tirsdag 5. januar 2010

Middag...?

Det å tenke ut middager hver dag er kjedelig,
for ikke å snakke om at det er dyrt å handle hver, eller annenhver, dag.

Så jeg har laget meny for 8 uker.
(Hvorfor 8? Annenhver helg og hver torsdag er det ei ekstra jente her, da er det greit å ikke få de samme rettene de ukene)

Med ferdige menyer handler jeg hver mandag og supplerer ellers i uka om det er noe jeg skulle ha glemt.

Middag uke 1:


Mandag
Spansk gryte med kylling



Tirsdag



Onsdag



Torsdag
Stekt makrell



Fredag



Lørdag
Bakt potet



Søndag



Bare gled dere - neste uke kommer neste meny! ;)
 
Oppdatering kl. 17:50:
De dagene, som i dag, hvor vi enten spiser senere fordi mannen blir sen på jobb, eller fordi det er noe Hedda ikke spiser:
Jeg fryser ned 4 og 4; Steker disse fire, samtidig som jeg koker en potet delt i fire og en neve brokkoliblanding sammen.
(evt litt pasta)
Rask middag til frøkna!
(for gudskjelov har jeg ei som elsker grønnsaker!!)
I dag er vi ikke pedagogisk korrekte, etter en uke hvor hun nesten ikke spiser klapper vi nå for hver håndfull (!) rett og slett fordi det da ble  moro å spise!



Ha en flott uke!!!
 
 
 
PS: Bilder er lånt på nett etter å ha googlet, og fra Trines Mektige Matblogg som jeg bruker masse!

11 kommentarer:

  1. Nam, det så godt ut her jeg sitter middagssulten. Kanskje jeg låner menyen din he, he. Ha en fin kveld :-)

    SvarSlett
  2. FLINK :) Eg prøver å lage for ei veke om gangen og handle kvar fredag, men min kjære kan plutseleg sei: nei eg vil ikkje ha det til middag idag...pittelittegrannebarnsleg, hehe :) og so handla han nåke anna ein dag eller to eller tre..då er vi like langt!!
    Men dissa rettane dine såg no verkeleg fristande ut, eg er svært lite oppfinnsom i matveien!!!
    Den nettsida ska eg sjekke ut :)

    Glede meg til neste vekers meny :)

    Klem M :)

    SvarSlett
  3. Så fint at det er flere som meg!! Jeg handler også en gang i uken og har ukesmenyer-genialt og ikke minst myyye billigere enn om man skulle handle hver dag (blir gjerne litt ekstra da)

    Ha en fin kveld!

    Klem!

    SvarSlett
  4. Så bra m litt middagsinspirasjon. Det trengs nå i januar som vi er tilbake til "normal" diett igjen.
    klem :)

    SvarSlett
  5. Flink du er da :-) Bør starte opp med det snart vi også. Blir så dyrt med all denne småhandlingen. Og ang den kommentaren så ble jeg ganske provosert, noen eier jo ikke antenner... jeg også mener man kan bli syk av å ikke sove, godt det er fler som meg. Ha en deilig tirsdags kveld. KLEM

    SvarSlett
  6. Skal si du har oversikt. Super ide.Jeg er ikke fult så organisert,men det er lurt og økonomisk det du gjør.
    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  7. Wow! Jaggu har du kommet deg som mormor pleier å si! Det står respekt av 8 - åtte! - ukers menyer altså, flinking! Godt så det ut og.. :o)

    SvarSlett
  8. Tusen takk for alle kommentarene i bloggen min! Jeg trenger all råd og tips som en nybakt mamma kan få, takk :)

    Oj, imponert over en sånn meny! Vi burde få til det her i huset også, prøvd flere ganger, men det sklir ut gang på gang... Alt for lett for meg å stikke innom en butikk når jeg er hjemme i permisjon, men det blir jo dyrt!

    Ha en strålende dag i kulda, selv her i Asker er det -18 i dag.... huttetu :)

    SvarSlett
  9. Oj, her fikk jeg jo masse ideer! Her hos oss er det et evinnerlig mareritt å tenke ut nye retter til middag. Helt fantasiløs når det gjelder nye og spennende ting til middag. Dette var god inspirasjon, ja :-)

    Nei, det er ikke noe vits i å ha medlemsskap på treningssenter hvis man taper på det, så jeg skjønner godt at du sa opp, jeg :-) Jeg har selv vært støttemedlem mer en en gang, og da kan man jo like så godt kaste pengene ut av vinduet. Det blir jo annerledes også når du skal på rehabilitering. Der får du sikkert masse inspirasjon også :-)

    Jeg ønsker deg en super dag!

    SvarSlett
  10. Kjekt med nye spennende retter. Dette så ut som en bra meny for uken. Også etter min smak. Kjenner meg igjen det med mat til små barn ja, blir jo overlykkelig bare de spiser, og prøver å oppmuntre og gjøre det gøy å spise mat på alskens mulige måter =)

    Klem fra meg

    SvarSlett
  11. Så flink du er til å lage ukemenyer - for 8 uker attpåtil!

    Morsomt at du finner inspirasjon i matbloggen min!

    Ha en fin helg!

    Trine ;)

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails