søndag 1. januar 2012

Året som gikk (januar-juni)

God morgen alle, og godt nytt år! Her i Hernes begynner det nye året med skikkelig snøstorm. :P

Det måtte bli en liten årskavalkade. Og dere som leser Mammas Hus jevnlig, vet jo hva "liten" betyr. Kavalkaden blir i to deler. *ler* Å fatte seg i korthet er vel kanskje ikke helt min greie....
Det har blitt mange innlegg i 2011; 305 innlegg, et snitt på 25,4 innlegg i måneden. Ikke verst!

Tusen takk for et fint år, jeg håper at vi alle får et fantastisk 2012 - måtte vi få alle våre ønsker oppfylt. ♥


JANUAR er preget av at jeg er på rehabilitering på Grande. Det er skikkelig vinter, med masse snø og kulde, jeg trener kroppen i ukedagene, og tar mye naturbilder. Med pendling mellom Grande og Elverum blir det et par stopp innom Taigaen hvor det blir shoppet, og jeg viser frem en del pynteting. Søsteren min flytter til Australia for å studere. Bloggen feirer 2 år, og jeg har skikkelig feiring med mange gaver. Vi får beskjed om at vi har fått husnummer, og jakten på nummerskilt begynner. ;)


I FEBRUAR begynner jeg i ny jobb, jeg er tilbake i kjøkkenbransjen, hos Norema, og stortrives. Jeg vinner et skinn, som passer perfekt inn hos meg med blåfargen. Jeg "arver" en nydelig stol og slutten av måneden er preget av forberedelse til POMPdeLUX SS11. Det er fortsatt full vinter ute, og fargene på bloggen er tydelig vinterlige, kulda gjør sitt til at det er mye innebilder.

MARS-utfordringen til NIB er kjøkken, og jeg laget er par innlegg om vårt. Ellers er mars en måned med vårtegn-innlegg (lite å spore hos oss...) og en del innlegg om tiden på Grande. Jeg viser frem den nyeste eføy'en min, med håp om at jeg skal klare å holde den i live, jeg kjøper et nytt (gammelt) skap og har sterke meninger om det, og på tampen av måneden viser jeg en sniktitt av hobby-/gjesterommet.


I 2011 var påsken helt i slutten av APRIL, og påskehelga var årets sommer. Da smeltet siste rest av snøen, bare på noen dager og vi begynte (for alvor) planleggingen av terrassen. Jeg skrøt av det fine hobbyrommet mitt, Hedda tok i bruk lekestua igjen, trappa fikk vårblomster og husnummer. Jeg blogget også om alt som gjenstod av jobb i huset, den stygge sannheten, og planene om å få unna mye i påsken. ;)

MAI begynte med snø, vårens siste snøfall. Og eføyen overlevde ikke. 2-0 til eføy over Vibeke... Jeg shopper på nett, og skryter av det på bloggen *ler*, og etter 17.mai-feiring i Moss ender jeg på sykehuset etter gallesteinsanfall. Jeg handler blått fra Danmark (på nett igjen ja) og vi overrasker ei venninne med jentehelg i London på hennes 30-årsdag.

Første helga i JUNI er pinsehelga, og da fikk vi sommer igjen. Strålende vær og godt selskap i Moss. Terrassen vår blir ferdig (uten rekkverk), jeg følger palletrenden og lager sofa i solveggen. Heddas bursdagshelg innledes med benbrudd, men vi har som vanlig nydelig vær den helga og har både barne- og familiefeiring ute. Hedda har en fin helg, og får legge seg i nylaget "storjente-seng". ♥
Neste halvår går vi gjennom i morgen!

I dag er planen å rydde vekk jula, i morgen er det siste juleferiedag (fast fridag egentlig), og jeg ønsker å begynne frisk med julefritt hus. ;)

Ha en fin søndag ♥


15 kommentarer:

  1. HErlig oppsummering, såå kos å lese ;)

    Ønsker deg alt godt i det nye :) og takker for det gamle.
    Nyttårsklem

    SvarSlett
  2. Flott oppsummering Snuppa! Her er også julen ryddet ut. Har aldri ryddet den ut så tidlig før, men det er deilig å starte nytt år med "julerent" hus og blanke ark syns jeg - så det spørs om det blir tradisjon å hive den ut 6.juledag;)

    Gleder meg til Del2!!

    Savner deg!
    KLEM

    SvarSlett
  3. Flott oppsummering og det skjer da virkelig ting i livet når man ser det i retrospekt.

    Jeg ønsker også å kvitte meg med jula så raskt som mulig, men etter en overivrig ettogethalvtåring feiret med å digge nyttårsraketter i natt med påfølgende lite søvn, så gjør vi minst mulig i dag

    SvarSlett
  4. Så fint. Det ser og høres ut som et fint halvår :-) Godt nyttår, klem fra Kine :-)

    SvarSlett
  5. Godt nytt år Vibeke:)
    Håper feiringen ble bra!!
    Flott kavalkade ♥

    Her skal også julen ryddes ut i dag, det skal bli helt greit:)

    Klem Line

    SvarSlett
  6. Det er så koselig å lese slike årskavalkader ! Denne intet unntak;)

    Godt nyttår !!

    SvarSlett
  7. Godt Nyttår :)
    Kjempefin oppsummering av 2011.
    Gleder meg til å følge bloggen din videre i 2012.
    Klem fra Jeanette

    SvarSlett
  8. Kjempe flott oppdatering, gleder meg til resten :)

    SvarSlett
  9. Godt nytt år kjære Vibeke. Takk for alle fine og inspirerende innlegg i 2011. Jeg gleder meg til å følge deg videre i 2012.
    KLEM

    SvarSlett
  10. Fon oppsummering :-)
    Godt Nyttår :-)

    SvarSlett
  11. Så fin oppsummering! Er i tvil om hvordan jeg skal gjøre min. Jeg har hatt få innlegg i forhold til tidligere, så vurderer oppsummeringer sortert på tema, som i fjor ;)

    SvarSlett
  12. Tusen takk for kommentar og tilbakemelding på mitt "Ektor-innlegg" Dette var en herlig blogg med masse herlige bilder Legger meg som følger med en gang. Ha et fabelaktig godt nytt år. Gleder meg til å følge deg og bloggen din framover.

    SvarSlett
  13. Herlig med årskavalkade... Jeg vet ikke om jeg har publisert nok innlegg gjennom året til å ha noen kavalkade, men kaaaaaaaanskje ;)

    Nyttårsforsettet mitt er å blogge oftere! :)

    SvarSlett
  14. Så flotte bilder! Koselig å ta frem julen, men nesten bedre å rydde den bort!! Her i sør regner det, så det er fint å se noen vinterbilder....Det kan godt komme litt snø nå... Godt nyttår fra meg!!

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails