fredag 12. mars 2010

Vi spiser i stua!

NIB har en utfordring gående, og jeg kaster meg på i siste liten.


Her er vår spiseplass!


Jeg var usikker på om jeg ville bli med,
rett og slett fordi det ikke pleier å være så ryddig på bordet vårt.
Vi er som regel 2 + 1 og skyver ting nedover på bordet for å spise... Hahaha... *rødme*


og i dag var inget unntak.

Jeg hadde lagt fram en haug med gaver til innpakking, det var smykkelaging på gang og noen flasker med godt i til fest i morgen. (Pluss den vanlige bunken med papirer som blir flyttet hit, for så å flyttes dit ;P)


Men etter å ha ligget på sofaen med Hedda mesteparten av dagen
(jadda, hun fikk øreverk i går ettermiddag, nå er vi så lei!)
har til slutt et døgn med smertestillende hjulpet henne over kneika og formen hennes steg.

(blomsterløkene har stått 2 år i en kald kjeller, litt vann og lys hjalp på livsgnisten. “Skal vi kaste?” “Vi prøver med litt vann først…”)

Og da kom tiltakslysten til mor også!

Jeg ryddet bordet og tok litt bilder av spiseplassen vår.


Spisebord og stoler er fra Jysk.
Arvet av min mors samboer som ikke trengte dette da de flyttet sammen.

Før vi bygde på hadde vi spiseplass på kjøkkenet, men vi synes aldri det var noe hyggelig å sitte der.
Kjøkkenbord er nå fjernet, og vi spiser kun i stua.


Dette skapet er i samme serie og vi kjøpte det da vi bygde ut stua.

Jeg glemte å ta bilde av bordet mot dette skapet, og nå ha jeg rotet til bordet igjen. *ler*


De små lysestakene var i messing da jeg kjøpte de på loppemarked i høst.
Mye finere nå!

*

Tidligere i dag:
(hahaha, jeg fikk skjult det meste av rotet bak bildet!)

Hedda ville tegne og fant ut at det lå papir og penn på bordet, så det kunne jo hun også....

Barnet er nå i seng etter å ha herjet litt med storesøster,
vi krysser fine for en rolig natt med god søvn på alle og at formen hennes er slik at vi kan reise en kjapp tur til Moss i morgen.
Der er det nemlig dobbelfeiring!

Ha en herlig fredagskveld!

9 kommentarer:

  1. Så søt og stor jente hun er blitt!!

    Koselig spiseplass dere har - rotete eller ikke ;)

    SvarSlett
  2. For en søt liten Hedda! Nydelige øyne på henne!!!

    Måtte le av dere som skyver rotet nedover...hehe, vi er 2+1 her også, med akkurat samme (u)vane ;)

    God helg!

    SvarSlett
  3. Så koselig spiseplass!!

    Godt å høre det er flere som har rot som blir flyttet på :))

    Ønsker deg en strålende fredagskveld og helg!!

    Klem ♥

    SvarSlett
  4. Koselig spiseplass og for ei søt lita Hedda! :)

    SvarSlett
  5. Hyggelig spiseplass :-)

    Håper Hedda er bedre i morgen, kos dere i Moss.

    God helg!

    Klem Lisa

    SvarSlett
  6. Hei!
    så koselig spiseplass. Kjenner til det å skyve rotet foran seg, og den evige papirbunken som flyttes fra sted til sted...
    God bedring til Hedda!
    Ha ei fin helg

    SvarSlett
  7. Kjempekoselig spiseplass. Herlige bilder fra deg. Flyttet litt rot hos oss og før kameret kom fram.

    Hadde egentlig ikke tenkt å slenge meg m på utfordrinen i det hele tatt, men ombestemte meg sånn på tampen...

    Riktig God Helg til dere alle - og God Bedring m ørebetennelsen!
    klem Vibeke

    SvarSlett
  8. Ååå..hørtes SÅ kjent ut det med kjøkkenbord fullt av papirer som blir flyttet hit og dit... *smårødmer*
    Men jeg skylder på at jeg har mye annet å bruke tiden min på enn å arkivere i perm før det er minst 100ark å arkivere/kaste *ler*

    Håper formen til Hedda blir helt fin i helgen! Kjenner igjen problematikken med mye sykt barn og dårlig form. Lille er også i den kategorien ennå han er på sitt andre år i barnehage.. Hadde trodd han skulle være mer immun da, men neida.
    Vi får bare krysse fingrene for at det snart blir vår ;p

    Pia

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails