torsdag 2. mai 2013

Babyprodukter

Inspirert av Tines innlegg om babyprodukter kommer nå mine tips til småbarnsmødre. Noen av de er like Tines tips, men det er også noen andre ting vi har erfart at vi trenger. :)

Mesoft kompresser 10x10  // Babyolje // Q-tips til baby // gaskluter

Hjemme bruker vi kompresser med litt vann og litt olje som "våtservietter" når det er bæsjebleier. Ekte våtservietter bruker vi kun på tur, og jentene her har vært ekstremt lite såre. Kompressene kjøpes på apoteket, til 26,- pakka.

Vi bruker også litt babyolje i badevannet og denne er valgt fordi jeg liker lukta av den. ;)

Q-tips "med sperre". ;) Bruker de fortsatt til 4-åringen. Lett å få vasket/tørket i/rundt små barneører.

Gaskluter, disse er fra Princess, brukes til morgenstellet. Vasker kun med vann, i ansikt, rundt halsen, hender og når den veldig tunge tissebleia er av. Og de blir bare mykere og mykere med tiden.

Gulpekluter // Nesesuger fra Otrivin // Tannbørste til å ha på fingeren // 
Negleklipper og neglefil // Inotyol ♥ 


Ingen av mine jenter gulper; gulpeklutene jeg kjøpte da vi ventet Hedda er blitt til vaskekluter. Denne gangen har vi ei jente som sikler sykt mye, samt søler når hun drikkker, så da er disse klutene fine likevel. Jeg kjøpte de på Jysk, en pakke med 10-12 stk til ca 130,-.

Med ei lita jente som har hatt RS i vinter og nå er forkjølet igjen er denne nesesugeren er god investering (140,-). Så mye enklere å få ut snørr når man bruker egen lungekraft! Og nei, det er ingen sjanse for at man får det i egen munn. ;)

Tannbørsten har vi ikke brukt ennå, men jeg gleder meg. Så enkelt å pusse de første tennene, og man får en god oversikt ved at man bruker fingeren.

I neglesettet er det også med en saks med butt tupp, og til Hedda brukte jeg kun saks. Denne gangen liker jeg bedre klipper og fil. Av en eller annen grunn. :P

Inotyol ♥ Med hjerte bak, fordi den er fantastisk. Som skrevet over har jentene her vært lite såre, men de gangene det har vært noe fikser denne salven det i løpet av timer. Gull verdt!


Håper det er noen som kan bruke tipsene, både mine og Tines. :)

***

I dag bruker jeg bursdagsgaven fra 2011. Jeg er nå i Gjøvik på spa sammen ei venninne. Diverse grunner, bl.a. svangerskap, har vært årsak til flere utsettelser, men i dag er det Vibeke-dag med lunsj, kanskje litt shopping, spa og til slutt massasje med varme steiner. Love it!

Ha en herlig torsdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails