fredag 5. juni 2009

Sort eller blå?

Så var det denne vekten igjen da, hun som ikke klarer å bestemme seg….

*stønne*

Jeg vil ikke ha hvit ytterdør.

30_-200222349

Jeg har lyst på grått hus, ganske mørkt. Men det blir ikke ennå.

Rett og slett fordi vi ikke orket tanken på å male hele huset til høsten, mens vi ennå holder på å ordne øverste etasje. Vi tok kostnaden med å få panelet ferdig malt.

Dessverre leverte ikke de vi bestilte hos ferdigmalt panel i mørkegrått, bare sandfarget, noe jeg heller ikke ville ha.

Så vi bestilte i hvitt, eggehvitt.

Så har jeg hvitt hus i 4-5 år. før vi maler på nytt, kanskje da i gråfargen jeg ønsker meg, om jeg ønsker den fortsatt da… ;)

Jeg har alltid ønsket meg farget dør, grønn eller blå….

ytterdor

Men etter å ha funnet en fin mørk gråfarge ble jeg litt i tvil.

Kanskje blå er dumt?

(Grønt er ikke noe valg, det vil ikke mannen ha, og det er jo blått som er favorittfarge egentlig… jeg bare så et flott hvitt hus med grønn dør da jeg var yngre…)

 

Så jeg har begynt å lure på sort…..

file_1_3

Sort vil jo være fint mot både hvitt og grått (lister osv blir hvitt), men vil blå det også???

Noen som vil ta avgjørelsen for meg?? *ler*

I natt er lillemor på overnatting hos bestemor og bestefar, vi skal sove lenge i morgen, og vaske litt… Til elektriker'n  (pappa) kommer… Så jeg har begynt å rydde vaskerommet…. Jadda….

God natt!!

Vibeke…

(bilder er googlet, og hjernen min glemte å registrere hvor… )

14 kommentarer:

  1. Jeg tar den RØD til det lysegrå huset ditt, eller GUL, dvs skittengul:) Litt avgjørende i forhold til hva slags farge du har på taksteinen din;)
    Kan belite meg på den blå også, hvis taksteinen er rødoransje...
    gudd løkk!

    SvarSlett
  2. De fargene går jo til hvitt også, men så var det denne taksteinen da:) Ja, dette hjalp kan jeg tenke meg...

    SvarSlett
  3. Ikke så lett:)
    Min erfaring er at man kanskje blir litt fortere lei farget utgangsdør!? Jeg ønsker at mine røde dører var hvite:o)

    Men sort er kanskje et bra alternativ?! Ville jo gå både til grått og hvitt:)

    Ha en fin helg:)
    Klem Linda

    SvarSlett
  4. lika den svarte :)
    grått hus er jo kjempefint. men skjøne dåke vente sia dåke held på med anna oppussing :)

    god helg :)

    klem M :)

    SvarSlett
  5. Go`kveld i stova..Skjønner det kan være vanskelig å bestemme seg...Jeg har flere bekjente som har malt døren i sort...og litt blank...mulig det er høyglans...Kjempelekkert..Spennende å se hva du lander på...nattinatt...Klem fra Maliva

    SvarSlett
  6. Vanskelig dette... Sliter med å bestemme meg for farge jeg også ;o/ Men sort er jo tidløst og veldig fint! Lykke til...

    SvarSlett
  7. Jeg holder en knapp på den svarte, den går godt til både hvitt og mørkt grått. Men selv har jeg grønne dører og elsker fargen. Hadde det på forrige hus også. Men det er jo ikke noe tema :)

    Ha en fin helg, hilsen Margrethe

    SvarSlett
  8. Rød eller lilla- begge deler superdupert til grått!

    SvarSlett
  9. Definitivt sort eller en mørk, mørk gråfarge (nesten sort). Det er en kjempefin kontrast.
    Lykke til og ha en fin søndag! :)

    SvarSlett
  10. Svart! Det blir råkult:) Lykke til med valget:)

    SvarSlett
  11. Hvis du skal ha grått hus, kan du godt bruke blå dør- men da må finne riktig blåfarge altså, hvis ikke blir det kræsj;) Svart funker også!! Hvilken farge du skal ha på taksteinen avgjør også litt- har litt forkjærlighet for rødt der, men er vanskelig å kombinere med farger på både hus og dør (i mitt hode, i alle fall).

    Tror jeg ville gått for en brunsvart dør til grått hus jeg, i alle fall hvis du har rødt tak.

    Regner med at det blir nok riktig så lekkert, som alltid hos deg :-)

    Fortsatt fin helg

    SvarSlett
  12. Vi har lysegrått hus med hvit dør og det er helt nydelig synes jeg ;o)
    Men dersom valget står mellom sort eller blå ville jeg nok velge sort ettersom blåfargen kan bli vanskelig å få til å passe inn om du skulle male senere.

    SvarSlett
  13. jeg snublet innom inngangsdørbloggen og må bare få sagt at jeg synes mørk blå/lilla dør er knallfint til grått hus. Det skal sies at jeg er "oppvokst" med det, men det ser bra ut :) Vee ikke hva dere har valgt elle rom dere har kommet så langt enda en gang......Mine foreldre har nemlig grått hus og blå/lilladører og lister :)

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails