fredag 29. november 2013

Kjøkkentegninger



Det nye kjøkkenet er ventet 9. desember....

Tiden går veldig fort dit, og vi har nok å finne på, mellom jobb og unger. ;) Denne helga tinger vi svigermor noen timer slik at hun kan se etter de to minste mens vi maler og fikser. Det er lettere uten Signe hjemme. Hun har nemlig begynt på trappa. ;)


(Hylla på veggen er den "gamle" som svigerfar bygde for meg)


(Forhåpentligvis slipper vi kassen over hetta)

Kjøkkenet er selvsagt fra Norema; hvit glatt front med enkle håndtak og benkeplate i laminat som er nesten identisk med gulvet. Selve kjøkkeninnredningen er som dere ser enkel, veldig enkel. En stor forandring fra det vi hadde.

Planen er å beholde en del av de gamle tingene, som hylla, trekasser, kjøkkenhylla med glasskuffer osv. Den gamle panelen er jo fortsatt der, og listene rundt vinduer og dører er jo fortsatt "dillete". Så det blir nok ikke så enkelt som på tegningene, men jeg gleder meg til glatte fronter, masse oppbevaring, veldig mye benkeplass og bedre utnyttelse av rommet.


Det er vanskelig å tegne sitt eget kjøkken; siden jeg jobber med dette vet man jo om alle fancy finesser, og man vil jo ha alt, i tillegg til at man har en "frykt" om at det kommer noe mer fancy neste år. *ler* Uansett setter jo rom og lommebok sine begrensninger, og etter maaaange tegninger endte vi på denne løsningen som jeg tror blir veldig bra. Jeg gleder meg til å ta det i bruk!

I kveld er det julebord med jobben, og i morgen er det klart for maling av tak og vegger. ;)

//Vibeke

5 kommentarer:

  1. wow! dette blir flott!!! Så masse skapplass, benkplass og lys og luft :)
    Ha en flott helg!
    Klem fra Ingrid

    SvarSlett
  2. Å herregud, så fint- heldige du ♥
    Gleder meg til å se neste gang vi kommer på besøk :-)

    SvarSlett
  3. Dette ser jo kjempefint ut, blir spennende og se det ferdige resultatet :D

    Ha en fin helg søte du,
    ★ Klemmer★

    SvarSlett
  4. Så flink du er kjære Vibeke, og så fint det blir! Ikke for det, jeg syns det gamle kjøkkenet var både fint og koselig, men jeg skjønner ønsket ditt allikevel.

    Kjøkkenet deres kommer akkurat en uke før jeg blir tante igjen *gledermegseg*

    Tessabessaklem

    SvarSlett
  5. åååh, dette så flott ut!! ☺

    SOM jeg ønsker meg nytt kjøkken...!! *dåååån*

    Ha en fin uke! ☺

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails