torsdag 15. januar 2009

Kjøkkenet er ferdig - før endring ;P

Vi vurderte i begynnelsen å bygge hus, og derfor pusset vi opp bad og kjøkken på en enkel og rimelig måte. Her har vi buffet i stua mens kjøkkenet får gjennomgå... Superstas ;P


Selv om det ble en rimelig løsning var det mye jobb, spesielt for svigerfar, som både satt opp skapene og LAGDE de! Han har laget alt fra bunnen av, etter mine tegninger.

Her har skapene og benkeplaten kommet opp - vi kunne begynne å bruke kjøkkenet!


Og en dag kom det skapdører - i heltre.



Denne døra er fra en eller annen seksjon som vi sendte avgårde herfra. Jaggu kom den ikke tilbake. *ler*

Og gale meg ville ha sort gulv! Kjempefint ble det - i 5 minutter. Og det er fortsatt lekkert, i 5 minutter etter du har vasket det. Og så ser det bare møkkete ut. 

Så det anbefales ikke.

Men da er det prøvd...

Det skal bli samme gulv her som i resten av huset, hvit ask - om jeg ikke får overtalt mannen til å slipe gulvene her og i gangen... Me får sjå...

-----------------------------------------

Og slik ser det ut når det er ferdig, for denne gang:

(For denne gang fordi det skal bli noen endringer utover, innredningen blir nok stående en stund, ellers blir jeg kastet hjem til Moss tenker jeg *fnis*)


Innredningen har vi bare malt ett strøk - vi ville la treet bevege seg ferdig over vinteren med fyring inne, og så se an hvilken farge vi ville ha. Det blir ikke eggehvit - den har blitt lysegul. Så noe nytt er på trappene... etterhvert....

Vi har gammelt panel på veggene, som vi ikke ville dekke til, så vi har glassplater hele veien. Superfornøyd!

Kokeboka etter farmor

"Oppskriftsbok 

for Rønningen husmorskole.

Kjelsås ved Oslo

1939"



Vinduet til høyre går ut i den nye delen av stua. Vi hadde planlagt å sette opp en artig tapet her, men velger å forsøke å beholde vinduet. Aller mest pga lyset; det ble mørkt på kjøkkenet med det stengt gitt, og litt fordi da kan kokken (jeg) se på tv mens jeg jobbber. ;)

Lampene under overskapene elsker jeg. Vanlige spotter, men litt mer spennende design enn bare runde greier. 

Nytt lite kjøkkenbord har vi fått - deilig. Og vinduet her skal byttes ut med verandadør, så bordet skal tilbake på plass, under lampa, der kjøpmannsdisken står i dag - med oppussing i alle rom trengte jeg mer oppbevaring, så da ble det omrokkering her inne også.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails