søndag 23. august 2009

Svigermor er også flink…

Jeg skryter fælt av svigerfar som bygger og fikser for meg. Blir jo mest det når det er interiør det er snakk om i bloggen…

Men nå skal jeg vise noe svigermor gjør…

 DSCF6947

Svigermor syr og strikker. De helt nydelige tingene!

Hedda er utrolig heldig!

 DSC00747

I vinter strikket hun buksedress og jakke, etter mitt ønske (dama er nemlig snill og spør meg hva jeg vil ha/hva jeg synes er fint) og det ble mye brukt.

DSCF2058

Jakka ble nesten utslitt, så bestemor ville strikke ny til Hedda, i  en størrelse som passer nå….

DSCF2049

Knappene har hun funnet i syskrinet etter min farmor, så det er oldemorknapper i….

Det satt jeg stor pris på, siden jeg savner farmor veldig.

854218542

Det er en nattasang hun sang for meg, som jeg så gjerne skulle ønske hun kunne synge for Hedda også…

(Jeg kan ikke synge og ikke husker jeg hvordan sangen går heller)

Tusen takk svigermor,

for jakka - for alle andre ting du lager og for all hjelp..

Og fordi du er du…

Vibeke…

PS: Ja, jeg har egentlig publisert dette tidligere, men da hang bloggrollen og jeg pleier alltid få hvertfall én kommentar på innlegg, så vi prøver igjen - vil jo vise hvor flink svigermor er!!

5 kommentarer:

  1. For et nyyydelig sett! Du har jammen meg en flink svigermor!
    Veldig koselig her inne hos deg!
    Søndagsklem fra Lunalu

    SvarSlett
  2. Så har hun jo verdens fiiiineste svigerdatter og da!

    Du er heldig som har slike svigerforeldre! Nyyyt det!

    SvarSlett
  3. Helledussen kor nydelig!!! Dere er heldige altså! Jeg tror ikke familien min er så grådig god å strikke. Jeg prøvde meg i mine yngre dager - begynte på gensre men det ble alltid vester - eller skjerf,...ha ha ha...Min mor prøvde seg på å strikke genser til min far - den passet til bilen!! Jaja, vi er sikkert flinke til noe annet :-)

    Ha en herlig kveld!

    W

    SvarSlett
  4. Hei. Ja du er kjempeheldig som har så mange flinke i familien som hjelper til med ting de kan. Være seg det ene, eller det andre. Jeg er også heldig og har strikke-søster, og -svigermor, så tulla vår får mye fint.Setter ekstra stor pris på det siden jeg ikke strikker selv.
    Ull er jo det beste barna kan ha på seg, så... Du får nok masse nytt til Hedda etter ønske tenker jeg. Flink svigermor og -far.

    Strikkesettet var bare så søtt.
    Lykke til med loftet.

    Klem Ann<3

    SvarSlett
  5. Åh, gud så nydelige sett. Du er jammen heldig du. Min svigermor kan verken strikke, sy eller lage mat. Kan jeg låne din?

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails