lørdag 17. januar 2009

Nytt etternavn

Da jeg i bryllupsreiserus bestilte hotell og flybilletter bestilte jeg dette i mitt etternavn som gift dame. Og så kom jeg på at passet mitt jo har det gamle, ville det fungere med flybillettene tro?

Nix.

Og ikke fikk jeg endret billettene.

Jeg kunne avbestille og bestille nye. Det ville koste oss + 3.000,- da vi fikk flybillettene rimelig.

Så det ble uaktuelt.

Alternativet var da å bytte navn FØR bryllupet, passet måtte ikke endres, men jeg måtte kunne bevise at Frk. Olsen nå var Fru Nordhagen.

Og det kan man jo ikke uten bekreftelse fra det offentlige.

"Det er 6-8 uker behandlingstid på navneskifte, så vær ute i god tid."

Det tok halvannen uke!!

Så nå heter jeg Nordhagen, 2 mnd før bryllupet...

Snedig.

Og uvant.

Nytt navn gitt.

Så takk til mine forfedre Olsen, for bruken av navnet så langt!

(Pappa med farmor og farfar)

(Pappa med oldemor og oldefar Olsen)

2 kommentarer:

  1. Utrolig stilig å se bilder av Olsen-familien for så lenge siden:-D Hedda ligner på morfar ja! Men håper ho ikke arver øyenbryna, passer ikke på jenter tror jeg:)

    SvarSlett
  2. Hehehe - jeg har pappas øyenbryn. Korngule og lange hår. Gudskjelov har jeg ikke de mengdene da... ;)

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails