søndag 1. mars 2009

Bokhjørner og mangelen av Ektorp!

Vi har mye bøker, masse! Og vi har hver være bokhyller. Fordi mannen sorterer sine alfabetisk, og jeg etter utseende og hvor mye jeg liker bøkene. Vi er sære på hver vår måte. ;)

I kjelleren har vi pusset opp kjellerstua (bilder kommer senere, må rydde meg ut derfra først). Og der har mannen fått sitt bokhjørne. Ikke mitt valg, viktig å nevne, det var mannen som ville ha sin egen stue, med musikk, tv og bøker!

Her er hans bokhjørne (og nei, jeg har ikke vasket eller ryddet i dag for å vise bildet, har nok med hovedetasjen akkurat nå ;P)

DSCF8247

DSCF8248

DSCF8250 

Han har fått et hyggelig rom, og et flott hjørne…

Men nå har han innrømmet, han er misunnelig på mitt hjørne. Mitt bokhjørne i stua…

DSCF8238

(de blå “liftgardinene” er presenningen som ligger oppå stua – vi har jo ingen annen etasje ennå…)

DSCF8239

DSCF8240

Bilder jeg malte med fargepulver og olje da jeg gikk på Interiør-skolen. 

DSCF8241

Bøker og bamse fra pappas tid –

Ole Brumm'-bøkne er fra 1946 (før pappas tid ;P)

Jeg er selv superfornøyd med mitt hjørne og ville også vært misunnelig på det. *fnise*

På gulvet foran, er det danseplass.

Der mangler det et slikt sett

24278_PE109112_S3 

19437_PE104730_S3

Men fortvil ikke; i slutten av mars, skal jeg hente det!

Jeg har kjøpt brukt av ei venninne. :)))))))))))

Gleder meg!




13 kommentarer:

  1. kjempeflott hjørne med bøker, koselig å ha ett lite bibliotek hjørne når mann har så mange bøker

    SvarSlett
  2. Koselig lesehjørne :)
    Og den stolen er bare sååå god å sitte i ;)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  3. Det er såå koselig med masse bøker. Jeg ønsker meg også det etterhvert, men det står desverre ikke øverst på prioriteringslista mi.. Men jeg syns det er så herlig mes masse bøker i hyllene!

    SvarSlett
  4. Så fint det ble!!

    Bøker er jo med på å gjøre et hjem personlig :)

    Ha en fin søndag :)

    SvarSlett
  5. Kari: Jeg vet!! Jeg gleder meg så til å få den på plass! Forbudt for unger med møkkete mat. ;P

    Anita & Linda: Jeg elsker bøker og vil alltid ha de fremme. Når mamma flyttet i leilighet endte 2 fulle bokhyller et sted, nå er det bare noen få bøker igjen. Klarer ikke det jeg!

    Lykken: Mannen og jeg har en dyr uvane; vi liker best å eie bøkene vi leser... Så vi har begge to samlet opp bøker i mange år. Lillefrøken har allerede 2 hyllerader med bøker i sin bokhylle. ;P

    SvarSlett
  6. Enda en ny hærlig blogg, jeg la meg som følger her omgående og tvert:)

    Putene ja, jeg har funnet ut at jeg er utrolig sløv på å skrive hvor ting kommer fra, skal skjerpe meg. Jeg har nå ført på dette i bloggen.
    De kjøpte jeg på Kid, en tilfeldighet at jeg oppdaget dem, de lå innerst inni lokalet og bare lyste mot meg da jeg var på vei ut igjen.

    SvarSlett
  7. Hei!
    Jeg fikk faktisk lyst til å lese når jeg så disse bildene :-) Kjempefint bokhjørne du har det !

    Ha en fortsatt fin søndagskveld :-)
    Klem Jorid - Noe på hjertet

    SvarSlett
  8. Det kommer til å li kjempekoselig i kroken din med Ektorp stol og puff...Har Ektorp puffen selv og er veldig fornøyd med den,-særlig fordi den har flere funksjoner ,-oppbevaring,-avlastningsbord og puff...

    SvarSlett
  9. Synes det var så fint med den skriftypen du har så jeg har hermet...håper det går bra? Fikk mannen til å fikse det for meg da...

    SvarSlett
  10. Jorid: Tenk når stolen kommer, da skal jeg sitte der og lese, og se ut over stua. *glede seg* ;)

    Elviras mamma: ;) Herm i vei! Det gjør jeg overalt. ;)

    SvarSlett
  11. Så stillig med hver deres bokhjørnet. Lesehester begge to forstår jeg. Men du, om jeg skimter rundtømmer i enden i mannensbokhjørne? Vi har det i kjellerstuen og jeg vurderer å male eller bare hvite det med noe panelhvit eller noe. Hva har dere gjort med deres?

    SvarSlett
  12. Det var det jeg tenkte, at jeg kanskje ble flinkere å bruke dette gode saltet om det står lett tilgjengelig. Bedre å grave i en liten søt skål enn i en diger saltpakke. Putene ja, dem koser jeg meg med, jeg blir mer og mer tilfreds med dem jo mer jeg ser på dem.

    SvarSlett
  13. Det er så dekorativt med bokhyller !!! FLott samling med pappas gamle ting : )


    Ønsker deg en flott uke.

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails