tirsdag 17. februar 2009

Litt bryllup og noe stue

Se hva Christine (Hvitstil.com) har laget til meg!!

Hun har brodert servietter til bryllupet,

på bestilling fra meg.

Er de ikke flotte?

*Glede seg*

Og jeg har forsøkt meg på et bordkort/meny…

Har laget det på samme måte som invitasjonene, med sølvhjerte, gjennomsiktig papir over papiret “Kjærlighet”.


I kveld har besteforeldre kommet en tur. Svigerfar skulle hjelpe mannen med å legge gulv (det ligger 52 kvm gulv som skal legges – Jeez, jeg får stoooor stue!!) – stua er nesten 10 meter lang, så vi måtte sjekke om det gikk å legge gulvet alene, eller om man måtte være fler. Svigermor ble med for å ta Hedda; grøt og pysj ble jobben hennes i kveld.

Hedda følger spent med på hva bestefar og pappa gjør.

Og smiler så pent til kamera


Mens lillefrøken fikk grøt har jeg grunnet kassene jeg skal ha i stuebordet mitt (som allerede er malt hvitt). Jeg vil ha oppbevaring, og har funnet lite som har riktig størrelse. Disse kassene var det nærmeste jeg kom (man har jo kriterier på farge og form, i tillegg til størrelse ;P)

Og her står bokhyllene mine og venter på resten og plassen sin. Dette skal bli sofa-/TV-kroken. :)

Gulvet er nå påbegynt; Alloc Hvit Ask. *Love it*

Og det passet så flott til veggfargen “Delikat”.

 

Til slutt må jeg vise vinduer og verandadør. Jeg ville ikke ha kryss-sprosse, men “kors-sprosse”. Flott! Men det er godt jeg leser papirer og tegninger; de hadde tenkt til å levere døra med de øverste rutene større enn de på vinduene!! Tydelig at det er mannfolk som jobber med prosjekter i byggevaren! Jeez.. (Og ja, jeg ER en detaljpirk, men hallo…?)



Vårt mål:

Være inne innen/i løpet av neste helg!!!




9 kommentarer:

  1. Aiaiaiaiai, det bildet av serviettene er ikke bra. Knis Nytt i morgen!

    Jeg vet jammen ikke hvilken størrelse Celine trenger. Jeg tror jeg må ha henne med å prøve........

    Heldig du er med svigeforeldre som kan hjelpe til!

    Klem fra christine

    SvarSlett
  2. Hei
    Ja kjenner meg igjen med kommentarene fra mannen...i dag da pakkene kom ropte lille prinsessa paaaakkkke,og mannen ser på den og sier mora di har vært på netttet igjeen. Jeg parerte den fint med å si at det var sånn ca 2 pk snus jeg hadde bestillt;)Man har forskjellige lyster her i huset.
    Serviettene var flotte og det var invitasjonene også. superflink er du!
    klem

    SvarSlett
  3. Ja Christine e snill :):)

    Å bordkortan dine va kjempefine!!! Å selvfølgelig lille Hedda åsså :)

    Klem!

    SvarSlett
  4. Takk for kommentar i bloggen min! :)

    Blir kjekkt å følge med på oppussingen deres!

    SvarSlett
  5. Åhhhh.. Så fine servietter! Bryllup.. hmmm... :) Jeg skal ikke gifte meg før i 2012.. Lenge å vente, men men.. planlegger litt da..

    Stua ser ut til å bli kjempe fin! Gleder meg til å se resultatet..

    Har lagt deg til rollen min!
    Klem fra
    Christina

    SvarSlett
  6. Nydelige servietter og invitasjon, jeg holder på å lage invitasjon til bryllup jeg også...og festen skal være 2. mai så det er på tide å få dem i posten, men blir ikke helt fornøyd....

    Blir gjerne med deg til Firenze...hadde ikke det vært noe, med Karna på slep...ha ha ha

    God helg!

    SvarSlett
  7. Heisann
    Så flotte servietter du har fått laget :)
    Skapet fikk jeg bestilt på Berheim antikk og interiør, på Sandnes. Kostet rundt 4000; om jeg ikke husker helt feil.

    Ha en god helg

    Klem fra nr. 5

    SvarSlett
  8. Så koselig blogg du har:)) og jenta di er bare så nydelig:))
    Så fine servietter og bordkort:))

    Ha ei fin helg:))

    SvarSlett
  9. Hei ,ja mine hus er helt hvite,jeg kjøpte de hos Drivstua gartneri i Trondheim,men det er en stund siden,skulle gjerne ha hjulpet deg men jeg vet desverre ikke hvor du får kjøpt dem nå.

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails