mandag 2. november 2009

Enda mer er borte, men nytt kommer på!

Onsdag i forrige uke kom graveren. En bekjent av svigerfar hjalp oss for en symbolsk sum (I like!) med å grave opp foran dagens ytterdør.

  DSCF4053

Der skal det komme en ny yttergang, så vi får både bedre plass til klær, til å kle av oss og også vogn siden vi har et lite barn nå (og forhåpentligvis får et til innen noen år).

 DSCF4051

Hedda synes den store maskina var litt skummel, men det gikk greit å sitte på armen til bestefar forbi. ;)

*

 DSCF4123

Der ytterdøra er skal det settes inn ny dør, med glass. Vinduet er tettet for på innsiden og det skal støpes foran.

Mens Hedda og jeg var en snartur i Moss noen dager har mannen og svigerfar jobbet, og det er lagt opp “renner” til støp.

 DSCF4120

I dag kommer betongmannen med diger bil og skal støpe så mye som en halv kubikk… *ler* Men det snør her, så vi tar den kostnaden fremfor å lage det selv. Innimellom betaler vi mer for å slippe jobb. ;)

Heldige oss at svigerfar kjenner betongmannen også – firmaet hadde egentlig ikke mulighet før om 14 dager tidligst siden det bygges stor arena i byen, men han skulle ta en svipptur oppom i dag.

Det er så stas med ting når det er så synlig at det skjer noe!!!

*

Jeg er fortsatt i pysjen; mannen tok Hedda med i barnehagen i dag så jeg fikk sove. Noe jeg tydeligvis trengte.

(jeg pleier å gjøre det siden setet er i min bil, så mannen har kjørt henne i dag for å komme hjem og hente arbeidsbil – snilleste mannen!!)

Og nå går det i nesespray og lommetørkle. Det varierer fra pottetett til snørrete, og jeg er livredd bihulebetennelse igjen så her sprutes og snytes det!

289025-8-1252443698357

*ler*

*

Jeg byttet bakgrunn til noe litt mindre sommerlig, men vinterbakgrunnen kommer ikke helt ennå. Holder med at det snør ute i dag…

Ha en flott dag og en herlig uke!

Vibeke…

 

3 kommentarer:

  1. Hei Vibeke. Da fikk jeg faktisk fortåelse for det også. :) Synes det er rart de ikke har vært flinkere med målene. De visste jo str på rommet. Men men, det ordner seg nå da.

    Nå snør det her! :)
    Klem A

    SvarSlett
  2. herlig og se at ting blir gjort, selv om det blir skitten og rotete mens en holder på.

    God bedring:))

    SvarSlett
  3. Se her går det fremover ja!!!

    Fikk et tips av legen om at Otrivin Comp var tingen å bruke! Den med menthol frisker opp alt av celler i hue ditt...

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails