lørdag 17. januar 2009

Gamle bilder

I huset vårt er det to trapper, fra kjeller til hovedetasje og fra hovedetasjen og opp på "loftet". Begge trappene er åpne - man ser mye av trappeløpet. Så vi (jeg) har bestemt at vi skal henge opp gamle bilder av familie.

Jeg har fått en stor pappeske etter farmor, med masse bilder og papirer. Bildene er sortert, sånn passe hvertfall, og jeg har funnet en del jeg vil ha på veggen. 

Brudebilde av mine oldeforeldre

tatt 16. juli 1913

Oldefar Hagen

En attest skrevet av sognepresten i Sør-Varanger 1905

om at min oldefar har utmerket god kristendomskunnskap....

(Noe jeg ikke skal skryte på meg)

Oldemor Hagen

Mine oldeforeldre til høyre - det var tider...

Oldefar til høyre, sammen med oldemors brødre

Deres to døtre, min farmor til høyre

Samme jentene, noen år senere. Farmor til høyre.

Oldefar var visstnok en viktig mann i handelstanden i Kirkenes.

Her på forsiden av Finnmarks Tidene 7. juni 1948

Et brev, stemplet og undertegnet 15. februar 1907

Storfamilien til Georg Olsen, min oldefar. Vi har ikke klart å finne ut hvem som er hvem, men tror det er oldefar helt til høyre. Dermed også mine tippoldeforeldre foran i midten.

Oldemor og Oldefar Olsen, på sine eldre dager - fargebilder har det blitt!



Her er min farfar (liten mann ja!) foran slottet med sin svigerinne og hennes  to barn. Hvem den tredje damen på bildet er, vites ikke.

Min flotte farmor


Faktisk med kort hår!

Og min kjekke farfar...


Og hans vaksinasjonskort fra 1921
(Flott farge)




2 kommentarer:

  1. Såå gøy med gamle bilder,og særlig når d er familie:)Jeg har også en liten samling som jeg håper blir større etter hvert:)
    Koselig blogg du har:)

    Hilsen Pippilotta:)

    SvarSlett
  2. Ikke sant? Moro å gå gjennom alt! :D

    Takk for hyggelig kommentar! :)

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails