søndag 20. mai 2012

Utelamper

Nå om dagen er det trappa som er ryddigst i hele huset, og jeg fikk tatt noen skrytebilder når jeg fikk pyntet litt... Lurer på hva jeg skal blogge om når bildelageret er tomt jeg. *ler* I dag tenkte jeg å vise utelampene...


Rett før påske var pappa her og da fikk vi opp to av utelampene. Vi skal ha lamper rundt hele huset, men det hastet mest med de på trappa.... Ikke for det, vi har levd godt uten til nå, så det sto ikke om liv akkurat. ;)


Siden vi begynte husbyggingen har jeg forandret smak på utelampene. Nå ville jeg ha noe veldig enkelt... Valget falt på disse fra Norlys, type Boden 860. Vi bestilte de hos den lokale elektrikeren, da vi fikk familierabatt der. ;)


For at de ikke skal være for ruvende på det veldig hvite huset, valgte vi galvanisert stål og hvitt glass. Jeg fulgte min fars råd, siden lyspærene ville bli veldig synlige med klart glass... Lyspærene kjøpte vi på Clas Ohlsson, de er med sensor og slår seg på helt selv, når det mørkner ute. :) (Så lenge strømmen står på selvsagt)


Jeg er superfornøyd, og gleder meg til vi blir helt ferdige rundt hele huset!


God søndag ♥

7 kommentarer:

  1. Hei, så fine lamper :-) Ha en fin dag :-)

    SvarSlett
  2. Veldig fine lamper!
    _og koselig pyntet på trappa :) Så heldig du er som kan ha så mye fint på trappa. Her kan jeg kun velge ting som er SOLID og tåler en storm eller to ;)) Vært mye vær her i Lofoten i det siste... :))

    Ha en fin søndag :)

    -synnøve-

    SvarSlett
  3. Lekre lamper! :)
    Vi holder på med litt riving og oppbygging på utsiden, men når det er ferdig, DA skal jeg endelig få slå meg løs!:-D Jeg har venta i 4 år nå, og smaken min har endra seg veldig i løpet av den tiden.. Det er jo så mye fint å finne, men jeg er også litt der som du er, at de skal være enkle og rene i stilen. Vi har pr i dag utelys rundt hele huset, og jeg tror det er forskjellige lamper på alle sidene av huset. Den forrige eieren var nok ikke så opptatt av stil, hihi.

    Håper du har en flott dag!

    klem

    SvarSlett
  4. Vi har downlights ute i foringene, men savner nesten ordentlige utelamper - så koselig:)

    Den trappa deres er bare supertrivelig! Gleder meg til vi kan ha planter ute her også:)

    Klem
    Benedicte!

    SvarSlett
  5. Hei;)
    Så koselig at du fant bloggen min;)
    Den rose toppen havnet ikke langt fra Elverum, retning Hamar.
    Legger meg som følger;)
    Ønsker deg en flott ukestart;)

    Klem fra Ann-M.

    SvarSlett
  6. Åh, den var kjempefin!!
    Dag har hengt opp utelampe på terrassen i dag han og, kanskje lage innlegg i morgen da?? :)

    Men våres er det ikke lys i enda ;p

    SvarSlett
  7. Koselig uteområde! Her bærer det preg av at vi flyttet inn i vinter. Mye som skal gjøres. Noen krukker har vi satt ut, de pynter opp.

    Fin mandagskveld!

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails