torsdag 5. februar 2009

Ønskeliste... Oppdatert!



Siden vi gjør om alt, unner vi oss en del nye ting - her kommer min ønskeliste
(random order)

Vi skal male kjøkkenet - vi malte bare ett strøk for å se an litt (måtte la treet bevege seg når vinter kom med vedfyring), så nå (?) blir det ny farge. I tillegg har jeg noen ekstravagante ønsker for rommet; nemlig nye, integrerte hvitevarer. Minuset med å jobbe som kjøkkenselger er jo å se alle nyheter... Vi har IKKE råd til disse hvitevarene, men jeg kan jo drømme. ;)

Første kjøkkenønske er innbygningsovn og topp - da vi planlegger å bytte ut laminatplaten på 2,8 cm med en eikeplate på 4 cm... Og det gjør vi ikke før vi bytter ovn!

Induksjonstopp - Miele KM 5975


(Platetoppen har vi ikke mulighet til å ha, men jeg skriver jo tross alt ønskeliste)

Innbygningsovn - Miele H 5681 BP

Fullintegrert oppvaskmaskin - Miele G 2872 SCVi

Micro - Miele M 8261-1

Frittstående kjøl/frys i stål - Miele KFN 12923 SD ed

Vi trenger faktisk nye hvitevarer, men de vi har lever ennå, så vi får bare drømme en stund til.

Når vi bytter benkeplate bytter vi også ut Ikea-vasken vi har i dag. Funker fint nå, men jeg ønsker meg VELDIG denne fra Blanco:

(den har en glassplate som kan skyves over stor vask og rillefelt - perfekt som skjærefjøl bl.a.)

 

I stua kunne jeg tenkt meg en høy, sort, gammel ovn, som denne.

Er veldig glad i den vi har - men disse er jo bare LEKRE!!!

Og etter snoking på bloggene, fant jeg denne på Living. Denne MÅ jeg ha! Mannen ville vite pris før han sa om han likte den, og vi ble enige om at vi likte både lampe og pris! ;) (ca. 1500,-)


Dette bildet har jeg stjålet på nett et sted (beklager at jeg ikke kan linke dit, jeg husker ikke hvor jeg fant det - skrik ut om det er ditt bilde!!!) og jeg har bedt svigerfar lage noe lignende til jenterommet til lillefrøken.

I tillegg ønsker hun (jadda!) seg en skuvseng når det nye rommet skal tas i bruk.

Jeg har kjøpt en kommode på Ikea som vi skal ha i stua, over denne lurer jeg på om jeg skal ha speil eller bilder. Hvis det blir speil ønsker jeg meg dette fra Bohus.

Og på Skeidar fant jeg ihelgen en 5-armet lysestake til 1.200,-

Dessverre kan jeg ikke forsvare 1.200,- til en lysestake, så den fikk ikke bli med hjem denne gangen... *sutre litt*

Over sofaen synes jeg det vil være behov for lys - sofaen er tross alt 2,5 x 3,1 meter...

Jeg klarer ikke bestemme meg helt for hva jeg vil ha, så venter til stua er klar - elektrikerpappa'n min legger opp strøm, så jeg bare kan plugge inn det jeg måtte finne. ;)

Har kjøpt bordlampene i denne serien fra Ikea, derfor jeg lurer litt på den...

Og i disse dager er jeg helt opphengt i at jeg vil bytte det limegrønne pyntet med BLÅTT! Ikke mørkeblått, men en fiiiin og frisk blåfarge.

image_317

Bilde hentet fra boligfryd.no

Men så liker jeg disse putene fra Ellos også:

81-0171ks

81-0133ks 

Som faktisk er ganske mørke…

Snakk om å klare å bestemme seg da! ;P

Så litt i butikkene i helga, så jeg er tydeligvis med i tiden. *ler*

Men også her må jeg vente - til tapet, veggfarge og møbler er på plass; gidder ikke kjøpe noe som ikke passer inn... ;P

Hos boligfryd.no har jeg funnet mer jeg liker og ønsker meg

image_533

image_658

Og på Ellos fant jeg enda mer:

97-0607 

-

Og nå har jeg vært på besøk hos ei i barselgruppa, hun har tre barn og flere etasjer. Jeg har bare ett (og nr. 2 kommer innimellom) men vi har etasjer og derfor ønsker jeg meg denne:

Electrolux Ergorapido støvsuger

072112_1_kv

*Oppdateres førtløpende*

12 kommentarer:

  1. Mye fint der ja! Ønsker meg også integrerte hvitevarer; ovn i benkehøyde (men liker ikke høyskap...er bare 155 høy, og da må jeg ha stol for å rekke innerst og øverst...)Kjøleskapet er et problemområde, synes de er lite lekre og vil helst gjemme det bort!

    SvarSlett
  2. Det kommer til å bli så fint atte.. og kjenner jeg deg rett så får du nok ønskene oppfylt snart! Har du bilde av blåfargen du liker nå for tiden???

    Takk for sist forresten : Stor stas!

    SvarSlett
  3. Mye fint du ønsker deg :) Så artig og drømme litt, kunne skrevet en lang, laang, laaang ønskeliste jeg også!

    Klem

    SvarSlett
  4. Mette: Like rbest å fjerne alt selv, men kjøl/frys mister så mange liter ved å integreres... :(

    Tessa: Se julekortet fra oss. ;)

    Herskapelig Shabby: Den blir nok lenger, men pr i dag har jeg faktisk fått mye jeg ønsker meg allerede ;)

    SvarSlett
  5. Ja det er kjekt med ønskelister. Å drømme og planlegge er jo halve moroa det. Jeg ser kjøleskapet mitt der. Og jeg sier bare at det angrer jeg litt på. Det er nemlig altfor lite. Fryseboksen er også altfor liten. Nå har jeg jo 3 barn da. Men det er jo fort gjort :0)

    Ha en herlig kveld
    klem

    SvarSlett
  6. Her var det mange flotte ønsker!Det er sikkert super kjekt, men samtidig litt slittsomt når man skal bygge hus, og planlegge alt!! huff tror hodet mitt hadde gått i spinn, men jeg hadde sikkert elsket det å!! hehe..
    Blir spennede og se forts...:)

    SvarSlett
  7. Ragnhild: Etterhver skal vi ha tre barn også, så det er godt å vite! :)
    God kveld til deg også!!

    Lykkebo: Jeg tar alle avgjørelser - mannen sier hele tiden "Men jeg klarer ikke se sånt!!" Så han få se og være med og velge, så tar jeg endelig valg og han kan ikke klage. ;P

    SvarSlett
  8. Det var en ønskeliste med mange flotte ting :) Halve morroa er jo å kose seg med å plukke ut saker og tenke på hvordan man vil ha det.

    SvarSlett
  9. Gøy å sitte å skrive ønskeliste og drømme seg bort litt! :-) Fin blogg du har! Flott at du ville være med i konkurransen hos meg! Ha en fin kveld! Klem-Mia

    SvarSlett
  10. Å her var det mye kjekt på ønskelisten, top of the pops på kjøkkenfronten :)

    Den siste lampen der har vi på soverommet, de er veldig søte.

    Ha en fin dag. Her er det snø i Stavanger så småtrolla var helt i 100 på vei til barnehagen.

    SvarSlett
  11. Mitt og Mine: Storkoser meg med å saumfare nettsider og kataloger. Klipper og limer ;)

    Mia: Takk takk! :) Ønskeliste er viktig!!

    Frk Mille: Jobber man med Miele ønsker man seg Miele. Og ikke de billigste enkle. Neida, her ønsker man seg ovn til nesten 30.000!!! ;P
    Likte lampene veldig godt, men må sjekke ut hva som kan passe på vegge - OM det blir lamper på veggen. ;)
    Vi er hjemme og fyrer vi, småslække begge to og 17 minusgrader. *hutre*

    SvarSlett
  12. Liker ønskelista di!!!

    Ønsker deg en fin torsdag, og håper litt blått blir med deg hjem når du er i butikken ;-)

    Klem fra Livy

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails