fredag 14. januar 2011

Noen høyere? (+urbanisering!!)

Om noen av plantene kanskje er litt slappe når jeg kommer hjem på fredagen, har amaryllisen det i alle fall bra i vinduet vårt!


Dette er andre blomstring, slik så den ut for 12 dager siden (den lille stilken på høyde med lyset er dagens blomst):


I den er det jammen meg 4 blomster også?? Her snakker vi blomster for pengene ja! *ler*


En lang dag med kurs ble avsluttet med varmtvannsbasseng med Mannen og Barnet - stor lykke! Nå er vi godt plassert i sofaen, i vårt nyurbaniserte hjem. I dag har vi offiselt fått husnummer på huset (det tar litt tid på landet må vite), og med det fulgte en rekke regler, bl.a. at husnummeret skulle være på plass før innflytting. Lykke til med det! *ler* Så stakkars meg (hahahahahaha!) er nå på utkikk etter fine husnummer til veggen vår, med et par favoritter allerede "in mind". ;)

Helt på tampen må jeg bare dele det Mannen så fint skrev på Facebook da vi begge måtte utbasunere den store nyheten (det skjer ikke så mye på landet heller ;P): "Blir det mer urbant nå, så kan vi risikere å få asfalt på vegen, og snøbrøyting på vintern...." *flire* Dét skulle tatt seg ut det!


God fredagskveld! ♥

14 kommentarer:

  1. Wow! Big size flower!!☺

    Gooood helg med familien♥

    Klem M♥

    SvarSlett
  2. Hihi :D Vi har også fått husnummer! Jeg har kjøpt noen små tall, som jeg skal sette på postkassa :) Si ifra hvis du finner noen kjempefine skilt/tall! God helg, Vibeke!

    SvarSlett
  3. Det må jeg si var litt av en size på blomsten ja :o) Og ja du har jammen fått skikkelig valuta for de pengene!

    Grattis med husnummer ;o)

    Ha ei fortreffelig helg!!

    SvarSlett
  4. Hei

    Vi fikk husnummer i sommer. Har ikke fått opp tall enda. Håper på å vinne en giveaway med hus skilt snart. hihi

    Anita

    SvarSlett
  5. Jøjemeg! Skal jammen si blomster trives myyye bedre i ditt hus enn mitt. ;)

    Gratulerer med husnummer! Vi har fått husnummer på hytten også. Var det 800 og noe? Fikk også tlf fra en som hadde fått husnummer 1081. Altså... urbanisering? Slik gjør vi det ikke i byen, for her går vi stort sett ikke over 200. ;) Men det slår jo fast det jeg har tenkt tidligere; På landet er man nabo om det er flere kilometer mellom, mens her i byen kan vi sparke ball fra egen hage og treffe vinduet til dem man kaller nabo. Hehe

    Håper du har en flott helg! Klem

    SvarSlett
  6. Wow, det var litt av en blomst ja! :) Godt den har vinduet til å støtte seg til! ;) Vi bor i Moelv ja. Så morsomt at det er noen her inne som ikke har bodd så langt unna selv! :) Kommer du herifra også?

    God helg til deg også! :)

    klem Frøken H

    SvarSlett
  7. Snakk om valuta for pengene :) Lykke til med husnummerjakten. Vi kom over noe utrolig søte løse nummer i Hellas sist sommer, og har pyntet opp vårt lille hus i skogen (hytten vår). Drømmer meg tilbake hver gang jeg ser på dem :)

    Ha en superkoselig helg!

    SvarSlett
  8. Hahaha, jeg har en sånn langstilket sak i vinduet mitt jeg også, er spent på om den blomstrer før den når toppen av vinduet:)

    Grattis med husnummer! Vi har ikke...lenge leve landet:)

    God helg!

    SvarSlett
  9. Morsom lesing;)
    Ha en strålende lørdag Vibeke!

    SvarSlett
  10. God blomstring på amaryllisen, ja. ☺
    God helg!

    SvarSlett
  11. Wow, her snakker vi langstrakt!! Herlig;)
    Du er heldig som skal på husnummerjakt ja!! Er faktisk ikke sikker på om vi har det selv heller, så da blir det vel en tur innom Ramsign - hufffff så leit da gitt;))

    Kjører dere traktor alle sammen der nede siden veiene ikke brøytes eller er det 'jeg-kjører-rett-på-samme-hva-jeg-støter-på-prinsippet' som råder på Hernes?? ;))

    Miss U!

    SvarSlett
  12. Hva i alle dager slags regler kna man sette for husskilt??? Er det ikke en fordel at det passer til hvert enkelt hus? Så lenge folk bruker rett nummer;)

    SvarSlett
  13. Husnummer? Slikt driver dem ikke med i trøndelag, her er det 80 på grusvegen og 60 på asfalten, tre hus og navnet på husa er det samme som på myra som ligger bortenfor, evt så sier man "midt mellom toppen av brattbakken og krysset"......og asfalt - nei det står vi over.

    SvarSlett
  14. Hahaaaa, ja det hadde jeg ikke tenkt på;)
    Potensielt skjulested:P

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails