torsdag 22. oktober 2009

Jeg er litt redd for gjærbakst…

Vel, jeg er mest redd for å lage den.

Spise den går heeeeelt fint!

 DSCF3911

Jeg lager pizza, uten oppskrift (noe som er kryss i taket og enda mer siden det er meg), og jeg har forsøkt meg på skillingsboller, med hell.

Men lykken var stor da jeg så disse i butikken!

 DSCF3913

Og da jeg leste en blogg hvor de var utprøvd og godkjent,

da måtte jeg også.

 DSCF3910

De ble kanskje ikke like fine som på pakka, men de ble store!

Og jeg liker min uten melis og kokos.

 DSCF3916

nam!

*

Nå skal hårfargen vaskes ut, vaskemaskin skal bytte innhold og så får vi se hva mer jeg rekker før Hedda våkner. ;)

Vibeke…

PS: Heldige meg vant trekningen hos Tomines!

PS2: Helgen varer tydeligvis leeenge her i huset; det kommer bilder fra Hildes hus! Jeg lover!!

5 kommentarer:

  1. Bollane såg nydelege ut! Smart med ein slik pakke, men eg trur du hadde klart det heilt fint frå scratch og:) Eg har ei kjempeoppskrift som funkar kvar gong!
    Å, reknar med du kosar deg med desse bollane i kveld!
    Klem Anne:)

    SvarSlett
  2. Bollene så veldig gode ut. Er stor tilhenger av ting som går raskt:)
    Kos deg med boller i kveld:)

    Klem Julie

    SvarSlett
  3. Haha, jeg liker også bedre å spise gjærbakst enn å lage den... Så når deig skal lages her i huset er det mannen som trår til. Jeg har ikke prøvd skolebollene, bare de vanlige med rosiner. De ble gode, men måtte stekes mye lengre enn det som var oppgitt, også ble de mørke under... Men disse så veldig gode ut. Kanskje jeg må teste dem i helga når vi får besøk?

    SvarSlett
  4. Nam! Gjett hva jeg skal "bake" senere i dag da:-D takk for at du testet de ut! Ønsker deg en god fredag!!

    SvarSlett
  5. Var disse gode?? Jeg kjøpte en pose med "vanlige" boller og de var bare helt grusomme :-( jeg liker å bake selv da,men de skolebrødene så jo gode ut ...

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails