fredag 15. oktober 2010

Løsningen.... (mye bilder)

I helga som var hadde jeg venninner på besøk,
og hun som var her for første gang hadde sett bilder på bloggen.
Og ble forvirret.

Jeg har jo ikke vist "planløsningen" på stua,
jeg har bare vist del for del.
Jeg har aldri vært en detaljbildeblogger – her går det ofte i store oversiktsbilder, fordi jeg liker å se det hos andre også, her kommer enda større og mer oversikt. ;)

Det første man ser, på vei inn i stua, er spiseplassen vår.

(jepp, lampa er skjev - mannen skal ordne den i helgen ;) )

Inn til høyre er soverommet, og til venstre er resten av stua.



(Etter kommentar fra Elisabeth ♥: Vugga ble laget til Hedda da hun var i magen, nå rommer den bamser)

Hvis jeg står bak Ektorpen kan jeg se begge veggene rundt kjøkkenet.

 

Vinduet har alltid vært der, den veggen var jo tidligere yttervegg.
Vi er veldig fornøyde med løsningen,
det gir lys inn i kjøkkenet samtidig som man ikke er så innestengt når man er der og lager mat el.l.

Andre veien ser vi mot spisestuen, soveromsdøra, døra ut til gangen.

(nei, det er ikke 60w i lampene, de bare blir sånn når jeg tar bilder ;P)

Som dere ser ble det ikke noe jobbing ved ovsnmuren i år, kulda kom plutselig og utenom varmekabler i gang og på bad er dette eneste varmekilde...

Sofaen vår er stor og mørk,
og vi elsker den!


Utsikten fra denne er i en vinkel jeg ikke tror jeg har vist noen gang:


Jeg elsker de gamle bjelkene fra låven,
de markerer overgangen fra gammelt til nytt.
 DSCF1973
 
På siste bilde fikk jeg beskjed om at jeg måtte kjøpe mer lagringsplass…
Etter en time med “tålmodighet” prøvde jeg Windows Live Writer -
og bildet kom inn med en gang.
Prøve det enkleste først neste gang kanskje. *ler*
 
Dere får ha god natt
– og god morgen til dere som leser dette da. ;)



15 kommentarer:

  1. Superfin stue!

    Koselig at dere enda har vugga i stua!

    Kos dere i helga og ta vare på deg selv!

    Klem klem♥♥

    SvarSlett
  2. Så koselig hos deg! :) Flotte bilda. God natt, og god helg :))
    -synnøve-

    SvarSlett
  3. Takk for rundturen! Og god natt...eller god morgen.

    SvarSlett
  4. Nydelige bilder !!!
    Lurt å ta helhetsbilder :-)

    ha ei fin helg
    Hilsen Barbro

    SvarSlett
  5. Så koselig dere har det:) Fine bilder!

    God helg:)

    SvarSlett
  6. Så lekkert dere har det hjemme. Vet jeg har skrevet det før, men fikk et mer oversiktlig bilde nå som du viser stuen i sin helhet! Inspirerende å se. Flink du er! Elsker de oppussingsonsdagene dine. Artig å se før- og eterbilder.

    Ha en fortsatt fin helg og god natt.
    Klem fra Marilinn

    SvarSlett
  7. Kjempekoselig!:)Håper dere får en fin helg!

    Klem June

    SvarSlett
  8. Så koselig stue :)
    Og så fine fugler du har ;)

    SvarSlett
  9. Et lunt og koselig hjem du har. Klem.

    SvarSlett
  10. Moro med å mye bilder! Kjempefin stue dere har. Gleder meg til å se den pyntet til jul;)

    SvarSlett
  11. WOOOOW - FLOTT STUE dere har!!!

    Med mange fine detaljer og kontraster. ME LIKE!!!

    Ha en fin helg!!!

    Hilsen
    Marianne

    SvarSlett
  12. Kjempekozlig.
    Jeg er enig med deg. Oversiktsbilder er og blir det beste, selv om man selvsagt kan spe på med detaljbilder innimellom.
    Ha en fortsatt fin helg. Nå skal jeg innrede et rom på loftet.. Sukk.. Sitter i sofaen og moter meg opp;)
    Klem J.

    SvarSlett
  13. Hei.Tusen takk for titten.Kjempe koselig,nydelig og fint.Ønsker deg en riktig fin Lørdag.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  14. KJempefine bilder av et koselig og flott hjem! Likte kjempegodt de gamle bjelkene og den flotte tapeten. Jeg er enig med deg det er skikkelgi gøy å se bilder av helheten hos andre bloggere, vil jo gjerne se alt;-) Litt nysgjerrig kanskje men synes det er stas jeg da å titte rundt inne hos andre, blir inspirert!

    Ønsker dere en fin helg! Klemmer i fleng!

    SvarSlett
  15. HEi :) så koselig at du lar oss ta en titt inni stua di.. så fint du har det og hjemmekoselig.

    Takk for titten :)

    Ha ei flott helg :)

    Klem

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails