mandag 3. oktober 2011

Lilli & Leopold

Forrige uke kom det en pakke i posten, selvbetalt men likevel *pakke i posten*, som inneholdt det vakreste ullundertøy til Hedda. ♥



Pga en feilsendt mail kom jeg i kontakt med Dyveke som står bak det nye merket Lilli & Leopold, "ett økologisk merinoull-undertøysmerke for barn"og nå er vi lykkelige eiere av et sett i en sart rosafarge.


Alle plaggene er laget i ren økologisk merino, knappene trukket i bomullssatin.

Produktene produseres i Portugal og kommer i fargene offwhite, lys rosa og lys blå.
I år har de laget 4 modeller til baby: Body, omslagsbody, heldrakt og tights, og til  de større, 2-10 år kommer de med 3 modeller: Singlet, genser og stillongs.


Det var vanskelig å fange riktig farge på bilder, men som dere ser av bildet hvor hun har på seg singleten er den lys!

Jeg liker også at det er flotte kanter, på ermer, mot hals og nede mot foten. Gjennomført!


Hva koster dette? 

Singlet kr. 254,- 
Trøye kr. 379,-
Stilongs kr. 254,-

Sjekk her for forhandlerliste!

Nå som høsten er kommet og vinteren nærmer seg blir det brukt mer og mer ull her i huset. Jeg har kjøpt masse fargerikt, men det er godt å ha noe som også er rolig på øyet. ;)

PS: De kommer også med en kolleksjon for sommeren 2012, i deilig økologisk bomull!


Håper du får en fin mandag!














*forhåndspublisert innlegg*

8 kommentarer:

  1. Fantastisk ullundertøy! :) Jeg ser at det er godt å ha på seg.

    Ha en super dag, Vibeke! :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for tips. Jeg har lett en stund etter singlet til vår sjuåring. I helga oppdaga jeg at Nøstebarn har, og nå vet jeg om et alternativ også, supert.

    SvarSlett
  3. Hvorfor er det ikke noen som sender mail feil til meg ;)

    Tror nok vi må investere i singlett - lille vennen min har nå hørt at ull er ille og får lettere hysteriske anfall om jeg prøver å ta på henne noe :P

    SvarSlett
  4. Rett og slett nydelig!

    Fabelaktig start på uken til deg, her er det Oslo - Bergen - Oslo - Køben - Oslo før bloggtreffet, så det er mer en nok å henge fingrene i :)

    Maiaklem

    SvarSlett
  5. De så behagelige ut å ha på. Ble forresten nesten litt babysyk da jeg fikk se den lille, rosa bodyen.. Fine blondekanter også i halslinningen, forresten.

    SvarSlett
  6. Vet du, det tenkte jeg faktisk på mens jeg malte skjenken... at nå må du huske å melde den på oppussingsonsdag! For jeg husket du skrev det da jeg hadde "krympet" den. :)

    Vet dog ikke helt hvordan jeg gjør det. ;) Skal jeg sende deg bilder? Et som viser skjenken bedre kanskje? :)

    Klem

    SvarSlett
  7. Så vakkert ulltøy! Jeg kler også smånuttene mine i det hele vinteren, elsker ull og hjemmestrikk. Er elendig på strikking selv men er heldig og har bl.a flere supre tanter som fikser biffen:-) Nydelig speilbrett og dekorasjon på bordet ditt forresten, flinka:-)
    Fortsatt god uke til deg, klem Karlotte

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails