tirsdag 26. april 2011

Trappefarge

Jeg har fått et par spørsmål om beisen på trappa vår. Jeg tenkte på det da jeg skrev innlegget i går, men jeg gadd ikke å gå ned i kjelleren for å sjekke. Men siden dere har spurt, sendte jeg mannen nå. ;)

Vi har beiset ett strøk med fargen Shimmergrå fra Trebitt (Jotun) - da jeg googlet for å finne andre bilder fant jeg ut at Mammasport-damen skrev om samme beis og farge i fjor vår. Sjekk innlegget hennes her.
Hun har også vært så flink at hun har tatt før- og etterbilder! (Eller, underveisbilder egentlig ;P)

(foto: Mammasport)

Tips fra Jotuns nettsider: Nye, impregnerte terrassebord bør få tørke litt før de behandles. Gjerne 1-2 mnd, avhengig av været. Deretter er ett strøk Trebitt Terrassebeis alt som skal til for å beholde gulvet pent og godt beskyttet i inntil 3 år.

Vi ventet en ukes tid vi, og det har fungert helt fint! ;)


Mer info fra Jotun ang. terrassebeis finner du her.

TV-kveld her i kveld; One Tree Hill, CSI og The Big Bang Theory. *kose seg*
Håper du har en fin kveld du også!!

14 kommentarer:

  1. Så fin farge. Er på jakt etter farge selv i disse dager, så takk for tipset! :)

    Klem

    SvarSlett
  2. Så kjekt at dere hadde beisa sånn. Det er nemlig fargen vi har vurdert. Her har det tørka MYE lenger(les noen år). Men shimmergrått blir det i løpet av sommeren. Tror ikke terrassen blir noe stort forandra siden den er grå fra før pga at den har fått stå ubehandlet noen år.
    Lekkert er det ihvertfall.

    Anita

    SvarSlett
  3. Så fin den grå beisen;)
    Har lyst jeg og, men vet ikke om jeg orker og begynne, hihi...
    Veldig fint ble det hos dere i alle fall ♥
    TV kveld her og i kveld, kos det!

    Klem Line

    SvarSlett
  4. Jeg liker trappefargen deres veldig godt. Så var det å få med Gubbelille på noe sånt ;)
    Vet du noe om hvordan slik beis vil oppføre seg på gamle planker?

    SvarSlett
  5. Ja dette likte jeg så da sender jeg gubben ut for å handle litt.
    Dette blir bra

    SvarSlett
  6. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  7. Nydelig inngangsparti du har, likte fargekombinasjonen veldig godt!!

    Ha en fin TV kveld

    SvarSlett
  8. Knallfin farge! Den har vi også tenkt å bruke, hvis det ikke blir lottogevinst og komposittdekke;))

    SvarSlett
  9. Kjempefin farge. Da jeg beiset for tre år siden brukte jeg svaberg (tor jeg). Denne ser myyyyyyyyyyyye finere ut (iallefall bittelitt da)! ;)

    KLEM

    SvarSlett
  10. Så greit at du bruker bildet mitt, at :) Vi slipper å beise i år-hurra!!! Men til neste år tror jeg nok det må ha et nytt strøk!

    Det ble knallfint hos dere!! Skal si du er god til å blogge-jeg er så og si ikke inne på denne tiden av året... :)

    Kos deg!
    Klem Marit :)

    SvarSlett
  11. Knallfint! Søkte nettopp etter shimmergrå terassebeis på Google, og havnet på bloggen din!;) Har ikke tenkt over det før, at du hadde beiset det grått. Er ganske sikkert på at det blir det til oss også.. Har du bare tatt på ett strøk på bildet der?:) Mulig det bare skal være ett også..

    SvarSlett
  12. En uke tørk alt for lite,en mnd eller to.Ja,gjerne hele sommeren,myyye fukt i trykkimpregnert matrerialer.Et strøk og 3 år ,bare tull.Anbefaler Herregårds terrassebeis,best i test terningkast 6.Kan bruke Jotuns fargekoder.Terrassegrå er o en fin farge

    SvarSlett
  13. Helt enig med siste kommentar her,en fetter av meg gjorde det samme...gikk ikke så bra.Flassing.

    SvarSlett
  14. Her har det gått helt fint, vår trapp er like fin som den var nybeiset :)

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails