søndag 22. januar 2012

Her bor vi: Spisestue (skikkelig bilderas)

Hei alle! :)
Har dere sett at Mammas Hus har rundet 500 følgere? Så moro! Takk til dere som henger dere på 
og takk til dere som har vært med lenge. ♥

I dag blir det et bilderikt innlegg, jeg klarte som vanlig ikke å avslutte. *ler*




Spisestuen er en god blanding av nytt og gammelt, kjøpt og fått; Spisebord og stoler fikk vi av min stefar da han og min mor kjøpte leilighet sammen, etter 11 års forhold. ;) Eikesjenken er i samme serie, og ble kjøpt på Jysk ny da vi flyttet inn i stua. Det samme med kommoden som er fra Ikea. Sjenken, Kiddo-stolen og slagbenken er bruktfunn som er fikset på for å passe vår stil og vårt bruk. :)

Duken er ny, sammen med putetrekkene fra H&M Home, og ustrøket.... Skal man stryke linduker...? Jeg liker ikke så godt skrukkene, men innbiller meg at den ikke blir like fin når jeg stryker den......... Skal jeg stryke og krølle.....?


♥ ♥ ♥ 
Enda et yndet fotoobjekt - nå uten duk og med litt ny pynt. Vel ny er den ikke, men ny på kommoden. Det er blitt flyttet litt på pynten etter jula....Oooh! ;P


Kommoden har fått nye knotter



Dagen i dag har, for mannfolka i familien, gått med til å dra, banke og slå på bilen min.
Den stoppet nemlig i baken på en transporter i går ettermiddag, og fikk seg litt av en trøkk. En mann med vikeplikt kjørte ut i krysset og ventet på at jeg og bilen foran skulle passere. Mannen i bilen foran meg ble usikker på nevnte bil/sjåfør, og kjørte deretter. Og på glatta stoppet han fortere enn meg da han endelig (?) bestemte seg for det. Fru Nordhagen var mindre imponert, og ble ikke blidere da de begge sa at "det kunne jo gått verre". Lettvint for dem å si, som ikke får skylda og hadde lite skader på bilen.

Mens jeg har laget innlegget har vi sett på Ingen Grenser, og jeg har vel egentlig lite å klage over. Og ja, det kunne jo gått verre. ;) (Men det er uansett superkjipt å bulke bilen!)

Håper dere alle har hatt en fin helg - og at neste uke blir en god en! 

25 kommentarer:

  1. Vel vi elsker jo bilderike innlegg!

    Så koselig spisestue, og så mange fine stilleben hvile øynene på!

    Håper bilen blir bra igjen, men det beste er jo at du ikke ble skadet!

    ps: jeg stryker lindukene mine...

    Klem

    SvarSlett
  2. Flott spisestue dere har, veldig koselig! Kjedelig med bilen, ikke noe morro når sånt skjer. Men er jo en liten trøst da at d kun ble materielle skader.

    Jeg snappet opp et lite tips fra Halvor Bakke før jul ang linduker. Når du vasker den så gir du den ca 10 min i tørketrommelen og legger den så rett på bordet og vips, du slipper å svette over strykejernet. Testet dette ut på en linduk jeg hadde på i jula og det FUNKA. Og som den strykejernhateren jeg er så var dette et kjærkomment tips. ;o)
    Ha ei flott uke!
    -klæm-

    SvarSlett
  3. Så masse flotte bilder fra huset ditt og jeg falt skikkelig for den nydelige skinnet/teppet du har på slagbenken :)

    Huff kjedelig med bulket bil men det var jammen godt det gikk bra med deg :)

    Ha en fin kveld videre:)

    SvarSlett
  4. Kooooooooooooooooooselig!
    Og så masse fint dill altså!

    Kjipt med bulket bil da. *trøste*

    Jeg saaaaaaaavner deg og trenger å le høyt og lenge med deg og besteM.

    KLEM

    SvarSlett
  5. Så mange fine bilder! Du har ei kjempekoselig spisestue.
    Det sinklysfatet er lekkert!!!! Kjempefint stæsja! :-)

    Håper du får ei topp uke.

    klem

    SvarSlett
  6. Fin og koselig spisestue dere har! :) Masse fine detaljer her, som ellers i huset deres! Og jeg bare elsker den nydelige ovnen! ♥

    Jeg har nettopp strøket min nye linduk til spisestuen i kveld! Men tar med meg tørketrommel-tipset til Cathrin til neste gang! ;)

    Klem Frøken H

    SvarSlett
  7. Ai ai ai, sååå fint dere har det! Syns det er kjempegøy med masse biler i innleggene jeg, å ikke minst oversiktsbilder!

    Veldig kjedelig med bilen da, håper det ikke blir for kostbart!

    Klem jatte :)

    SvarSlett
  8. Grattis m 500 følgere, wow!!
    Gøy å se alle bildene, så koselig dere har d. Elsker nytt og gammelt om hverandre.
    Klem Bodil

    SvarSlett
  9. Så koselig det var i spisestuen din! Gratulerer med 500 følgere, det er jo strålende.

    SvarSlett
  10. Mange fine bilder av spisestuen din. Likte godt det gamle skapet og ovnen :)
    Klem fra fru Strøm

    SvarSlett
  11. Så koselig stue du har! Kjempetøft med den bjelken! Misunner deg vedovnen din, for den varmer godt. Hadde sånn da jeg var liten;)

    Klem fra Eli:)

    SvarSlett
  12. Elsker dine bilderike innlegg! ;)
    Det er så koselig hos deg, gleder meg til å komme på besøk en vaker dag;)

    Og linduker; jeg stryker dem ikke - syns liksom lin skal være litt krøllete jeg...;)

    Kjipt med bilbulk, håper de fikk rettet den ut igjen!

    Fin dag i morgen!
    KLEM

    SvarSlett
  13. I love it!
    Nydelige bilder av ei utrolig koselig stue :)
    Det var så mye jeg likte kjempegodt her...spesielt den vakre bjelken, og fuglene på veggen. RÅlekkert!
    Jeg har forresten samme JYSK-skjenk, to stykker. Leker med tanken på å male den jeg da, men vet ikke helt hvordan jeg vil ha dem - så enn så lenge er de som ved fødselen ;)
    Håper det går bra med bilen, sånt er SÅ surt!
    Og ja, grattis med følgerskaren!
    Nattaklem fra Barbro

    SvarSlett
  14. Du har det sååå nydelig!
    (har visst sagt det før!)
    Liker hvordan du mikser gammelt og nytt, og setter sammen ting.

    Elsker kaminen/ovnen!!

    SvarSlett
  15. Flotte bilder Vibeke!!

    ønsker deg en fin kommende uke :-)

    Klem fra meg :-)

    SvarSlett
  16. Så kjedeleg å bulke! Tenker meg at det var ein frustrerande situasjon:)
    Skikkeleg flott spisestove de har.
    Digger bjelken i taket, slagbenken og ovnen din, og resten sjølvsagt;)
    Lett å falle for desse putene hos HM, kjempefine i sofaen din! Og linduk syns eg skal vere krøllete akkurat slik som din (og min ;)
    Den vesle potta mi frå Sia er kjøpt for lenge sidan hos ein lokal interiørbutikk. Det var vel ikkje mykje til hjelp er eg redd :/
    Ha ei god ny veke!
    Klem:)

    SvarSlett
  17. Koselig spisestue!
    Vi har akkurat samme eikeskjenk, men spisebordet Royal Oak fra Bohus. De passer fint sammen.

    Når det gjelder linduker, hater jeg å stryke ha enn det er. Så har lært fra mamma å få lindukene (de stooore) vasket og rullet på vaskeriet. Det blir bestandig bra. Også er de klar til bruk når jeg trenger dem ;)

    SvarSlett
  18. Trasig å høre om bilen.. Så ergelig altså!
    Ang den linduken, så har jeg vel hørt om noen som tørker den i en krøll?! Tror det var sengetøy det var snakk om. Eller om du tørket den vanlig, også surret den sammen i en krøll, for å vente på ledig dyne og pute;)

    Dere har det så fint hjemme:)
    Helt misunnelig på påbygget deres. Vi har tidenes minste stue, til enebolig å være. Til gjengjeld har vi verdens største og mest tungvindte gang;) Hehe!
    Får se om hammer og sag kan fikse litt på det etterhvert:)

    Ha en fin ny uke!
    Klemklem, Fruen i Nord!

    SvarSlett
  19. Du har det koselig, men jeg syns det blir litt mye "pynteting".

    Men ovnen din... helt NYYYDELIG!!!

    Mvh Ragnhild

    SvarSlett
  20. Hei Ragnhild! :)

    Det er mange som synes det er for mye ting her, jeg liker det bart hos andre, og har prøvd det, mange ganger. Men det funker ikke for meg. Jeg er for glad i dill. ;)

    Takk for kommentaren din!

    SvarSlett
  21. Jeg synes du har det utrolig koselig Vibeke! Kjempeflotte detaljer overalt! Veldig artig med oversiktsbilder også altså!!!

    Klem fra meg

    SvarSlett
  22. Superkoselig! Elsker ovnen. Og de knottene du hadde på kommoden- kjøpte faktisk likedanne til en av mine sjenker for fire dager siden! ;)
    Kjedelig med bilen...
    Håper resten av uka blir bra!

    SvarSlett
  23. For et flott bilderas! Fine bilder av en vakker stue ;-)

    Uff, så kjedelig med bilen din, da ;-( Håper det ikke blir altfor dyrt for deg - og...det var jo veldig bra at ingen ble skadet.

    Ha en finfin kveld!

    SvarSlett
  24. Lekkert lekkert lekkert :)
    jeg elsker ovnen din :)
    skulle ønske vi kunne hatt sånn, men vi har altfor liten plass dessverre...til så mangt!

    Kjedelig med bilen :/ håper det ikke ble for store skader på den.
    Men ja..det kunne jo gått verre!!

    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  25. Herregud, du har jo Hemnes kommode i stua di du!? Haha, hadde innlegg igår om den:)
    Tenkte ikke på at du hadde den. Kjempefin, og med fare for å "herme" så tror jeg den passer flott hos meg også:)

    Klem
    Benedicte

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails