fredag 1. oktober 2010

OktoberRosa - Rosa Sløyfe 2010

"Målet med Rosa sløyfe-aksjonen er å vise solidaritet med brystkreftrammede, spre informasjon og øke kunnskapen om brystkreft og samle inn penger til brystkreftforskning.
Rosa sløyfe-aksjonen er en internasjonal folkebevegelse, og i Norge står Foreningen for brystkreftopererte (FFB) og Kreftforeningen sammen om aksjonen. Aksjonen har blitt arrangert i Norge siden 1999. "

"1 av 12 kvinner i Norge vil utvikle brystkreft i løpet av livet. Takket være forskning overlever stadig flere, men videre forskning er nødvendig for å redde enda flere. Med din støtte blir vi enda sterkere i vår kamp for dem som rammes av brystkreft."
Ref. Kreftforeningen/Rosa Sløyfe 2010


 
OktoberRosa er navnet på en innsamlingsaksjon noen år tilbake,
et par damer samlet inn håndarbeid som  på ble solgt på Qxl.no.
Dessverre holdt de bare på et par år,
men i år som i fjor, og året før der gjennom OktoberRosa, velger jeg å selge smykker som jeg lager,
alle pengene går direkte til Kreftforeningens Rosa Sløyfe-aksjon!

Om du ikke vil ha smykkerier finnes det andre måter å støtte saken på:

 
 
I tillegg ser jeg at Jorid har startet en innsamling hos seg!
Jeg vil gi så mye som mulig, så jeg tar 150,- for et sett med ørepynt i valgfri farge
og 300,- for et armbånd.
For 400,- kan du få både armbånd og ørepynt!

Noen eksempler på hva jeg har laget tidligere:






Vil du være med og støtte
Rosa Sløyfe 2010?

Send en mail til vibekeor@gmail.com
(merket med OktoberRosa eller Rosa Sløyfe)

Jeg trenger da å vite
  • Vil du ha armbånd, ørepynt eller begge deler?
  • Fargeønske(r)
  • Navn og adresse
  • Skal du ha armbånd? Hvor stor er du rundt håndleddet?
Jeg håper jeg får masse å gjøre! ♥


Se her for mer informasjon om Rosa Sløyfe 2010,
og her for en liten video om hvordan man sjekker brystene sine selv.


3 kommentarer:

  1. Såklart kan du det, det er jo bare koselig! :)

    Så mye flott du lager til Rosa sløyfe-aksjonen, håper du får samlet inn mye:)

    SvarSlett
  2. Cancer mammae this is my problem ....2003

    SvarSlett
  3. For et flott tiltak!
    Jeg skal se over finansene (ikke alltid lett å støtte alt man har lyst til når man bare har en liten uførepensjon...), snakke litt med min stedatter og så skal vi ikke se bortifra at jeg kommer tilbake til deg om en ukes tid :)
    Jeg ser for meg at et slikt smykkesett kan bli årets julegave til den snuppa, nemlig! :)
    *slå flere fluer i samme smekk*
    Lykke til med innsamlinga! :D

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails