søndag 20. juni 2010

Malesøl og trappepynt

I dag begynte så altfor tidlig, kl 06.30.
Men til gjengjeld ble dermed barna hentet av bestefar på sykkel (gledeshyl av Hedda - det var kult å sykle!!) til litt tidligere enn tenkt og mor har fått vært litt ute i dag.

Her var planen i dag:


Barnemøbler, en grønn benk, en rød hylle og to hagemøble somr mannen fikk montere skulle males,
og med rimelig heftig vind til tider gikk jeg på med godt mot.
Male ute, selvfølgelig – det er jo sol! ;P

Jeg kranglet litt med Bosch'en min – som også er hvit nå, men det viste seg at det var brukerfeil.... *hmfr*
jeg ikke hadde tynnet ut grunningen nok.
Da jeg gikk på med første malingsstrøk, med mye whitespirit i malingen, gikk ting mye fortere.

(jeg er veldig glad i Bosch'en min, uten den hadde ikke kroppen blitt med på maling i dag).

Nevnte jeg forresten at det blåste.....?
Lurer du på om malingssprøyte spruter utover?

Mixed together - sjekk den grønne presenningen!


Not so green.... *ler*

Det skal være sagt at jeg er en sølete maler, jeg griser som bare det, men jeg måtte le når jeg så bildene.
Det ene veldig grønt, det andre utrolig hvitt....

*

La oss se på noe litt finere:

Mannen og svigerfar har i den siste tiden jobbet med "gangen" som de kaller det,
eller som jeg kaller det; trappeverandaen. ;)



Det mangler maling og beis på gulvet,
jeg enn så lenge har jeg endelig fått pyntet litt ute!



Svigerfar hadde (selvfølgelig) en gammel kasse stående, som jeg fikk..
Tenkte å pynte den med blomster,
men jeg får vente til vi er ferdig med å male/beise - greit å ikke måtte flytte på så mye. ;P

*

Formen er (tydeligvis) bedre, håper på 50% jobbing i løpet av uka!

 

7 kommentarer:

  1. HEIHEI!

    Hehe.. snakker maling søl ja.. Men ble pent med hvit presening da du! Heeh;-)

    Lekker gammel kasse svigerfar ga deg-heldig!!! Koselig inngangsparti med blomster og pynt..

    Klemmer

    SvarSlett
  2. Ikkje mykje grønn den nei☺☺

    Ser ut til å bli fiiiint på verandaen din☺
    Heldig med trekassen☺☺

    Bra du er bedre-håpe du kjem deg i jobb snart!!

    Klem M♥

    SvarSlett
  3. hei..

    jeg tror du maler hele verden hvit!

    Men flotte ble møblene.
    Inspirerer meg til å gå løs på noen møbler her hjemme.
    Må bare få orden på skuldrene mine først..

    Ha en super dag, mvh Wenche

    SvarSlett
  4. Kjedelig med grønn presenning, syns du gjorde en god jobb, hehe.. Og møblene ble også veldig fine :)

    Jeg har fått kjøpt meg hvite hagemøbler idag jeg.. orket ikke male det gamle rælet vi hadde, så nå venter vi bare på terrassen. Snekkerne begynner onsdag... så jeg satser på utemiddag lørdag :)

    KLEM

    SvarSlett
  5. Bed and breakfast...hmmm...tar du imot bestilling på overnatting? Hadde vært deilig med ferdiglaget frokost for en gangs skyld... :o))
    Huset deres blir jo bare lekkert!!
    Mette C.

    SvarSlett
  6. Hehe, vitti ;)) Går greit å grapse litt så lenge resultatet blir så bra! Så kjempefint ut. Likte den benken :)

    Ha en fin kveld!
    Klem Silje

    SvarSlett
  7. Hei.

    Hehe. Til og med presenningen ble finere hvit. Moro med forandring. Har selv vært i sprayhumør i det siste.

    Klem

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails