fredag 27. november 2009

Jeg skulle hatt et par ting.... fra Italia!!




Vi hadde en herlig tur, med late dager og bare kos!



Vi prøvde oss på forskjellige restauranter hvert måltid, og vi (jeg) shoppet en del.




Siste dagen var vi på ferskmatsmarked, og vi kjøpte med oss skinke, pølser, soltørkede tomater, olivenolje og balsamicoeddik. (Maten ble vakuumpakket!)



Vi fikk smake på alt før vi kjøpte, og vi testet balsamicoeddik som var både 6, 12 og 20 år.
Vi endte opp med den på 12 og den var nydelig!

Og nå er den tom.....




Og etter jeg tok disse bildene har det blitt tomt for olivenolje også.... Makan!

Så jeg skulle hatt mer....



What to do?

Det så svart ut for oss her... men...





Heldigvis for oss skal svigermor til bl.a. Firenze i mars, så dama får med seg handleliste!!!

*lykke*




(Bildene er fra kjøkkenet vårt, den lille benken til ventre for komfyren)

3 kommentarer:

  1. Veldig praktisk med familie som skal på reise:) Vi var selv i Toscana i 2006 og kjøpte en nydelig olivenolje og fantastisk god vin fra gården vi bodde på. Skulle gjerne dratt tilbake bare for å ha kjøpt mer!

    Ha en finfin helg!
    Klem, Christine

    SvarSlett
  2. Ja, gjett om vi gleder oss! :o))

    Mette

    SvarSlett
  3. Hei Vibeke,

    Tusen millioner takk for de lekre øredobbene - du er jo bare sinnsykt flink!! :-) De er nydelige :-)

    Ja er det ikke rart at det nesten er klin umulig å få tak i god kvalitets balsamico i dette landet?! Vi må ha minimum 12års lagring på Balsamicoen (litt kresen der ja..) og det er jammen ikke lett å få tak i, men....de har heldigvis en liten sjappe i byen som har et lite utvalg men kunen helelr tenkt meg å handlet på nett og fått den rett i posten :-) (du vet meg og netthandel....ha ha ha)

    Ha en strålende helg!

    W

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails