fredag 25. mai 2012

Utekos

Vi er heldige på Østlandet om dagen, med strålende sol og gode temperaturer. Formen min er ikke så verst på formiddagen, og det må jeg utnytte. Siden kroppen tåler mindre enn hva hodet vil blir det stort sett avslapping i sola. Men det skal man jo ikke klage på?

Pallesofaen er kommet på plass, og madrassene er nye av året. Rett og slett fordi de vi brukte i fjor er klippet til for å passe i senga på loftstua. Fordelen var at Jysk hadde salg på disse med blått trekk før påske. Ikke meg i mot nei. ;)

Jeg har ikke fått handlet blomster til å ha på terrassen ennå, så i dag har jeg rett og slett "tømt" stua. *ler*


Pelargoniaen har stått i kjelleren i vinter, med et ørlite håp om nye skudd (hvem hadde trodd det skulle skje??) og hortensiaen ble kjøpt som hvit, ble deretter lysegrønn og er nå rosa.... Javel....
Pottene er kjøpt for 39,- og 69,- på selveste gubbdagisen, Clas Ohlsson!

Et lite oversiktsbilde, vi har plassert hjørnesofaen rett utenfor den doble verandadøra. Der er det sol så godt som hele dagen, samt at en i løpet av dagen får litt skygge av rekkverket. Der det stopper skal det i år bygges trapp ned til hagen. Og som dere ser - jeg gidder ikke pusse og male pallene, her får de leve som de har vært, selv med rød spraymaling. ;)


Nå har jeg hatt en liten pause fra varmen, så det er på tide å komme seg ut igjen.
Håper du har en fin dag!

11 kommentarer:

  1. Hortensia skifter farge avhengig av pH-verdien i jorda, så det er nok derfor din har endt opp som rosa :)

    SvarSlett
  2. HERLIG!! Skulle ønske vi også kunne brilijere med litt høyere temp, men her oppe er vi veldig fornøyde med 10 grader...;P
    Nyt de fine dagene og ta vare på deg selv snuppa mi;))
    KLEM

    SvarSlett
  3. Så nydelige bilder og så fint med pallesofa,fekk lyst på det eg og:)
    Vil ønske deg ei flott pinsehelg:)
    Klem

    SvarSlett
  4. Så fin og koselig uteplass du har:) veldig inspirerende og fine bilder! Fortsatt god pinse

    SvarSlett
  5. Så fin verandakrok!
    Jeg bare gleder meg til sommeren finner veien nordover også...

    SvarSlett
  6. Ser ut som en super plass å nyte sommeren. Deilig at den starter tidlig i år. Må bare nytes!!! Godt å høre at formen er noe bedre, håper det fortsetter den veien!!!
    Kos deg i sola!!
    Klem Annette

    SvarSlett
  7. Så fint!
    Kunne lett ha tilbragt mage late timer der <3

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails