søndag 31. oktober 2010

Melbu, Svolvær og på vei til Henningsvær (bloggcamp del 4)

Forrige lørdag våknet jeg til denne utsikten.


Her snakker vi!!



Jentene håpet på solskinn og blå himmel, for da er det visst vakkert!
Hjelpes....
Jeg synes jo det er helt ubeskrivelig nå.
Men skyene og fargene gråværet lager.

I LOVE!

Med frokost i kroppen kjørte vi de tre minuttene det tok til ferjekaia.


Shopping i Svolvær og Henningsvær sto på planen.
Og shopping ble det.

I Svolvær var vi først innom bruktbutikken, hvor jeg endte opp med litt småtteri.
Liker blått? Jeg...? *ler*


"Speserisett" til en 20-kroning for hvert glass.
Jeg var litt "jaaaa"...."neeeeiiii"....."jaaaaa...."
Men Victoria mente jeg hadde bruk for det.
Nuvel, bruk og bruk... Men fint er det! *ler*


Til tannpirkere - en blå "kopp".
Jeg har allerede en i brunt,
(fra hytta til farmor og farfar)
men blåfargen lyste "KJØP MEG!!!"
Så da la jeg 15 kr til på disken. ;)

Til sist fant jeg bursdagsgaven til verdens beste 90-åring.
Heddas oldefar får en spesiell gave på den store dagen i desember.


Han er jo sprekkferdig av stolthet,
og siden han ble far først da han var 36 år hadde han aldri trodd han skulle bli oldefar. ♥

Deretter gikk vi over gaten til Arntines.
Looooove!


Dessverre var Arntines dagens første interiørbutikk,
så hodet bestemte at jeg skulle begrense meg.
Dumme hodet!
Jeg øøøøøønsker meg TO av de kulene til å ha i vinduene i gangen.
Victoria? Du skulle snart tilbake???? *smilepent*

Vel, vel... Vi satt oss i bilen og kjørte mot Henningsvær.
Monica demonstrerer hvor trykket stemning det var.....


Og hun holdt seg morsk (??) i sånn cirka et halvt sekund....


*lerhøyt*

Armen min er vond om dagen,
så jeg har skrevet på dette innlegget i to dager,
og derfor blir timene i Henningsvær dokumentert i neste innlegg. :)

Hedda er kommet hjem fra Moss,
med hoste og sår hals.
Så her i skogen er vi skrøplige sammen og koser oss på sofaen. ;)

Håper dere har en flott søndag!!







I tilfelle noen NAV-ansatte leser bloggen min:
(ref. denne saken – som vi sikkert mangler masse info om - og det at det ser ut som om jeg har vært på den heisaturen!)
Det er godt å ha litt lager av ting å skrive om,
kroppen har vært bestevenn med sofaen denne uka
- helgen i nord var slitsom (i ettertid) men utrolig godt for sjela!
Jeg lever lenge på denne turen,
selv om uka etter måtte være roligere enn ventet.
Uansett får jeg ikke søke AAP før etter jeg har vært på Grande i januar... ;)

12 kommentarer:

  1. Du har hatt en herlig tur :) Og jeg savner "hjem" (halv Lofotværing som jeg er)

    Og NAV!? Ja, hva skal man si - annet enn å måpe over deres totale mangel på hva slags regelverk de skal legge til grunn for vedtak *helt i sjokk*

    SvarSlett
  2. Utrolig fine bilder - og for noen flotte steder du har besøkt!

    Ser ut som en koselig og fin tur!!

    SvarSlett
  3. ja.. NAV..ja, der har de jo intet annet å gjøre enn å snoke rundt i blogger...???
    OG du . .jeg kjenner til det der med godt for sjela, og vondt i kroppen etterpå. Høres veldig kjent ut - men absolutt er ting verdt det!!!

    Håper snuppa ikke blir ille syk, og at dere får en fin første uke i november..

    Her er det hekser, djevler og spøkelser - som er ute på tur for øyeblikket. Hmm.. maten blir varm.. hihi
    Klem

    SvarSlett
  4. Man lever lenge på en slik opplevelse, så får vondter bare være som de er etterpå....
    Og FOR en utsikt! Eia var jeg der!

    SvarSlett
  5. Hehehehehehe! TRYKKET stemning! ;) Jeg leeeeeeeeeeeeeer. Trist å lese at du har hatt vondter og slikt etter helga, men topp at turen var bra for sjela da. Dessuten er JEG veldig glad for at du kom for det var topp for mi sjel også! :D

    Savner deg også!

    KLEM

    SvarSlett
  6. Nydelige bilder, både av natur, butikk og mennesker! Det ser ut til at du har hatt en hærlig tur ja:) Vi skal nordover til sommeren, gleeeeder meg!

    Ha en god start på november da! Og ta godt vare på deg selv!!!

    SvarSlett
  7. Vakker utsikt. Høres ut som dere har kost dere masse :-)

    SvarSlett
  8. Hæhæææææææææ, for noen lekre bilder av "surpompen" meg! Nå er det klart for meg at jeg må begynne å tenke på hva og hvor mye jeg dytter i trynet, hehe:P

    Synd å høre at du har vondter og at Hedda er pjusk...men godt å høre at du vil leve lenge på helga, det kommer jeg til å gjøre også! Savner dere HVER DAG:))

    Og unnskyld uttrykket, men fuck NAV! De er bare helt utrolige til å bruke et regelverk de ikke verken kan eller skjønner selv engang... Hvis de kommer etter deg skal jeg ta dem, så de skal bare passe seg;))

    Stoooooor god bedring klem fra stormfulle Melbu;) <3

    SvarSlett
  9. Og BTW; Hvis du Victoria skal tilbake til Lofoten snart så må du si fra - jeg vil nemlig være med;)) Er endel ting på Arntines jeg "trenger";)

    SvarSlett
  10. Så koselig tur du har hatt her nord! Kjenner jeg fikk lyst til å ta en tur selv til Svolvær. Takker for kommentar hos meg og ønsker deg en fin uke:-)

    SvarSlett
  11. Hehe, det er helt i orden for meg;))

    klart vi skal fikse de kulene til deg! Vi kan ta noen bilder når vi skal dit, sikkert noe mer du "trenger" også;))

    høres kos ut med en hjemme-dag med snuppelura, deilig med slike dager innmellom;)
    Her venter vi fortsatt på stormen, det blåser såpass at det er vanskelig å gå ute uten å bli tatt med i kastene, men de innfødte sier at det bare er pistervind i forhold til det vi kan vente oss uteover ettermiddagen. Spennede!!

    Ha en herlig innekosedag;)

    SvarSlett
  12. Hehe mosomme morfar-kopper:) Liker stilen din!

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails