mandag 9. februar 2009

Vaskerommet vårt…

Aller først skal jeg advare dere; vi har ikke er fancyschmacy vaskerom, det er ikke vakkert og kommer aldri til å bli det – det er bare jeg som er der så føler ikke for å pynte det helt ennå. Kanskje når det er heeeelt ferdig (noe jeg tviler på at det noen gang blir… ;P) Så det kommer ingen delikate bilder, her skal det vises at vi har masse plass, oppbevaring og noen lure detaljer. ;)

Da jeg flyttet inn i huset var rommet bare en råkjeller hvor vaskemaskinen sto midt på gulvet og tørketrommelen sto under ting. Rett og slett. Rommet var fullt av ting.

Her har vi begynt jobben mot nytt vaskerom og nye bad i etasjene over.

DSCF4411

DSCF4412 

DSCF4414

(Snasent røropplegg ikke sant?)

DSCF4418 

Her har varmekablene kommet på plass og vegger er pusset.

DSCF4575

Og det hjelper stort med hvite vegger og hvitt tak!

(Nei, vi har ikke malt rett på det fæle murveggene!)

-

Og sånn ser det ut nå:

DSCF7963 

Vaskemaskiner og tørketrommel (som er gammel, stygg og faktisk ikke i bruk) opp i høyden; DEILIG!

Det ser ikke så flott ut, men det er PRAKTISK, og det er det jeg ønsker (og trenger!) nå. Det oppbevares mye her som skal opp i bodene i øverste etasjen. Når den blir bygd….

DSCF7974 

Skuffene under inneholder skittentør, og har hyller øverst så jeg kan plassere kleskurven opp i høyden også.

DSCF7965

Jeg valgte å ikke sette opp den siste døre, fant ut at jeg ville irritere meg hver gang jeg skulle inn i det, sånn ca hver dag… *ler*

Her ser dere også det nye røropplegget, fortsatt masse rør, men litt “finere”…

DSCF7966

Og alt det sorte; rør til badet i øverste etasjen…

DSCF7969

Jeg fant to blå krukker da jeg ryddet, den ene skal jeg ha knapper i og den andre har jeg vareprøver på vaskemidler – jeg er jo småbarnsmor og har fått i Liberopakke, Apotekpakke og Rimipakke… ;)

På den andre veggen har jeg klær, klær og atter klær. Ting som venter på å passe til lillefrøken, arbeidsklær, sengetøy til gjester, vintertøy som vi ikke bruker daglig og sommerjakker.

DSCF7961

Og ser dere kurven?

Der kommer skittentøyet fra badet! :D GENIALT!

(om jeg får si det selv)

Og her er “den andre enden”…

DSCF5706

Til slutt får jeg vise frem det fine i rommet; en gammel flott kommode. Den inneholder nå arveklær som Hedda venter på å vokse inn i. Vi er heldige som får så mye klær, for jeg er jo ikke det minste flink til å kjøpe til henne…. *jugekors*

DSCF7967

Vinduet og karm SKAL males, etterhvert. Det er lissom ikke øverst på lista… Og lyktene skal få et finere rom å være i. ;p

Stanghylla over kommoden er “de enslige sokkers hjem”, pr i dag er det 4 av de. Hvor i pokker ble ullsokken min av?!?!?!?!

NU: Finalen av Ungkarskvinnen! Heia Jason!!

(Og jeg sier fortsatt “Heia Jason"!” Han får en sjanse til – den nye Ungkaren! YEY!)



9 kommentarer:

  1. Dette var da ikke gale i det HELE tatt. Lyst og trivelig, romslig og veldig praktisk!! Skulle gjerne hatt så stort vaskerom og lagringsplass ;) pS: og den vaskeluken var jo helt genial!!

    SvarSlett
  2. Fruen har det på stell,det så veldig bra ut!
    Genial løsning;)
    Klem C

    SvarSlett
  3. Fruen har orden i sysakene sine, selv i kaoset det er å pusse opp. Ellers hadde jeg blitt GAL!!

    Vaskeluken er noe av det jeg er mest fornøyd med i hele huset akkurat nå - så deilig å slippe møkkete klær på badet!! :D

    SvarSlett
  4. Det så jo superpraktisk ut! Vaskerommet skal jo inneholde al rotet man ikke vil ha andre steder!

    SvarSlett
  5. Å, som jeg ønsker meg eget vaskerom

    SvarSlett
  6. Fotballmamma; du har rett i det - måtte bare advare mot ingen stemningbilder ;)

    Ellinor; Det er GULL!! :D

    SvarSlett
  7. Syns du har et kjempefint vaskerom, da skulle du sett vårt! Der snakker vi råkjeller med murvegger, kaos overalt og ISKALDT! Men så har vi ikke prioritert vaskerommet heller, det ligger helt sist på litsa i "ting å få gjort". Og sånn sluse for å hive ned skittentøyet har dere også, for en drøm...du aner ikke hvor hardt savnet det har vært i vårt hus!
    Ha en flott dag!
    :)

    SvarSlett
  8. Du har jo et knallfint vaskerom! Og for et system?? Jeg er imponert, skulle ønske jeg hadde plassen til sånn garderobe og greier:)

    Ha en fin kveld:)

    SvarSlett
  9. Dette ble fint:-)

    Ha en fin dag..

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails