og annet som er for tungt for rullebånd") Happy mama midt på natta? Not so much. ;)

******

Snaaaaart kommer det interiørinnlegg igjen; vi gjør om litt oppe siden størstesøster flytter til oss 1. august. Litt endringer er ønsket på hennes rom, det følger vel med når de begynner på ungdomsskolen, og vi prøver å finne løsninger ved å bruke møbler som allerede finnes i huset.

Ha en flott onsdag!








Dette innlegget er ikke sponset, jeg har både googlet etter utleie og betalt helt selv. ;)

1 kommentar:

  1. Jøss, den var kjekk!
    Men er den godkjent av luftfartstilsynet?

    Norwegian scorer aldri høyt på lista her...
    Så her flyr vi stort sett kun med SAS =)

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails