søndag 22. februar 2009

Søndagsmorgen, litt kjøkken, stue og SNØ!

Lillefrøken har morgenluren sin. Hurra… Våkne kl 07, være våken til ca 09 og så sove en times tid. Mamma synes det hadde vært lurt å sove til kl 08! *hmfr*

MEN, når det er sagt; det er deilig med den stille timen nå da… For mannen sover også, syvsoveren… *ler* Lørdag er min sovelengedag (i går sov jeg helt til 08.50) og søndag er hans. Han sover til kl 13 om jeg ikke vekker ham før. ;P

Så mens de to sover diller jeg litt..

Spiser frokost, bretter klær, flytter litt på ting oppe i rotestua, tar en sjokoladebit, og tar bilder…

(Og lager enda et laaangt innlegg på bloggen)

DSCF8151

Jeg malte tallerkenhylla for 2 år siden, da vi tok kjøkkenet, det samme med hylla under. Nå har den øvre fått en ansiktsløfting; kokebøker fremfor tallerkener fra Jysk. ;)Den lille hylla skal miste sparegrisene sine, for de er jo ikke vakre – men barna får småpengene våre så de må stå tilgjengelig.

DSCF8149

Over vinduet inn i stua har jeg fått opp en hylle

(se bort fra hullet i taket – det gjør vi! *ler* I 2 år nå…)

Den er ikke ferdig stæsjet, alt står på hodet her, så jeg prøver litt ting og tang.

Men noe som skal stå:

DSCF8150

fatet mannen har laget (på skolen?) og vispen… Om ikke den skal henge under på de krokene jeg fant på Clas Ohlson i går…? Hmmm….

DSCF8153

Taklampa sprayet jeg fra messing til sort – nå fabulerer jeg om å spraye den sølv… Vi får se… ;)

Apropos spraye sølv: Jeg har en del ting i messing og “gull” som skal bli sølv. Og heldige oss i Bloglandia som har Irina… Irina har funnet spray som ser ut som sølv, ikke grå som “sølv”sprayer gjerne blir.

Så jeg var på Mekonomen i går. Guttungen der hadde aaaaldriiii hørt om noe sånt. Og sto der som en fisk på land. *grinete* Men jeg fortalte at jeg visste om minst 2 (er en til her som har funnet den!) som hadde fått tak i det – og som hadde skrytt SÅ fælt av Mekonomen for den… Men guttungen fant iiiiingentiiiing i systemet deres… Så da lurte jeg på om jeg måtte kontakte Irina for å be henne kjøpe for meg og sende nedover…

Men idet jeg skulle gå sier sjefen (som sto ved siden av) at jeg skulle vente litt, så skulle han skrive opp det jeg ville ha og sjekke. Jeg fortalte hvor i landet Irina bor og han skulle som sagt sjekke “Jeg ringer deg mandag eller tirsdag”. :)

30 minutter senere ringte han!

Han hadde snakket med han på Mekonomen i Stjørdal – som fortalte om lakken. Og han skulle nå bestille for meg, de måtte bare vente litt så han fikk bestilt mer fra den leverandøren pga frakter. “Så det kommer uti neste uke en gang” :))))))) Neste uke! Det er jo ikke lenge til!! :D

Og så var det stua…

Jeg ser endelig enden på oppussingen nå!!

DSCF8154

Må vise frem den fiiiiine veggfargen “min” – Delikat fra Jotun. 3 strøk pga veggfornyer som suger maling så det holder. Og da gjelder ikke Jotuns 2-strøk-garanti gitt. Men man må jo prøve seg. ;P

Det ble så flott mot det hvite taket og bjelkene – som vi ikke maler likevel – det er lettere å male de senere enn å male nå og så pusse de ned igjen. Så vi ser an litt… ;)

DSCF8155

Og nå blir elektrikerpappa’n min glad; se de fine ledningene… *ler*

Det var her gulv og lister var ferdige, så da… Jeg vil jo vise gulv mot vegg! I den nye stuedelen har vi skjult anlegg, men i den gamle ble det åpent. Og ja, jeg kunne tatt bilde med bare ledning – men jeg ville vise mer stolpe. ;)

DSCF8158

Vedovnen i hjørnet mellom soverom og gangen – den beholder vi. Og vi skal ikke ha de flisene under, jeg skal bestille glassplate – etter vi har flislagt muren; etter at vi har sluttet å fyre for i år… Så det blir ikke helt ennå da dette er varmekilden vår…

Men hva slags fliser skal vi ha?

De skal være hvite, men skal de være små, store, kvadratiske, rektangulære…? Hjeeeelp…?

DSCF8157

Ble ikke skapet flott? En liten sneekpeek – må rydde inni det og oppå det før dere får se ordentlig. ;)

Og her maler jeg kasser til salongbordet.

Bengalakk er noe DRITT! :(

DSCF8160

Og når jeg snur meg og ser ut av vinduet; Vi (jeg) glemte å kjøre inn bilen i går…. Pokker!

DSCF8161På andre siden av huset ser det sånn ut:

DSCF8156  Vi har hvertfall 1 meter snø nå – det MÅ det være… Jeg er glad svigerfar kommer med snøfreseren sin jeg!

Hva skulle vi gjort uten den mannen?

Ikke hadde vi fått bygget på huset (for det finnes ikke andre snekkere!) og ikke hadde vi kommet oss ut om vinteren… *flire*

God søndag!!

(I kveld skal jeg montere vitrineskapet mitt!!!)

7 kommentarer:

  1. Så mye flotte bilder du viser, dere har det så fint! Ha en flott søndag!
    :)

    SvarSlett
  2. Flotte bilder! Og den fargen på veggen var nydelig!!
    Ha en fin søndag videre:)

    SvarSlett
  3. Veggfargen var nydelig :) Vi har også veggfornyer i stua og det var noe dritt! Nå er vi gang med å pusse opp gjesterommet, og jeg er spent på hvordan veggene der har tenkt å oppføre seg ;)

    SvarSlett
  4. Ellinor: Veggfornyeren til Maxbo (Storeys) er helt forferdelig - den har vi på soverommet! :( Denne er fra Jotun, og ser og oppfører seg mye bedre, men den suger maling!!!

    SvarSlett
  5. Hei!
    Har en liten utfordring til deg hos meg;)

    SvarSlett
  6. For en nydelig veggfarge. Vil du dele fargekoden?? Må bare si noe om den fine taklampa di. Vi fant en lignende når vi rydda ut av gården vår, skikkelig nedstøvete- skitten og litt ødelagt. Tror du ikke mehe't meg kasta den?? Og nå ser jeg hvor fin den kunne ha blitt..*sukker* Liker bloggen din!!

    SvarSlett
  7. Siv: Hei på deg! :) Er det veggfargen på stua eller kjøkkenet du vil ha? Den på stua er Delikat og kjøkkenfargen er Skagen. (Om du har kveldssol inn i rommet kan den bli litt rosa, bare så du vet det...)
    Jeg er egentlig ikke så glad i den lampa, den samler på støv, og sånt liker jeg ikke. Men ellers er den fin. ;) Den blir byttet ut snart da, må ha bedre lys der inne, så får finne et nytt sted til den, da trolig i sølv.

    Og takk for det siste, det var hyggelig - kom gjerne tilbake!! :D

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails