mandag 10. september 2012

Mamma, kom og se.....!

"Jeg har en overraskelse til deg!"

Mor (med symfyseløsning) stabler seg på bena og kommer opp trappa til loftstua.

"Lukk øynene, mamma"

Mor lukker øynene, med en liten glippe så hun ser hvor hun går.

4-åringen løper i forveien og ender hoppende foran tv og tv-benken.

"Liker du det, mamma??!"





Jah....hva skal en si? ;P

Eneste grunnen til at jeg ikke klarte å bli sint var det overlykkelige ansiktet hennes. Hun var så stolt over hvor fint det var blitt. Øynene strålte.

"Men vi maler vel ikke på møbler, Hedda??"

"Jeg har ikke malt, mamma. Det er stempel!"

Jentungen har faktisk dyttet fingeren på en stempelpute og malt med fingeren. På mønsteret.

Jaja, skapet trengte et nytt malingsstrøk uansett. Det står på loftstua som bare ungene bruker. Og jo mer jeg ser på det, jo morsommere blir det. (Ergo: Det blir ikke malt med det første)

Og jeg kommer aldri til å glemme det lykkelige ansiktet hennes. ;)


Ha en fin mandag - her er vi i dag endelig i 3.trimester ♥


32 kommentarer:

  1. Oisann :)
    Tror nok jeg hadde fått litt sjokk først...men skjønner at du ikke kunne bli sint ;)
    Jammen er de herlige disse barna våre!!
    Ha en fin dag!
    Klem

    SvarSlett
  2. Uffda. Men jo, kan se for meg både ditt og hennes ansikt der dere sto. Garantert en opplevelse du kommer til å huske leeeeeenge!

    SvarSlett
  3. Oi se der ja, kreativ datter du har ;)

    Kan jo skjønne at hun synes det var fint, ikke så lett å bli sint når de har vært så "flinke".
    Meeen kanskje ikke helt sånn mamma ville ha det hehe:p

    SvarSlett
  4. Er du sikker på at du skal male over ? jeg ville ventet litt. La den lille jenta få nyte sitt nitidige kunstverk. La henne få glede seg over det, så maler du over når du finner det naturlig. Jeg syns hennes glede over å ha skapt et "kunstverk" burde veie tyngst. Plettfritt interiør kan man skape ellers i huset. Jeg syns det var herlig, og skulle også ha sett det overlykkelige ansiktet til jenta di.

    SvarSlett
  5. Hadde det vært "riktig" gjort hadde dette vært kuult syns jeg da. :D Syns hun har vært flink jeg.

    Klem

    SvarSlett
  6. Nei, Heidi, jeg skal ikke male. Og skrev ikke at jeg skulle det heller. ;)

    Men det gjorde ikke så mye at hun gjorde dette, FORDI sjenken trenger et strøk med maling uansett, og fordi det står på loftstua til ungene.

    SvarSlett
  7. Ha ha aldeles herlig, slikt som man kan le av i mange år. Og hun er jo tydelig interiørinteressert når hun vil style møblene med sin egen yndlingsfarge. :) La henne få nyte verket sitt en stund.

    Klem fra Kari

    SvarSlett
  8. Så utrolig vittig!!! :) Kan ikke annet enn å le og smile av noe sånt!:)

    SvarSlett
  9. Hedda har vel lært av sin mor at jo, man maler møblene ;)

    SvarSlett
  10. Tnååå, så skjønn ♥
    Først blir man vel kankje litt sur, men så må man jo bare smelte, hihi:))
    Og det ble jo veldig fint;)

    Ha en fin fin dag:)

    SvarSlett
  11. hohohoho.. de barna de barna! ;)

    gratulerer med 3. trimester!! :D

    SvarSlett
  12. Hahaha,ooops da! Tror jeg hadde blitt litt små skrekkslagen der jeg sto. Men som du sier,det stolte ansiktet til ei vakker prinsesse som hadde utført en kjempe jobb hun var så stolt av...hva skal man si :)

    SvarSlett
  13. Uups, ja det er ikke alltid samsvar mellom hva de små og vi voksne tenker om "dekor" :) Men så bra at du klarte å ta det med et smil likevel! Og grattis med nytt trimester, stadig nærmere målet da :) Ha en finfin mandag! Klemmer

    SvarSlett
  14. hehehe, søte Hedda ♥
    Skjønner godt at du ikke klarte å bli sur, men fint at hun får beskjed om at man ikke maler på møblene sånn helt uten videre. :)

    Klem

    SvarSlett
  15. Herlig!!
    Vanskelig å bli sint når tanken bak er god...

    SvarSlett
  16. He he, kan tenke meg hvordan du antagelig sleit med å legge ansiktet i riktige folder ;-D Godt var det at det ikke var noe helt nymalt da!
    Takker masse for hyggelig kommentar ang spisestuen. Grått og hvitt er dr..stilig;-)Jeg ble kjempefornøyd og bare koser meg over endelig å fått gjort jobben!

    Håper at du får mange fine dager fremover mot terminen til tross for bekkenløsningen!

    Klemmer fra Grete

    SvarSlett
  17. Så skjønn. Tenk så stolt hun var. En liten kunstner. Disse barna er noen skjønne troll. Klem fra Liv

    SvarSlett
  18. Ja, hva skal man si når de har gjort noe de virkelig ikke får lov til, men er så stolte at de nesten sprekker? Ikke lett det der, men jeg skjønner godt at du ikke klarte å bli sint. Hun har jo virkelig jobbet og gjort en hederlig innsats ;-)

    Ha en fin mandag!

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  19. Opps!
    Kreativitet er jo bra, men kanskje ikke for en hver pris :)
    Men du, jeg måtte dra på smilebåndet, noe jeg også måtte ha gjort i smug om det hadde vært hos meg. Det absurde og uventa er for meg morsomt :)
    Så jeg hadde heller ikke klart å bli sint,....

    SvarSlett
  20. Haha, så herlig!!! :D Tror jeg først hadde fått såpass sjokk at jeg ikke hadde vist hva jeg skulle svare, så hadde jeg nok måtte le litt av det hele :p Vil jo si hun er kreativ da - bra i seg selv det ;)

    SvarSlett
  21. Syns ho har vært riktig så dyktig med stempelfargen jeg, hadde nok latt det være som det var jeg og! :) Så kreativ unge du har! :)))

    SvarSlett
  22. Unikt og fint!!!:) Helt Hedda.. HIHI..

    SvarSlett
  23. Hahahhahaha fantastisk!!

    Heldig Hedda er som har så snill mamma som ikke ble sint :)

    SvarSlett
  24. He he...
    Huff, ja ja, hva kan man si? Kreativ jente!
    Klæm til både den hærlige, kreative jenta - som ville glede mamman sin, og til mamman som ikke ble irritert ;)

    SvarSlett
  25. Synes faktisk det ble ganske så fint! Her har vi en som går i mors forspor ;) Hurra for kreativiteten!
    Dette må du beholde som det er nå.

    <3 Mvh Heidi

    SvarSlett
  26. Hehehe... interiørinteressen går i arv ser jeg. ;) Og jeg må jo si at det slett ikke var ille utført, for å være laget av en 4- åring. Ganske imponerende er det faktisk! :)
    Tror nok jeg hadde latt det være slik en stund. Litt humor i interiøret. :)

    Jeg skulle gjerne lært det mynt- trikset svigermor utfører. :) Skjønt... jeg vet jo hvor mye jobb det ligger bak det at hun får pengene til å strekke ekstra langt. Så når jeg tenker meg om- kanskje ikke likevel! Hehe ;)

    Klem

    SvarSlett
  27. hihi, ble jo ganske kult :D skal se det blir en interiøsjel ut av hedda også ;)

    Ha en fin kveld,
    Klem klem

    SvarSlett

  28. Jeg syns det igrunn var kult jeg :)
    Herlige jenta si.

    Håper formen din er bedre.

    Nå sitter jeg med foten høyt og ser på at mannen fullfører siste strøk på stua vår. Håper vi snart kan komme på plass - bahhh! Men da tenker jeg vi river kjøkkenet snart...

    Ønsker deg en fin kveld.
    klem

    SvarSlett
  29. Ha, ha dette blir en herlig historie å fortelle henne når hun blir større!! Ha en finfin kveld ;)

    SvarSlett
  30. OJDA.. Thihi.. egentlig så ble det ganske kult! :) En liten interiørspire kanskje? ;)
    Håper formen din er bedre!
    KLEM

    SvarSlett
  31. Hahaha, så bra! Lekker farge var det og! Nei, det går ikkje an å bli sint då nei. Tenker det blir nevnt i ein tale ei gang i framtida ;)

    Lykke til i siste trimester!

    Klem

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails