mandag 3. august 2009

Mennene har jobbet i helga!

Mens jeg hadde med jentene til Moss og badeland sammen med Favoritten i helga har mannen, svigerfar og en kamerat av mannen jobbet på loftsetasjen.

-

Her ser dere huset slik det var da jeg dro på fredag morgen…

DSCF0748

Takstein er borte, stillasjen er på plass og været er på mennenes side…

DSCF0749

Her ser dere den nye delen, vi har forlenget huset 4 meter.

DSCF0750

Andre enden av huset; her var det tidligere soverrom på venstre halvdelen og bad "inni" et kontor på høyresiden. Nå er det snudd rundt, med stort bad på venstresiden og stort soverom til oss på høyresiden.

Derfor et par igjentettede vinduer ;P

DSCF0751

- - -

DSCF0752

Og her har mannfolka fått opp stendere som vi skal legge takstolene på. Siden vi ikek bygger nytt men løfter taket har vi valgt "halve" takstoler. Hvis vi skulle hatt hele hadde gulvet blitt enormt tykt og vi hadde mistet takhøyden vi ville ha.

Litt ekstra jobb, men en del rimeligere og ikke minst bedre med tanke på takhøyden.

DSCF0753

DSCF0754

Kudos til mannen som passet på å ta bilder for meg! ;)

-

Vel hjemme på søndag får jeg rundtur oppe på loftet. De har lagt (de gamle) takstolene oppå stenderne slik at presenningen har noe å ligge på i tilfelle (????) regn.

 DSCF1970

Det blir så enormt!!!

Dette er ytterveggen som blir ny vegg inn mot to soverom, så det er fortsatt 4 meter til…..

DSCF1971

Mot andre veggen, fremst her blir det enda ett soverom, med takvinduer, så kommer det bod og deretter gjesterom.

DSCF1972

Foran her blir det loftsue, trappa blir der den er, og bakerst blir det bad og en bod man kommer til fra trappa.

-

Og om ikke dette var nok - mannen har etter endt arbeidsdag jobbet litt med gulvet på kjøkkenet - det blir bra!!

(Sjekk jeg har malt møble rpå gulv som skulle dekkes til. ;P)

DSCF1969

Takstolene skulle løftes opp i dag, men selvfølgelig regnet det i dag. Så vi sater på onsdag….

Jeg har heller bestilt takvinduer, vinduer, ytterdør og takplater… Snart er det tomt for byggelån…. *huff*

-

Jeg vasker klær etter helga, skal blogge badeland og skal se både Ungkarskvinnen på FEM og Lipstick Jungle på tv3 (Få med dere denne jenter, flott serie! - jeg har sett på Canal+)

Vibeke…

2 kommentarer:

  1. Åj, se der ja! Moro å se fremgang tenker jeg. Er nok masse jobb med dette, men så bra det blir når dere endelig kan begynne med innredning og bo dere til. Spennende!!

    SvarSlett
  2. Jøye meg,det får en si...Så flott!
    Huset kommer til å bli stort og fint!
    Vi har også tenkt å bygge ut,men må nok vente noen år til mannen er ferdig ingeniør;)

    Så serien på tv_den var bra!!;)

    Ha en fin dag,her er det fortsatt 30 grader om dagen...!Klem C
    V

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails