tirsdag 29. mars 2011

Det nye skapet - og litt (sterke?) meninger!

Mannen bar skapet inn i gangen fredagskvelden, og allerede lørdag hadde jeg plassert det. Ganske utrolig siden jeg kjøpte det helt uten plan for hvor det skulle stå... *ler* Men det løste seg fint, litt skapplass på hobbyrommet gjorde seg også. ;)


Jeg fikk en kommentar fra Anonym på fredagen: "Nyyydelig skap=))) Du må IKKE finne på å male det!!!" og jeg følte jeg måtte svare der og da, noe jeg gjorde, og samtidig vil jeg ta det her. Nettopp fordi dette faktisk er mitt skap, et skap jeg har kjøpt for mine penger. Og dermed kan jeg gjøre akkurat hva jeg vil med det! "Mitt skap, mine penger, mitt valg, min stil. ;)" var det jeg skrev, og det er jo nettopp det det ikke er nå - min stil... ;) Ikke liker jeg utførelsen og jeg misliker sterkt både "messingen" og selve formen på håndtak og låser. Det er absolutt ikke meg!

Men skapet i seg selv er lekkert - og derfor kjøpte jeg det. ;)


Jeg vil på ingen måte være frekk, men så lenge noen sier at jeg ikke må finne på å gjøre slikt og slikt med mitt skap føler jeg at jeg må svare ærlig. Det er sikkert ikke vondt ment, men det er likevel mine møbler. ;) Jeg kjøpte skapet i den hensikt å male det, gjerne hvitt. Det var en av grunnene til at jeg ikke kjøpte et slikt skap før jeg fant et til under tusenlappen. Jeg kjøper ikke skap til 3000,- for å male de....! (Men hadde jeg gjort det hadde det vært lov det også!)

I tillegg er det ganske mye en ikke ser av bilder, så derfor har jeg tatt noen i dagslyset i dag; Den brune fargen er jo malt, og ikke på en veldig fin måte. Det er malt over låser, det er renninger og det er hakk/sprekker som viser at den er lys under. Malt lys. (Inni skapet er det malt 1984, så det er nok ikke så gammelt som mange ville tro heller. ;P)


Jeg har tidligere fått kommentarer på onsdagsinnleggene, om at det er så ille at møbler males og at dere (vi) som gjør det kommer til å angre. Ja, noen gjør kanskje det, mens andre av oss liker faktisk det lyse bedre enn det gamle brune/trehvite. Eller det sorte, eller isvann, eller gult. Men det må få lov til å være vårt valg, hvis vi har lyst til å male et gammelt skap lilla så må vi få lov til det, akkurat som de som ikke vil male skal få lov til å beholde møblene trehvite. Jeg legger ikke igjen kommentarer hos de som har det om at de MÅ male, selv om jeg kanskje synes de burde. ;)

Er det ikke bedre at eierene gjør møbelet til det de liker og vil bruke, enn at de står og støver ned et sted...?


Nå har det seg slik at skapets brunfarge gjør seg veldig godt her i stua, sammen med bordet jeg aldri har malt, så det er ikke umulig at det ikke blir hvitt likevel. ;) Det skal uansett males, siden det ikke er pent slik det er nå, men det blir nok ikke det første som tas ut når våren og malingssprøyteværet kommer, for det haster ikke! (og så må jeg jo finne den perfekte farge!)

Det ble et innlegg med mye tekst, jeg har irritert meg lenge over slike kommentarer (både hos meg og hos andre). La folk få male møbler om de vil, la folk få leve i såkalte furuhuler om de vil, og om du ikke vil at folk skal male møblene du selger; ikke selg de!

Ha en flott tirsdag - med eller uten maling! ;)

*forhåndspublisert innlegg*

27 kommentarer:

  1. Nydelig skap, og det kommer til å være like nydelig om du maler det :D
    ønsker deg en fin dag
    /myr

    SvarSlett
  2. Det er en smakssak, men så nydeligt der det står i stua di, ilag med det runde flotte bordet!!

    SvarSlett
  3. La hver å en bestemme over sine ting, sier bare jeg...uten at andre skal belære deg om hva du skal og ikke skal...

    Blir spennende å se hva du får til med det da! (synes jeg i alle fall.. ;) )

    SvarSlett
  4. You go girl!
    Leste meg igjennom maaaaange innlegg her på bloggen din i går, men fikk ikke kommentert.
    Så trist at du sliter med fibromyalgi og jeg håper oppholdet på Grande var til hjelp for deg.
    De varmeste tanker fra Elisabeth:)

    SvarSlett
  5. Jeg synes det er kjempe koselig hjemme hos deg, Vibeke..:)
    Jeg hadde nok bevart det litt sånn som det er, men nå er jeg litt i det humøret om dagen.. Haha.. liker litt gamle ting som er litt slitt..

    Klem fra
    Christina

    SvarSlett
  6. Flott skap, ogj eg er veldig enig med deg ! :-)

    SvarSlett
  7. Indeed! :-)

    Klem W....solen skinner....gu' bedre.............:-)))

    SvarSlett
  8. I agree, AMEN!!

    (Jeg kan godt legge inn slike kommentarer hos folk jeg altså, men det er hvis de spør etter råd, og hva VI ville gjort med det...)

    Enig med deg at det kanskje ikke var så pent utført, men det passet ihvertfall veldig godt til bordet ditt! ;) Lekkert kommer det ihvertfall til å bli når du er ferdig med det!;)

    KLEMMEMASSEPÅ!

    SvarSlett
  9. Veldig fint skap.
    Helt enig med deg.Man må gjøre som man vil. Tror det blir veldig lekkert i hvit.
    Ha en fin tirsdag.
    Klem Hilde

    SvarSlett
  10. kult innlegg! *S*
    Ha en fin dag videre...
    klem

    SvarSlett
  11. Veldig enig der...det blir en smakssak :)
    Godt at du fikk sagt det, for det er mange av de som kommer med slike kommentarer!

    Ha en finfin tirsdag!
    :)

    SvarSlett
  12. ENIG ENIG ENIG!
    Hvorfor skal alle blande seg så mye i hva andre gjør? Jeg drar jo ikke rundt til folk for å si at de IKKE må male stua si gul eller grnn fordi det ødelegger huset. Det er jo det jeg mener, men jeg holder jo kjeft for folk må jo få ha det slik de ønsker hjemme hos seg selv. Akkurat som at vi må få male alle VÅRE EGNE møbler i den fargen vi ønsker.

    Hvis jeg får EN ENESTE kommentar til om at alt er såååå hvitt hos oss og upersonlig og kjedelig og trist og fandens oldemor kommer jeg til å klikke. For det første er det ikke så hvitt hos oss og for det andre er det jo jeg som skal trives der og ikke alle andre. THE END! PUNKTUM!

    Loooooooove you!

    SvarSlett
  13. Veldig bra!!
    En blogg er personlig, det er bloggerens hjem og der gjør man som man ønsker! :)
    - Og det er derfor jeg liker å lese blogger, for de vi har og gjør ulike ting. Det er jo slik vi vi får inspirasjon,er det ikke det da?
    Ha en fin dag! :)

    SvarSlett
  14. Helt enig!! Gjør det som passer deg, det er tross alt DITT møbel og det skal passe DIN stil. Håper folk tenker seg om to ganger før de deler sine uønskede meninger etter dette :))

    Ha en strålende uke!

    SvarSlett
  15. Enig med deg Vibeke!
    Du må gjøre akkurat som du vil:)

    =))))))))))))

    Ha en fin ettermiddag.
    Klemz

    SvarSlett
  16. Nydelig skap som jeg har stor tro på blir mye finere hvitt jeg også! Er så enig så enig med deg, det er eieren som bestemmer hva man gjør med en gjenstand, og mange ting som folk har valgt å male, hadde vel som alternativ til malingen havnet på en søppeldynge i mange tilfeller, og da er det SÅ mye bedre at de får en hedersplass hos noen - med den fargen og med de endringen som den/de personene liker! Gleder meg til å se hvordan skapet blir til slutt! Klem

    SvarSlett
  17. Enig med deg, mal i vei ;)

    Samme knottene som på vår kommode:
    Link: http://malingsdamene.blogspot.com/2010/10/gammel-kommode-med-ny-vri.html

    mvh Heidi

    SvarSlett
  18. Enig med deg Vibeke! Om man ikke spør andre om råd så er det vel fordi man ikke trenger de! Gleder meg til å se hvordan det blir!!!

    Klemmer, Hege

    SvarSlett
  19. Skapet er nydeleg lekkert!!☺
    Mal i vei om du vil det☺☺

    Og bordet ditt var jo ikkje mindre lekkert!!☺
    Heldige du☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  20. Så sant, så sant! Gjør hva du vil med det fine skapet ditt -det er DITT! Heldiggris! :)
    Ha en god natt og en fin onsdag!
    klem

    SvarSlett
  21. Reint bortsett fra at det ikke var så "pent" på nært hold (ref bildene dine) som på avstand, så passa det mørke skapet/kommoden veldig godt inn akkurat der hvor du har satt det sammen med det mørke bordet. Når det er sagt så syns jeg det er fint at andres "gamle" møbler kommer til nytte. Og velger man å male dem så er vel det hver og en sin smak og stil som gjelder. Skjønner ikke problemet, - hvis man ikke selv vil ha det, hva er problemet med at andre vil?!
    Gjør som du vil Vibeke (og det antar jeg du gjør kjenner jeg deg rett, hihihi...)
    Klem B
    PS Jeg trenger et tips vedr noen av de gamle møbla til moder'n, så det får vi snakke om ved et tilfelle :)

    SvarSlett
  22. Helt enig! Hvis ingen hadde gjort noe nytt med gamle ting, så hadde vi aldri kommet oss videre stilmessig. :-)

    SvarSlett
  23. Enig, bare å male. Så lenge møbelet er ditt kan du gjøre akkurat hva du vil med det uten å skulle få pes for det.

    Jeg vet ikke helt, for min egen del er det noen ting som jeg aldri kunne finne på å male, det er vel kanskje de møblene som er veldig gamle. Ellers er jeg friskt frempå med malerkosten :)

    SvarSlett
  24. Hahaha! For et herlig innlegg - og akkurat slik Vibeken minsin er!

    Syns skapet gjorde seg i brunt jeg, iallefall på avstand. Gleder meg veldig til å se alt i real life snart :o)

    Tessabessaklem

    SvarSlett
  25. Hehaha, nå måtte jeg le litt;)
    Det er sant det du sier at det er DU som bestemmer;) ...og nå tror jeg alle skjønner det.

    Gjør hva du vil med skapet, Vibeke. Regner med at det blir fint samme hva du gjør;)

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails